Ik heb 3 drives, 1 DVD-ROM (Pioneer 105), 1 CDRW (Lite-On 48x32x) en 1 DVDRW (Pioneer DVR106). Twee van deze drives zitten op 1 ide kanaal de andere zit solo. De harddisks (WD Raptor 36Gb SATA, WD 120Gb SATA en WD 80Gb PATA) zitten op SATA controllers en de RAID controller welke als normale IDE staat ingesteld (Asus P4C800-E BIOS 1014). Verder Intel P4 2,8GHz (800FSB) en 2x512Mb PC3200 (Twinmos Dual channel kit). Ik draai Windows XP Pro. Verder loopt het systeem prima (Op de bekende NAV opstartvertraging na). Pas opnieuw geinstalleerd met alle nieuwste drivers en updates.
Wanneer ik een DVD of Cd in een van de drives doe, hangt het complete systeem voor een aantal seconden (ongeveer 10-20 sec schat ik). Het duurt me net even te lang om normaal te kunnen werken. Nou had ik van een Hyperthreading systeem met 1 Gb geheugen toch wel verwacht dat hij al multitaskend wel kan kijken wat voor cdtje ik hem gevoerd heb. Maar dit schijnt nog steeds voor ontzettend veel vertraging te moeten zorgen.
Heeft dit een oorzaak die te verhelpen is of is dit gewoon een bekend probleem wat niet op te lossen is?
Wanneer ik een DVD of Cd in een van de drives doe, hangt het complete systeem voor een aantal seconden (ongeveer 10-20 sec schat ik). Het duurt me net even te lang om normaal te kunnen werken. Nou had ik van een Hyperthreading systeem met 1 Gb geheugen toch wel verwacht dat hij al multitaskend wel kan kijken wat voor cdtje ik hem gevoerd heb. Maar dit schijnt nog steeds voor ontzettend veel vertraging te moeten zorgen.
Heeft dit een oorzaak die te verhelpen is of is dit gewoon een bekend probleem wat niet op te lossen is?