Het is te zien hoe je het bekijkt en hoeveel geld je wilt uitgeven.
Ik persoonlijk vind een upgrade van moederbord/processor/geheugen apart niet de moeite waard. Ik wacht steeds tot de tijd rijp is om alles tegelijk te upgraden. Als je één van de drie vervangt heb je niet ineens zo'n grote prestatiewinst maar kan je meerdere kleine upgrades na elkaar uitvoeren met telkens een kleinere prestatiewinst. Het is maar te zien wat je verkiest.
Als je upgrade van de A7V266, XP1600+ en 512 DDR266 naar A7V8X-MX, XP2000+ en DDR333 zal je ook niet eens een grote prestatiewinst hebben en vind ik het een beetje zonde van het geld.
Het is natuurlijk ook te zien waarvoor je je pc gebruikt. Als je vindt dat je systeem nu echt te traag geworden is kan je maar beter eens gaan upgraden maar als je nu niet echt ontevreden bent en wat meer geduld hebt voor heel zware bewerkingen (videobewerking, renderen, games,...) zou ik bij je huidige systeem blijven. Het surfen, downloaden, office-applicaties, divx bekijken,... zal er echt niet sneller door gaan.
Verder is er over de prestaties van de moederborden die je aanhaalt wel informatie te vinden op het internet. Zoek eens naar benchmarks van de A7V8X-MX en vergelijk het met je huidige resultaten.
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 19-02-2004 12:46
]