Toon posts:

Asus A7V8X-MX of Asus A7V266

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb momenteel een A7V266 met 512 MB pc2100, xp 1600+, ik kan die andere ook nemen maar dat is wel een budget serie van asus zover ik weet.
Alleen die A7V8X-MX draait met een xp 2000+ en 512 MB pc 333, ik weet niet in hoeverre dit moederbord echt sneller is of beter dan de A7V266.
Is het de moeite waard om dit mobo te nemen ?

Verwijderd

Het is te zien hoe je het bekijkt en hoeveel geld je wilt uitgeven.

Ik persoonlijk vind een upgrade van moederbord/processor/geheugen apart niet de moeite waard. Ik wacht steeds tot de tijd rijp is om alles tegelijk te upgraden. Als je één van de drie vervangt heb je niet ineens zo'n grote prestatiewinst maar kan je meerdere kleine upgrades na elkaar uitvoeren met telkens een kleinere prestatiewinst. Het is maar te zien wat je verkiest.

Als je upgrade van de A7V266, XP1600+ en 512 DDR266 naar A7V8X-MX, XP2000+ en DDR333 zal je ook niet eens een grote prestatiewinst hebben en vind ik het een beetje zonde van het geld.

Het is natuurlijk ook te zien waarvoor je je pc gebruikt. Als je vindt dat je systeem nu echt te traag geworden is kan je maar beter eens gaan upgraden maar als je nu niet echt ontevreden bent en wat meer geduld hebt voor heel zware bewerkingen (videobewerking, renderen, games,...) zou ik bij je huidige systeem blijven. Het surfen, downloaden, office-applicaties, divx bekijken,... zal er echt niet sneller door gaan.

Verder is er over de prestaties van de moederborden die je aanhaalt wel informatie te vinden op het internet. Zoek eens naar benchmarks van de A7V8X-MX en vergelijk het met je huidige resultaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 12:46 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

die A7V8X-MX heeft toch onboard video? Lijkt me niet echt dat je daar op zit te w88 (denk ik dan)

Het is eigenlijk 2 stappen verder, van KT266 naar KT400, dus je bent zowieso sneller. Maar er zijn ook al goedkope KT600 en nForce2 mobo's. Die zijn natuurlijk wéér sneller.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit systeem gekregen bij een mycom adsl abbonement, dus ik heb de spullen al in huis :P, maar ik heb dit xp 1600+ systeem nog staan, dus twijfelde ik om van main sys te veranderen.
Sowieso zet ik mn geforce 4 ti 4200 erop, zou het veel uitmaken in games ?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je die spullen al hebt is het simpel: test het zelf.
Gewoon de nieuwe nemen met de GeF4 voor je games, en dan in de oude een simpele videokaart proppen.

{signature}

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:53:
Ik heb dit systeem gekregen bij een mycom adsl abbonement, dus ik heb de spullen al in huis :P, maar ik heb dit xp 1600+ systeem nog staan, dus twijfelde ik om van main sys te veranderen.
Sowieso zet ik mn geforce 4 ti 4200 erop, zou het veel uitmaken in games ?
Vergeleken met die ti4200 is onboard natuurlijk langzamer.. Dat maakt echt wel aardig wat uit.
Ik zou die a7v8x-mx gaan gebruiken, daar de a7v266 echt al wat verouderd/langzamer is.

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 19 februari 2004 @ 12:56:
[...]

Vergeleken met die ti4200 is onboard natuurlijk langzamer.. Dat maakt echt wel aardig wat uit.
Nee ik bedoelde maakt het veel uit of ik mn ti4200 gebruik met die a7v8 ipv die a7v266 qua prestaties.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:58:
[...]

Nee ik bedoelde maakt het veel uit of ik mn ti4200 gebruik met die a7v8 ipv die a7v266 qua prestaties.
Binnen een uurtje kan je het zelf ervaren hebben. Benchmark je systeem en je weet al hoe spelletjes nu aanvoelen, agp kaart overzetten en herhaal dat bij de nieuwe. Klaar.

(En het verschil zal niet overdondereend zijn, maar als je maar 1 game pc wilt, is het toch de moeite waard om de beste onderdeeltjes bij elkaar te doen)

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 19-02-2004 13:01 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu wel ff 3dmarks op deze a7v266 en zometeen stop ik die gf4 in die a7v8 ,draai ik daar ook ff die benchmark, ff checken enzo.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
de 2200+ is ook fsb133 dus qua snelheid verwacht ik minimaal, het asus A7V8X-VM heeft USB2 en 5.1 sound, dat is het enige voordeel
(ondersteund max CPU met fsb166, niet 200)

mijn mening, gratis doen, met kosten wordt je er niet veel wijzer van

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kop op joh, je bevindt je in de luxe dat je zelf over al het spul beschikt en dan nog vraag je welke beter is? Welja, zoals duidelijk is aangegeven kun je dat gewoon zelf testen. Een paar benchmarks draaien en bijvoorbeeld een weekje op elke PC werken/gamen .. Eigen ervaring is de beste ervaring.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.