[WinXP] windows tasks RPC nodig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07-2025
Zat v/d week eens te kijken in de opgestarte software onder wXP.

Met name RPC (Remote Procedure Call) software staat opgestart.

Lijkt me niet echt nodig ? Of wel ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De RPC is een essentieele service. Deze zal echt aan moeten blijven staan. Vele tientallen andere services zijn er van afhankelijk. 'Rechtermuisklik > Eigenschappen' in 'Services' maakt deze zichtbaar :) Windows zal afsluiten als je de service stopzet.

Dit is best met de search te vinden lijkt me zo. Even zoeken op RPC levert honderden resultaten in desearch :) Lees hierover nog een Windows Operated Systems - Policy :)

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2004 09:14 . Reden: detailadd ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande: check http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm even. Daar staat een uitputtende lijst van standaard services.
(but everything depends on it)
Geef jij het antwoord maar :+

(Overigens is die site van blackviper de tweede hit bij [google=windows Remote Procedure Call] :) )

Maar goed, wat de RPC service doet is vrij duidelijk besproken op en buiten het forum, dan kan dit wel dicht ook denk ik. Ik zal alleen, voor de search zodat het nog duidelijker is te vinden, even [WinXP] in je topictitel zetten: zie die link die sanfranjake geeft :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 19-02-2004 09:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.