CPU beschadigd ??

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-07 20:08

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
Hoi

gisteravond mijn koeler vervangen van mijn XP1600 oude delta maakt te veel lawaai ik opstarten alles draaid weer

tot na een min of 10 liep mijn pc vast (win ME)

ik opnieuw opstarten na bios vast

nogmaal pc uit opstarten hd nalopen genegeerd netwerk aan melding oke
windows scherm alle programma's geladen en daarna vast geageerd nergens meer op

dit 6x maal gedaan maar loopt steeds vast :(

ook hd controle eens z'n gang laten gaten na 1 streepje staat ook deze vast :(

nu vraag ik me af zou ik mijn cpu beschadigd hebben met de montage van de nieuwe cooler ?? ik heb dit al vaker gedaan nooit problemen

in de bios gekeken cpu blijft op 42 graden steken

mb is een MSI K7T Turbo raid

iemand ??

tips welcom

lijkt mij dat als de cpu beschadigd is dat hij helemaal niks meer doet of heb ik dat verkeerd ??

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Haal je cpu er nog eens af en zet de cooler er eens opnieuw op ;) (cool pasta gebruiken he)

Verwijderd

En ervoor zorgen dat je hem niet verkeerd om hebt bevestigd...

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21
cursus NL volgen helpt misschien ook.

Voor de rest: Check je temps, check je geheugen (heb je antistatisch gewerkt?)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rataplan_ schreef op 19 februari 2004 @ 08:51:
cursus NL volgen helpt misschien ook.

Voor de rest: Check je temps, check je geheugen (heb je antistatisch gewerkt?)
Moe je horen wie het zegt :| ;) :
nu vraag ik me af zou ik mijn cpu beschadigd hebben met de montage van de nieuwe cooler ?? ik heb dit al vaker gedaan nooit problemen

in de bios gekeken cpu blijft op 42 graden steken
Ontopic:. Je cpu kan als ie beschdigd nog deels ewrken. Contactpunten kunnen net genoeg contact maken om te functioneren. Als je zeker wil weten of je cpu dood is, is het misschien verstandig er 1 van iemand te lene en deze testen. Moch dit niet kunnen, dan je cpu cooler even nieuw erop doen. Mocht dit niet helpen, dan heb je kans dat er een fout in je hd is geslopen, of je heb de cooler zo hard aangedrukt dat er iets op het mobo kaput is. Het is echt een probleem dat je het beste kan oplossen met trial and error

Succes :w

Xbox Live ID:Notna8310

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-07 20:08

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
Notna schreef op 19 februari 2004 @ 08:54:
[...]

Moe je horen wie het zegt :| ;) :

[...]

Ontopic:. Je cpu kan als ie beschdigd nog deels ewrken. Contactpunten kunnen net genoeg contact maken om te functioneren. Als je zeker wil weten of je cpu dood is, is het misschien verstandig er 1 van iemand te lene en deze testen. Moch dit niet kunnen, dan je cpu cooler even nieuw erop doen. Mocht dit niet helpen, dan heb je kans dat er een fout in je hd is geslopen, of je heb de cooler zo hard aangedrukt dat er iets op het mobo kaput is. Het is echt een probleem dat je het beste kan oplossen met trial and error

Succes :w
Ga ik doen ik heb nog een zelfde mb staan kijken of hij het op deze het wel doet :(

maar ik ben toch bang dat de cpu het begeven heeft koeler moets nog best wel een beetje met druk worden gemonteerd op een XP1600 zitten geen steuntjes voor de cooler :( dus ik vrees het ergste :(

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

Ik vermoed dat als een cpu 'een beetje beschadigd is' hij volledig dood moet zijn. ook een mb kan wel tegen een stootje: ik heb per ongeluk eens met een vijs een bult van .5 cm hoogte getrokken op een opp van 2*2cm, en zelfs toen werkte alles nog (low cost plankje zelfs). Dus inderdaad, blijven zoeken, kan alles zijn. missch eens formatteren?

Idiot outside.

Verwijderd

riemerg schreef op 19 februari 2004 @ 09:20:
Ik vermoed dat als een cpu 'een beetje beschadigd is' hij volledig dood moet zijn.
Is niet helemaal waar. Ik had laatst een Duron processor welke beschadigd was door een magnetisch voorwerp. ;( Hij starte nog wel op, maar liep vast in de BIOS en tijdens het opstarten. Andere processor: probleem opgelost.
Pagina: 1