[ssh] uitvoer commando gestopt na verbreking verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Een misschien wat "nooberige" vraag. Ik heb thuis een slackware server lopen en een ssh client op mijn werk. Stel dat ik via ssh inlog vanaf mijn werk op mijn thuisserver en ik geef bijvoorbeeld via wget het commando tot het downloaden van een file van een internetserver naar mijn thuisserver. Moet ik dan de ssh verbinding continue openhouden totdat het commando volledig is uitgevoerd op mijn server? Dus in mijn voorbeeld moet de verbinding openblijven totdat wget de opgegeven file heeft gedownload? Ik krijg namelijk de indruk van wel. En indien dat zo is. Bestaat er dan niet de mogelijkheid om een commando uit te voeren en daarna de verbinding te sluiten zonder dat de uitvoering van het commando wordt verbroken?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:17

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
zoek eens op "screen" :)

Dan kan je je ssh client afsluiten, en deze later weer overnemen zodat je kan zien hoe ver je download is.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Ik heb eens rondgekeken in de got archives en eens geprobeerd. Echter: screen: command not found. Zit dat standaard niet in Slackware? Moet ik daarvoor iets installeren?

Edit: Ik heb nog ff verder gekeken en zie dat jij deze vraag ook al een keer beantwoord heb. Ik moet idd iets installeren, wordt vervolgd...

[ Voor 31% gewijzigd door Trunksmd op 19-02-2004 09:18 ]