Toon posts:

Twijfel over geheugenrepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Asus Mobo met P4 2.8 (800 fsb) heb ik twee pc3200 geheugenrepen van het merk "elixir" in dual channel draaien.
Op deze repen wordt gebruik gemaakt van nanya geheugenchips.
Beide modules zijn getest met 'goldmem' én 'memtest' en die gaven geen fouten.
Ik heb er nu een aantal dagen mee gewerkt en tot nu toe draait alles zeer stabiel.
Volgens opgave zou dit geheugen op cas3 lopen, maar op cas 2.5 werkt het hier ook foutloos.

Waarschijnlijk is dat 'Elixir' gewoon OEM geheugen (?..maar daar kun je het ook mee treffen) en die nanya geheugenchips lijken me toch zeker niet slecht.(?)
Nu kan ik met wat bijbetaling, corsair value-geheugen aanschaffen, wat volgens specificatie op cas 2.5 werkt...
(De verdere specificaties van dit value geheugen zijn overigens wat minder dan die van de duurdere corsair modules, maar dat zie je dan ook in de prijs terug: €50 per 256MB)
Hoewel alles dus momenteel naar wens werkt blijf ik toch in m'n achterhoofd maar zitten met de 'reputatie' van "OEM-geheugen",..en vraag ik me af of het een verstandige zet zou zijn om de huidige Elixir repen te vervangen door dat Corsair value....wetende dat óók merkgeheugens niet altijd feilloos werken!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:41

RvL

Je moet jezelf denk ik de vraag stellen wat je van je geheugen verlangt. Uit je verhaal kan ik opmaken dat het goed en stabiel werkt.

Wil je flink kunnen overklokken, dan zijn die Corsairs wellicht geen slechte keuze. Zelf ben ik niet zo'n overklokker dus daar kan ik je niet in raden.

Wil je alles gewoon binnen de specs draaien dan zie ik persoonlijk het nut van andere modules niet in.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Topicstarter
Een stabiel en betrouwbaar werkend systeem wegen voor mij heel zwaar en goed geheugen speelt daarin een belangrijke rol.
Overklokplannen heb ik niet omdat dit systeem me meer dan genoeg snelheid biedt..en die paar procenten winst boeien me niet echt.
Ik vraag me vooral af hoe het op termijn zal uitpakken voor wat de betrouwbaarheid betreft. OEM geheugens hebben wat dat betreft een mindere reputatie..Corsair geeft een langere garantie en biedt dus iets meer zekerheid, hoewel dat natuurlijk ook niet alles zegt.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:41

RvL

Je hebt inderdaad wel langer geheugen bij de meeste merkgeheugens als Corsair, Kingston e.d.

Zelf draai ik nu al weer een jaartje of 2 met een Elixer module en daar is niets mis mee, gewoon heel stabiel.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

niet doen, heeft geen nut als het nu al stabiel en goed werkt.

geldverspilling

Verwijderd

Topicstarter
Voor m'n "gevoel" heb ik nu ook twee 'nette' repen geheugen en 't werkt inderdaad goed en stabiel.
Als jouw Elixir repen al twee jaar zonder problemen werken geeft dat toch weer een stukje vertrouwen.
Ik zal m'n centen dus maar in m'n portomonee houden.
bedankt voor jullie reply's
Pagina: 1