Toon posts:

HD film traag, videokaart bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op microsoft.com een wmv gedownload 1080 (http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx)
Mijn cpu belasting is slechts 30%, ik heb een raid 0 op sata, en mijn 2 harddisken trekken de 8mb/s data makkelijk!
Bezetting van het geheugen (DDR 333) is slechts 288/1023mb en nog is het beeld erg schokkerig! 11fps ipv 23fps

Daarom zit ik te denken dat het wel aan mijn videokaart moet liggen: zou op de een of andere manier mijn Radeon 8500 128mb @ catsys 4.2 de bottleneck kunnen zijn?
Ik speel de video trouwens af met windows mediaplayer 9.0.
Ik kan echt niets anders bedenken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 02:44 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hm, wmv's speelt zelfs mijn laptop nog vloeiend af op 30fps. me laptop is een P1 233MHz MMX met een 4MB CT65555 kaartje... die Radeon zou et toch makkelijk moeten trekken...

ga ik toch denken aan brak filmpje of dat windows media player 9 et niet goed doet

Voer voor de lol eens start -> uitvoeren -> "mplayer2" ENTER en laad daarin het filmpje? probeer daarna eens met Winamp (2.91 of hoger)

doen die 2 het op dezelfde manier zal je je codec mogelijk ook brak geconfigged kunnen hebben...

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

uh, hij heeft het over de 1080's. Echt hoge definitie dus. Dat loopt niet op jouw pentium denk ik.
Ja ik ga denken aan de gebruikte driver. Kan bijna niet anders. Videokaart op zich trekt het prima.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Weet je zeker dat je processor snel genoeg is? Mijn Athlon 2100+ speelt de 1080's namelijk ook niet soepel (720's wel), maar de P4 2,8 van mijn pa weer wel. En hij heeft een on-board video kaartje.

Op die site staat volgens mij dat je minimaal een 2,4 Ghz moet hebben voor de 1080's.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ja, je zegt dat je processorbelasting rond de 30 procent is. Dan zou je wel een zeer snelle processor moeten hebben.
Mijn athlon xp 2000 trekt de 1080's ook niet vloeiend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook dat het een driver kwestie is. Ik weet alleen niet hoe ik het kan oplossen? Ik heb al 4.2 van catalyst erop zitten en al mijn windows en driver updates gedaan.

Mijn cpu trekt het echt makkelijk, ik heb een 2.66ghz intel processor. Cpu belasting is 30, uitschieters maximaal naar 40% en 8mb/s trekken mijn harddisken ook gemakkelijk en geheugen is ook helemaal leeg.
Maar ik hoef gelukkig geen nieuwe videokaart te kopen :)

Update
Als ik de film in bsplayer bekijk ipv mediaplayer haal ik wel 25fps, mijn cpu belasting stijgt van 30% naar 70% :)
Maar hij doet het! :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 12:52 ]

Pagina: 1