Op school beginnen we nu met een nieuwe programmeertaal te leren (namelijk C#). Hiervoor hadden we altijd delphi. Nu heb ik wel eens kleine gedeeltes directx geprogd in delphi, maar nu wil ik dat ook gaan doen in C#. Dus heb ik de directx 9 SDK gedownload, omdat er geen componentjes voor zijn voor C# (zoals delphiX voor delphi).
Nu staat er in de beschrijving van de DirectX SDK dat hij C# ondertsteund en de programmeeromgeving Visual Studio, dus dat zou moeten werken. Nu heb ik hem dus geïnstalleerd, via de setup.exe, maar nu kan ik hem niet gebruiken in Visual Studio. Er zijn wel aanpassingen gemaakt aan Visual Studio en directx geeft hij ook gewoon aan in Visual Studio, maar ik kan hem dus niet gebruiken.
Ik heb zo'n sample geopend in VS, maar hij kan hem niet compilen.
Hier geeft hij de fout op:
Met als fout:
Nu heeft VS code completion, heel handig. Nu heb ik gekeken wat hij allemaal in Microsoft class kon vinden, maar daar staat alleen dit in:
Kan mischien iemand mij hiermee helpen, Hoe installeer in de Directx SDK goed
Ik heb heel inet zo'n beetje afgezocht, maar kon er verder niks over vinden. Zelfs in de installatie handleiding stond niks nuttigs.
Nu staat er in de beschrijving van de DirectX SDK dat hij C# ondertsteund en de programmeeromgeving Visual Studio, dus dat zou moeten werken. Nu heb ik hem dus geïnstalleerd, via de setup.exe, maar nu kan ik hem niet gebruiken in Visual Studio. Er zijn wel aanpassingen gemaakt aan Visual Studio en directx geeft hij ook gewoon aan in Visual Studio, maar ik kan hem dus niet gebruiken.
Ik heb zo'n sample geopend in VS, maar hij kan hem niet compilen.
Hier geeft hij de fout op:
C#:
1
2
3
| using Microsoft.DirectX; using Microsoft.DirectX.Direct3D; using Direct3D = Microsoft.DirectX.Direct3D; |
Met als fout:
Als ik de fout ze bekijk kan hij dus Microsoft.DirectX enzo niet vinden.The type or namespace name 'DirectX' does not exist in the class or namespace 'Microsoft' (are you missing an assembly reference?)
Nu heeft VS code completion, heel handig. Nu heb ik gekeken wat hij allemaal in Microsoft class kon vinden, maar daar staat alleen dit in:
Maar Directx staat er niet bij.C-Sharp
VisualBasic
Win32
Kan mischien iemand mij hiermee helpen, Hoe installeer in de Directx SDK goed
Ik heb heel inet zo'n beetje afgezocht, maar kon er verder niks over vinden. Zelfs in de installatie handleiding stond niks nuttigs.
[ Voor 5% gewijzigd door eghie op 18-02-2004 23:50 ]