Toon posts:

[Virus?] Probleem met computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen.

M'n buren hebben vanavond m'n hulp ingeroepen omdat de computer een beetje 'raar' deed.
Windos bleek wel te starten, maar als dan de desktop geladen was kon je niks openen.
Als je op een icoontje klikte opende hij een venster met:
c:/windows/sysem32/nav32.exe en derna sprong dat venstertje weer weg.

Je kon wel naar het configuratiescherm gaan, maar als je dan bv. systeem wilde openen had je hetzelfde probleem. Echter, niet alles was ontregeld, Realplayer bv. was wel te openen.
Ook als je uit een explorer scherm (bij deze computer) een favoriet laadde, opende hij wel deze website..

Echter verder deed niks het en dus dacht ik dat een herinstallatie van windows maar moest gebeuren. Heb dus de windows cd erin gedaan, maar als je klikte op windowx (xp) installeren idd, weer geen normaal antwoord, maar weer dat venster..

Ik weet nu ook niet goed wat ik er mee aan moet. Iemand tips ?!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet even booten vanaf de cd, niet installatie vanuit Windows zelf starten :)

Trouwens je kan dus wel het internet op via een favoriet? Zou eens een online scan doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Mike Jarod op 18-02-2004 23:35 ]

Verwijderd

om te beginnen zou ik eens installeren door te booten vanaf cd, en niet vanuit windows (of doet jouw muis het gewoon in dat menuutje?)

/spuit 11 enzow :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
najah, hij opende wel gewoon het programma vanaf de cd.
enige wat misschien vervelend is dat wanneer ik ga herinstalleren de data die er nu opstaat weg is ?!

Verwijderd

Een trojan, oftewel Yaha ;)
Leesvoer voor instructies enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 18 februari 2004 @ 23:34:
Trouwens je kan dus wel het internet op via een favoriet? Zou eens een online scan doen.
Yep, dat kan wel..
Leek mij ook een virusding, maar de buren zijn er zeker van dat dat niet mogeijk is. Ze openen nooit vreemde bestanden e.d.
Lijkt me ook niet dat ze gehackt zijn oid.

Maar goed, met surfen kan je natuurlijk wel per ogeluk iets oplopen

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zie ook Compeutje

Als je je partitie formatteert ben je alles kwijt ja :)

Als je een repair doet blijft alles behouden, maar als je een virus denkt te hebben zou ik eerst die schijf scannen in een andere PC voordat je backups gaat maken etc. Misschien valt het virus ook nog wel te verwijderen zodat je geen herinstallatie hoeft te doen.

als ik trouwens zoek op google op die filenaam zie ik behalve yaha ook andere virussen staan :?

[ Voor 14% gewijzigd door Mike Jarod op 18-02-2004 23:43 ]

Verwijderd

Even ter aanvulling: removal-tool

Verwijderd

Topicstarter
Zou goed mogelijk dit virus kunnen zijn jah.
Exe bestanden wilde hij niet laden...

Morgen direct ff proberen, nog meer mensen die een mogelijke oorzaak/gevolg kunnen geven ?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:38:
[...]

Yep, dat kan wel..
Leek mij ook een virusding, maar de buren zijn er zeker van dat dat niet mogeijk is. Ze openen nooit vreemde bestanden e.d.
Lijkt me ook niet dat ze gehackt zijn oid.

Maar goed, met surfen kan je natuurlijk wel per ogeluk iets oplopen
lijkt me wel jah. mensen die dat tegenwoordig niet geloven laat ik ff zelf windows installeren terwijl de pc zonder firewall on line zit.

op een brandschone pc binnen 5 minuten blaster te pakken zonder iets gedaan te hebben :)
Pagina: 1