zonnet family werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
het probleem is als volgt:
- Op 13-02 het pakket ontvangen. Alles goed geinstalleerd (kan weinig fout gaan) maar geen internet, line en ready lampjes branden wel continu, zoals het hoort
- Telefoon er bij gepakt en helpdesk gebeld, mijn modem heeft een ip van 169.xxx.xxx.xxx, dat klopt dus niet.
- Aan hun kant zat alles goed dachten ze dus ze wisten het ook niet (ben je inmiddels wel 20minuten=20x0.70=14euro armer)
- Volgende dag met nieuwe moed opnieuw begonnen en geïnstaleerd. Weer geen internet, weer gebeld en toen kwamen ze met een mogelijk probleem: de betaling ging pas 18-02 in dus waarschijnlijk zou internet het dan wel doen (waarom ze dat de dag daarvoor niet wisten is me een raadsel)
-e-mail naar zonnet gestuurd met uitleg van het probleem, krijg je een antwoord dat je maar even moet bellen omdat ze het zo ook niet weten.
-inmiddels is het 18-02 en heb alles weer opnieuw geinstalleerd, maar weer geen internet.
-ik weiger weer te bellen. Ze leveren een produkt dat niet deugt/werkt. Ik heb opnieuw een email gestuurd, deze keer iets bozer en dwingender. Ik denk er aan om het contract wegens wanprestatie op te zeggen en betaling stop te zeggen, heb ik ze ook verteld in de email, hopen dat het helpt.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik hoor van zo veel mesen dat adsl het niet in 1 keer doet omdat er iets niet goed staat ingesteld bij de provider of omdat het boekje niet klopt of omdat de modem stuk is, dat kan toch niet zomaar? al die mensen pakken de telefoon en betalen zich suf aan die helpdesk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:04
heb verleden week ook adsl geinstalleerd hier, en zat mijn kop er over te breken wat er nou mis was... bleek dat ik was vergeten -lite achter mijn login naam te zetten. (blaat@wanadoo.nl-lite dus), mischien dat het bij jou toevallig ook zoiets is :)

• argro
het gaat om een dhcp verbinding, geen ppp dus je hoeft geen gebruikersnaam of wachtwoord in te vullen

• Weezer-DC
  • Laatst online: 13-05 23:04
vanavond bij een kennis hetzelfde.
Bij mij hebben ze toe gezegd een test in de centrale te doen,
die kennis wordt binnen 3 weken terug gebeldt.

Ben benieuwd

(die pc kreeg geen ip, verder lijn ok)

• argro
dat probleem heb ik dus ook, de pc krijgt geen ip maar de modem wel een adsl signaal.
gaat het ook om een zonnet family abbo?
zo ja dan weet ik waar ik naar moet vragen mocht ik toch nog 1 keer willen proberen te bellen

Verwijderd

ik heb ook problemen met hun gehad ,helpen kan ik je niet ,echter heb ik wel n telefoonnummer van zonnet waarbij je €1,15 per gesprek belaalt dit is 0900-2021898,kan je in ieder geval iets meer je hart luchten :):) succes verder

• argro
dat scheelt een heel stuk idd, bij dat andere nummer zit je binnen 2 minuten al op dat bedrag!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

al die mensen pakken de telefoon en betalen zich suf aan die helpdesk.
Als jij alles gewoon goed ingesteld hebt (en de helpdesk kan dat controleren!) en het werkt niet, dan moet de helpdesk een technische dienst aansturen die het probleem onderzoeken en het gaan oplossen. Je moet gewoon de helpdesk bellen en uitleggen dat het niet acceptabel is dat er niets gebeurt met jouw melding van dit probleem en dat je je niet laat afschepen tot er duidelijk is verteld hoe en wat er met dit probleem gebeurt. Laat je doorverbinden met iemand die je dat kan vertellen of maak een terugbelafspraak, zodat je gebeld wordt.

Dit zijn geen manieren om klanten af te poeieren en ik kan me niet voorstellen dat alle helpdeskmedewerkers dat doen (je hebt nogal een reputatie te verliezen als je de helpdesk traint in afschepen, denk aan chello en @home, adsl providers hebben een naam te behouden, al verliezen ze die beetje bij beetje wel), bel dus gewoon nog een keer en leg rustig uit dat jij volgens jou alles goed hebt aangesloten, beantwoord alle vragen rustig (boeien voor 1,15 per gesprek) en zorg dat ze het probleem uiteindelijk oplossen en vraag uiteindelijk je geld voor je telefoonkosten terug :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

idd net zoals hierboven beschreven die mensen gewoon laten terugbellen.. heb ook problemen met de verbinding gehad en ook uren aan de foon gehangen..
gewoon strak reageren dat je dat geen stijl vind en reden geven waarom niet, en gewoon zeggen dat die gasten je maar terug moeten bellen. scheelt je een hoop in kosten :Y)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

argro schreef op 18 februari 2004 @ 23:30:
het gaat om een dhcp verbinding, geen ppp dus je hoeft geen gebruikersnaam of wachtwoord in te vullen
Dat lijkt me sterk, ik ben nog nooit een ADSL abbo tegengekomen waarbij je NIET hoefde "in te bellen", misschien dat Zon een of ander vaag niet standaard inlogscript/programma heeft maar volgens mij is werkt het net als de rest van de adsl-aanbieders in nederland via PPP.

Een "DHCP-verbinding" bestaat trwouens ook niet. DHCP is een protocol om een IP-adres te krijgen van een DHCP server. ;)

edit:

Wat vraagjes:

Wat voor modem heb je? [USB of ethernet [+router] ?] [gezien de LINE en Ready lampjes gok ik een USB modem]
Indien USB: Wat voor melding krijg je bij het inbellen?
Indien Router: Geeft deze fouten in de logs en waarop staan je VCI/VPI waardes?
Kloppen je username en password?
Let je op de case van username/password? [Bij bijv planet is de USERNAME ook case-sensitive!]

[ Voor 35% gewijzigd door StarLite op 19-02-2004 21:05 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 12:30

Ronnie_T

Shangri-La

van de site van Zon:
" 17 februari 2004 8.00 uur ADSL gratis en Budget klanten
Op dit moment zijn er problemen met de nieuw opgeleverde Zon ADSL Gratis en Budget abonnementen.
Dit probleem wordt in de loop van de dag opgelost.
Storing opgelost: 17 februari 2004, 15:20 uur "

blijkbaar is deze storing nog niet opgelost

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Pagina: 1