Toon posts:

Van de 2 XP's de goede verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf beetje gef*ckt, kheb namelijk 2 hdd's, eentje van 40 gig, waar mijn windows op staat, en wat plek op proggies te installeren en daarnaast heb ik een 2e hdd van 120 gig waar m'n data opstaat. Nu heb ik vandaag m'n 120 gig schijf mee naar school genomen, daarop XP geinstalleert, zodat ik op school ff kon sharen. Maar nu staat er dus 2 windows XP's op m'n schijf, nu wil ik simpel weg wel eentje uit m'n boot.ini verwijderen, alleen hoe weet ik welke de goede is?

hdd 40 gig (master):
- C:\Windows XP (deze wil ik dus houden).
- D:\files
- E:\games 1
- F:\games 2

hdd 120 gig:
-G:\Windows XP (deze moet er dus af).
-H:\Data 1
-I:\Data 2
-J:\Data 3
-K:\Data 4
-L:\Data 5

M'n boot.ini ziet er nu zo uit:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\Windows="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

ik weet niet of de volgorde in boot.ini altijd het zelfde is al hij toon bij booten zelf, want daar is de 2e Windows XP namelijk de goede....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 23:12 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
De volgorde van input is inderdaad de volgorde van output. Je kunt inderdaad de eerste verwijderen, want zoals je ziet staat daar rdisk(1) en bij de tweede rdisk(0), het moge dus duidelijk zijn welke de master is :)

Mocht je het fout doen, kan je altijd in het vervolg fixboot als redmiddel gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe verwijderd ik die dan uit boot.ini? want bij zoeken vind hij geen boot.ini
kheb ook via uitvoeren->command en dan 'edit boot.ini', daar kon ik wel in komen, maar als ik dan die regel wil verwijderen, dan zegtie "u kunt een alleen-lezen-bestand niet wijzigen."

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Door het alleen-lezen attribuut van boot.ini af te halen, en dan te saven, en vervolgens weer terugzetten :)

Signature

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

bij map opties 'verborgen bestanden weergeven' selecteren. en systeem bestandaen ook.
op boot.ini rechtermuisklik eigenschappen en even vinkje achter ' alleen lezen ' weghalen. nu kun je boot.ini wijzigen en opslaan.