phpMyAdmin werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Appel-Banaan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 15:08

Appel-Banaan

Het leven is wat je gebeurt

Topicstarter
Ik heb phpMyAdmin 2.5.6-rc2 op mijn server gezet. MAar als ik daar naartoe wil gaan krijg ik dit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Welcome to phpMyAdmin 2.5.6-rc2

phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in config.inc.php and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.

Error

MySQL said: 

#2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

het bestand mysql.sock staat niet in /tmp. Ik weet ook niet of het erin moet staan of niet?

Heb verder nog niet zo heel veel verstand van servers dus ik weet niet wat voor een info jullie nog meer nodig hebben? Als je iets nodig hebt voor mijn probleem, vraag er dan gerust naar (en eventuel de manier om het op te zoeken)

Bij Voorbaat Dank

Terwijl je andere plannen maakt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
De foutmelding geeft precies aan wat het probleem is.

Dus, proberen via TCP/IP te connecten in plaats van via sockets, en controleren of username/pass wel klopt.

Dit topic gaat dicht, want we verwachten wel dat je dergelijke eenvoudige dingen zelf kunt verhelpen eerlijk gezegd (gewoon een kwestie van de handleidingen en/of foutmeldingen goed lezen en de configfiles bekijken)

P.S. Oh ja, en check ook of MySQL wel draait uberhaupt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 18-02-2004 23:17 ]

Dit topic is gesloten.