Toon posts:

Compaq Armada 1750 start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen.

Nadat ik mijn Compag Armada vast had zitten wilde deze niet meer opstarten. Bij het booten krijg ik alleen nog een Compaq scherm, maar dan houd het op. Ik had Windows XP geinstalleerd onder een oude bios. Ik heb inmiddels een nieuwe bios geinstalleerd op de Armada. Echter wil het nu nog niet lukken. Het geen wat mij tegen houd is het feit dat hij niet de disk wil pakken bij het opstarten. Dit doet hij wel als de HD eruit is gehaald. Nu heb ik dus echter een probleem. Als de HD er uit is en je stopt er een boot-disk in dan wil hij wel booten maar kent hij de HD niet. Als ik de HD erin zet, wil hij niet meer booten via de disk. Tevens als ik wil booten vanaf de CD-ROM gaat me ook dit niet lukken. Ik weet niet de code van de bios. Ik kan dus ook niet in de bios komen bij het opstarten. Ik heb dus ook geen enkele zicht op wat allemaal werkt en niet. Ik loop even helemaal vast en weet zo niet wat ik meer moet doen. TIPS!!!!! SVP.!!!!!!!!!!!

GR. Tom

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Je weet dus het wachtwoord niet om het bios in te komen? Zou best eens kunnen dat er iets in dat bios verkeerd staat waardoor ie niet boot. Ik vind het altijd bedenkelijk als mensen het bios password niet meer weten, klinkt namelijk nogal als een "niet legaal gekochte laptop". Als je em wel legaal gekocht hebt kun je het beste Compaq/HP even bellen voor support, of kijk daar even op de website.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
2Dutch schreef op 19 februari 2004 @ 16:36:
Je weet dus het wachtwoord niet om het bios in te komen? Zou best eens kunnen dat er iets in dat bios verkeerd staat waardoor ie niet boot. Ik vind het altijd bedenkelijk als mensen het bios password niet meer weten, klinkt namelijk nogal als een "niet legaal gekochte laptop". Als je em wel legaal gekocht hebt kun je het beste Compaq/HP even bellen voor support, of kijk daar even op de website.
Ik lees een insinuatie dat de laptop illegaal is. Dit is jammer zo jammer. Ik ben er inmiddels uit hoor.

Oplossing:

FN toets indrukken, opstarten, en herhaaldelijk F11 indrukken. Hierna verschijnt er een venster in het beeld en kun je op F1 drukken. Laptop weer helemaal in orde.