Windows 95 Setup kopieren naar 486 laptop

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Ik heb een Olivetti Echos 24c laptop. Dit is een 486 dx2-50. Ik heb deze gekregen van een huisgenoot en wil er nu windows 95 op installeren. Er staat nu windows 3.11 op en ik wil via het netwerk de windows 95 setup overblazen. Ik heb hiervoor een Sitecom PCMCIA Fast Ethernet PC Card 16 bit.

Hiervoor het ik het volgende driverpakketje http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=155

Ik weet niet op welke IRQ en I/o adres de netwerkkaart zit en met het programma system analyser kom ik er ook niet achter.

Ik kopier de windows setup vanaf een windows xp computer en heb geen windows 98 pcs in de buurt om bestanden vanaf te plukken

Microsoft Network Client accepteerd de drivers uit het pakketje iig niet en het pakketje bevat (volgens mij) ook geen drivers voor windows 3.11

Met welke software kan ik makkelijk de adressen te weten komen en waarmee kan ik makkelijk de software kopieren?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
als ik jou was zou ik kijken of ik een bootflop kan bakken met netwerk drivers voor jou kaartje,
of als ze aanwezig zijn in het betreffende pakketje kijken of win3.11 dos drivers wil happen

• arjandijk162
Mn kaartje is als ik alle ini-files doorlees NE2000-compatible, dus probeerde ik deze driver te instaleren onder windows 3.11. Met EN100.exe de PCMCIA ge-enabled maar na windows installatie kan hij na een herstart de netwerkkaart nog niet vinden. Hoe kom ik aan dit adres?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

probeer die NDIS2 drivers ;)

• arjandijk162
Heb inmiddels windows opgegeven maar wel een verbinding via dos gemaakt, Apparatuur werkt dus inmiddels, ik heb gebruik gemaakt van deze handleiding http://www.wown.info/j_helmig/dosservr.htm en Microsoft Nerwork Client geinstalleert. De pcs zitten allemaal op een switch waarvan er eentje met het macadres is aangemeld (die kan dus internetten) en de rest heeft een statisch ip adres met een subnetmask in de zelfde range.

Deze computers kunnen elkaar pingen maar met "net use" krijg ik vanaf de 486 niets en na "net share" kan mn windows XP pc niet op de share komen terwijl de laptop aangeeft dat de bestanden open staan.

Wat zie ik over het hoofd?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waarom zou je een dos server willen maken om files over te pompen voor een installatie :?
overigens, had ik het anders opgelost, in de tijd dat je nu bezig bent geweest had je net zo goed met een lpt-link cable de files overgepompt of de laptophd eruit gehaald en even met een converterplug aangesloten in een ander systeem.

Wil je het toch zo doen met een dos server dan gaat het je enorm veel tijd kosten, maargoed, prutsen is ook leuk, weet ik zelf maar al te goed :P
Ik weet dat XP Home soms nog wel wat netwerkproblemen heeft met betrekking met oudere OS'en.Weet niet zeker of de Pro versie dat ook had.

Verwijderd

Ik wil niet veel zeggen :X maar Windows 3.11 IS toch gewoon DOS.
alleen zit er een grafische schil omheen. het is niet eens een besturingssysteem.

dus DOS drivers werken dan toch ook in windows 3.11?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb dit in het verleden nog weleens opgelost met een nul-modem kabel en het dosprogje Parac voor een paralelle poort verbinding. Dat werkte vlekkeloos en - hoewel traag - did the job :)

• arjandijk162
ja, maar ik heb niet zo'n kabel en heb zelf een "dedicated" oplossing een netwerkkaart, dat moet toch zeker wel gaan werken? En nee, het netwerkgedeelte van Dos en Windows staat behoorlijk los van elkaar

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maak gewoon ff een bootflop met ghost waarbij een netwerkschijf als bijv. F: kun mounten.

Verwijderd

maak op je XP bak een share en log dan in via de laptop.
andere mogelijkheid is via een ide-adapter je laptop harddisk aansluiten op je pc, en dan de bestanden kopieren

• arjandijk162
ja, zo'n adapter heb ik wel, kan iemand met even vertellen hoe ik m moet aansluiten? er blijven nl altijd pinnetjes over enzo en er staan geen pinnummers op mn adapter

[ Voor 17% gewijzigd door arjandijk162 op 19-02-2004 18:20 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

arjandijk schreef op 19 februari 2004 @ 18:20:
ja, zo'n adapter heb ik wel, kan iemand met even vertellen hoe ik m moet aansluiten? er blijven nl altijd pinnetjes over enzo en er staan geen pinnummers op mn adapter
als je pinnetjes overhoud dan is het niet de juiste adapter ;)
MahRain schreef op 19 februari 2004 @ 09:31:
Ik heb dit in het verleden nog weleens opgelost met een nul-modem kabel en het dosprogje Parac voor een paralelle poort verbinding. Dat werkte vlekkeloos en - hoewel traag - did the job :)
nostalgie :D
zelf gebruik ik (indien ik het ooit nodig heb) windows/totalcommander en lptdos, dit is een paralelle poort "server" voor de "Port connection" in windows/totalcommander :P

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

er zit in dos software voor netwerk ingebakken (ik dacht het commando net start)
en ook voor een serieële verbinding (interlnk en intersvr)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• arjandijk162
ja, die software die je net noemt gebruik ik dus, maar behalve pingen kan ik niets, heel frustrerend

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

arjandijk schreef op 20 februari 2004 @ 23:25:
ja, die software die je net noemt gebruik ik dus, maar behalve pingen kan ik niets, heel frustrerend
ik doe het liever niet, maar om je toch te kunnen helpen raad ik je aan om niet het tcp/ip protocol te gebruiken onder DOS, tenzij je er een goede reden voor hebt. Gebruik liever NetBEUI, juist omdat dit naar mijn ervaring beter werkt met DOS. Ik heb zelf in het verleden behoorlijk wat problemen gehad met DOS en tcp/ip.

Overigens, je kan wel pingen maar geen share mounten met DOS? check en double check je user account(s)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kheb dat ook ooit eens geprobeerd. Windows 95 op een ouwe 486 zetten. Eerst geprobeerd via een Null-modem kabel en NETSERV en NETCLNT maar dat was niet zo'n succes, daarna maar de hele WIN95 map op de CD gespanned gezipt en zo op een stapel diskettes gezet B)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• arjandijk162
Uiteindelijk is het me toch gelukt, via tcp/ip naar een andere pc met windows xp met een crosslinkkabel. Ik moest wel het wachtwoord invoeren dat ik normaal bij het inloggen invoer (misschien heb ik dat per ongeluk een keer ingestelt) maar het werkt. Moet nog even de netwerkdrivers en pcmcia poort instellen onder windows 95 maar dan ben ik helemaal tevreden. Alleen kan ik nog even kijken of het geheugen misschien naar 16 mb kan.
Pagina: 1