[win2k3 web] Mail authorization + php

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:32
pff... topic titel niet helemaal duidelijk denk ik.

We hebben een webserver, die ook mail server draait.. door omstandigheden de beveiliging flink strak moeten zetten..authorization staat ook aan...

echter, nu werken de php mail scripts niet meer... in de php.ini stata dus de localhost als mail server, maar uiteraard werkt dat niet meer omdat de mailserver zo strak dicht zit. Hoe los ik dit op?

Ik draai Mdaemon, windows 2003 web server en IIS, icm met php 4 (en nog wat onzin wat niet van belang is)

Ik kan bij mdaemon zo snel geen optie vinden om localhost wel toegang te geven enzo..

Het zoeken op php, authorization mail en webserver biedt ook weinig soellaas...

Alvast bedankt

https://wren.co/join/Devian

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Devian schreef op 18 februari 2004 @ 22:41:
pff... topic titel niet helemaal duidelijk denk ik.

We hebben een webserver, die ook mail server draait.. door omstandigheden de beveiliging flink strak moeten zetten..authorization staat ook aan...

echter, nu werken de php mail scripts niet meer... in de php.ini stata dus de localhost als mail server, maar uiteraard werkt dat niet meer omdat de mailserver zo strak dicht zit. Hoe los ik dit op?

Ik draai Mdaemon, windows 2003 web server en IIS, icm met php 4 (en nog wat onzin wat niet van belang is)

Ik kan bij mdaemon zo snel geen optie vinden om localhost wel toegang te geven enzo..

Het zoeken op php, authorization mail en webserver biedt ook weinig soellaas...

Alvast bedankt
2 opties:
1. MDaemon goed instellen ;) (zal ff kijken of ik zelf die optie voor localhost kan vinden)
2. smtp van je provider gebruiken. Mail gaat dan buitenom, maar werkt iig wel.

edit: MDaemon - security - Relays/trusts/... en dan bij trusted hosts ff je eigen bak toevoegen

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 18-02-2004 22:49 ]

• Devian
hmm... daar staat tis dus wel bij (127.0.0.1) en toch mailt tie niet.. kan het komen omdat er authorization verplicht is? en hoe los ik dat op?

Verwijderd

in de php ini en mail client zetten

• Devian
ik denk dat ik authentication ff met authorization verwarde :D

authentication staat aan...

nja, ik zal iig ff proberen of alles werkt als ik de mail server van @home in de php.ini zet.. als dat werkt is het uiteraard ook goed.. maar ik heb daar niet zo heel veel vertrouwen in

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26

Patser

this.Close();

In MDaemon: Onder "Security"->"Relay/Trusts/Tarpit/Reverse Lookups.." (of Alt+F1) kun je op tabblad "Trusted Hosts" onder "Trusted IP addresses" 127.0.0.1 toevoegen.

Mail van php (alleen op dezelde machine waar MDaemon op staat uiteraard) wordt dan zonder authentication geaccepeteerd.
edit:

Ok, hele thread gelezen. Had je blijkbaar al gedaan.
Toch is het dé oplossing. Heb je IIS al eens geherstart? (moet nadat je php.ini aanpast). Je zou MDaemon ook eens opnieuw kunnen starten.

[ Voor 33% gewijzigd door Patser op 18-02-2004 23:39 ]

Pagina: 1