de betaler vervuilt
Verwijderd
1280*960 is toch wel vrij standaard resolutie, dus dat zal je monitor wel ondersteunen.
Een beetje videokaart ondersteunt dit ook.
Maar dat is niet echt een antwoord op de vraag in het topic
Ik denk dat resoluties toch meestal software matig worden geregeld. Als de monitor een syncpulse binnenkrijgt gaat de elektronenstraal terug. Dat signaal komt van de videokaart, maar onder XFree kun je bijvoorbeeld helemaal instellen wat de front porch en back porch zijn en de horizontale en verticale resolutie in pixels.
Ik vraag me echter af hoe goed dat is voor je monitor. Maar als ie 1600x1200 kan doen en 640x480. Waarom zou die dan geen 1600x480 kunnen doen?
Een beetje videokaart ondersteunt dit ook.
Maar dat is niet echt een antwoord op de vraag in het topic
Ik denk dat resoluties toch meestal software matig worden geregeld. Als de monitor een syncpulse binnenkrijgt gaat de elektronenstraal terug. Dat signaal komt van de videokaart, maar onder XFree kun je bijvoorbeeld helemaal instellen wat de front porch en back porch zijn en de horizontale en verticale resolutie in pixels.
Ik vraag me echter af hoe goed dat is voor je monitor. Maar als ie 1600x1200 kan doen en 640x480. Waarom zou die dan geen 1600x480 kunnen doen?
Ik heb ooit een 15" gehad die wel 1280x1024 kon maar geen 1152x864. Dat gaf een raar trillend beeld wat je ook niet goed reageerde op de V/H shift/size instellingen.
Ik neem dus aan dat je monitor het moet ondersteunen. Maar misschien was dat wel een vreemde uitzondering, want als je bv. in Quake 1 horizontale resulties van 360 zag kan ik me bijna niet indenken dat dat een bekende resolutie is. Dat moet toch haast wel softwarematig zijn.
Ik neem dus aan dat je monitor het moet ondersteunen. Maar misschien was dat wel een vreemde uitzondering, want als je bv. in Quake 1 horizontale resulties van 360 zag kan ik me bijna niet indenken dat dat een bekende resolutie is. Dat moet toch haast wel softwarematig zijn.
Bedoel je dit nou serieus of niet :?Maar als ie 1600x1200 kan doen en 640x480. Waarom zou die dan geen 1600x480 kunnen doen?
Ik miste iets van
Heb een matrox G450 en die ondersteunt het
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
De resolutie wordt geregeld voor een gedeelte door de RAMDAC (het gedeelte dat RAm naar videosignaal omzet?) en de software programmeert de RAMDAC om een bepaalde resolutie te programmeren.
TOCH:)
TOCH:)
Pagina: 1