Data file (1,4 GB) zonder extensie, wat moet ik ermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 21:45

bosaap22

Doing things I'm good at.

Topicstarter
Hallo,

Een collega van mij draait OSx op zijn Mac, maar had voor bepaalde programma's het programma Virtual Pc nodig.
Ik heb voor die collega de file Virtual PC - WindowsXP Pro OSX.dmg te pakken gekregen. Nu kan deze file uitgepakt worden en ontstaat er een data file van ongeveer 1.4GB die hoopvol begint met de characters: connectix. Deze file is echter geen executable, tar-file, gzip noch stuffit file. Ik weet dus niet wat ik met deze file aan moet. (Ik heb de .dmg file dus geopend en de inhoud ervan
was die ene file.)

Het zal wel heel makkelijk zijn voor een Unix, Apple gebruiker, maar ik weet me dus als PC gebruiker geen raad.

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Volgens mij is dat de virtual disk image zelf, Virt-PC maakt een bestand aan waar hij weer en filesystem in simuleert

1 + 1 = 3

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
GOTTER schreef op 18 februari 2004 @ 22:40:
Volgens mij is dat de virtual disk image zelf, Virt-PC maakt een bestand aan waar hij weer en filesystem in simuleert
Maar hoe krijg ik dat dan geinstalleerd? Moet dit op cd gezet worden en daarna geboot? De file is 1,4 GB groot. OF moet hij ingepakt blijven en dan op cd gezet worden en dan geboot? :?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al eens in de manpages of installatiedocumentatie van virtual pc gekeken?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
een .dmg bestand is voor de mac bedoelt. Zorg dus dat die collega dat bestand op zijn mac krijgt, dan merk je zelf wel wat je er verder meee kan.

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 18 februari 2004 @ 22:52:
een .dmg bestand is voor de mac bedoelt. Zorg dus dat die collega dat bestand op zijn mac krijgt, dan merk je zelf wel wat je er verder meee kan.
Dat is al gebeurd. De file is dus ook al uitgepakt met Disk Copy 6.5b11. Alleen daarna ontstaat er dus die megafile zonder extensie.
Misschien omdat het Virtual PC OSx is moet je deze file booten? Of is dat raar?

Ik snap er weinig van. Sorry

Verwijderd

Kan me hooguit voorstellen dat het om een file gaat waarin een bestandssysteem zit dat voor Virtual PC een virtuele machine voorstelt.

Installeer nou eerst eens Virtual PC, en kijk dan verder.

[of gaat het hier om warez, en weten we eigenlijk helemaal niet wat we hebben gedownload?)

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:04:

[of gaat het hier om warez, en weten we eigenlijk helemaal niet wat we hebben gedownload?)
Precies... :X
Begint er dus op te lijken dat de hele file flauwekul is!
Via edonkey gedownload....
Hoe groot is Virtual PC OSx eigenlijk?

Toch bedankt...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
Mja, als je je eigen warez-probleempjes niet eens kunt oplossen, gaan we je met dat soort zaken op GoT toch zeker niet helpen :/

Daarom gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.