Oude logfiles door logcompressor halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
Ok,

Wij,PallasAthene hebben al een tijdje een subteam van de DPC en dus ook een eigen Keyproxy met stats (ppstats).
allemaal leuk, maar de statsrun duurt inmiddels meer dan een kwartier.. :( (slecht voor de keyrate van de server.. }:O )

Nu heb ik gister ff striplog gedownload, en dat ziet er leuk uit moet ik zeggen.
Maar ik heb 6 maanden aan logs liggen die ik eigenlijk wel heel graag door dat script heen wil duwen. En omdat nu met de hand te gaan doen (elke keer in striplog datum aanpassen, script draaien enz), liever niet eigenlijk :)

Heeft het het zelfde effect als ik die logfiles door een zip-progje duw (Gzip dus lijkt me, tís een linuxdoos), en zo ja hoe (welke opties ed, ben een beetje een linux newbie)

of kun je in striplog een string/variable ed opgeven zdat hij alle logfiles in een keer bewerkt?

Nou ja.., als ik meer ga typen wordt het niet duidelijker lijkt me..;)

iemand?

Koop.

Verwijderd

doe het heel makkenlijk.

1) maak een batch bestand bv striplog.bat
2) zet tijdenlijk de pproxy uit en run dat bestand.
3) zet de pproxy aan en je bent klaar.

Nu weet ik wel dat er gelijk mensen gaan urineren (laten we het een beetje netjes houden ;) ) over wat er in dat batch bestandje moet komen.
Wel doe het volgende:

date 31-6-2000
c:\waar\perl\staat\perl striplog.pl
date 1-7-2000
c:\waar\perl\staat\perl striplog.pl
.
.
.
.
.

Net zo lang tot dat je alle datums hebt gehad.
Zet aan het einde van dat batch bestandje zekers de huidige datum

Oja, plaats dit bestand in de map waar die striplog.pl staat.
Het kost even een minuut of 10 werk maar dan loopt je hele striplog voor de laatste 6 maanden in 1 keer door de compressor.

veel suc7

[Iets vergeten]
mocht je er niet uit komen via mijn stats pagina kun je mijn e-mailen en daar kun je de info achter laten over waar bij jou de perl programma staat en van af welke datum het moet lopen. Ik ben dan niet te beroerd om die batch bestand even voor je in orde te maken.
[/Iets vergeten]

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
ok :)

alleen draait het dus op een linux doos..
dus dat wordt iets anders.
Ik snap echt practisch geen kont van linux en perl, dus een beetje uitleggen heeft bij mij eigenlijk geen zin.. :P
het striplog.pl ding staat overigens hier
ergens bij die regel die over de datum gaat zou je toch iets moeten bouwen dat 'ie alle *.log files doet die in die directory staan?

dank voor de reply overigens :)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Dat is zo gepiept:

Zet tussen de regels:

# (wel steeds datum aanpassen ofcourse)

en

$logdate = "$year$month$mday";

het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
$year = "2000";

for ($month = 1; $month <= 12; $month++) {
    for ($mday = 1; $mday <= 31; $mday++) {
    if (length($month) < 2) { $month = "0" . $month;}
    if (length($mday) < 2) { $mday = "0" . $mday;}

en hélemaal onderin striplog:
code:
1
2
}
}

het is de quick&dirty manier.... ik weet het, maar het werkt wel :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Sir.Kiekeboe.kijkt.tv>

Ik vind het prima dat je al die zooi op je hp zet, maar als je scriptjes aan gaat passen (zoals die buffout.pl) haal mijn naam & email er dan even uit svp. Wat er nu staat heb ik niet gemaakt, en daar wordt ik liever niet verantwoordelijk voor gehouden. :P

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 08:10 schreef Pinball het volgende:

Ik vind het prima dat je al die zooi op je hp zet, maar als je scriptjes aan gaat passen (zoals die buffout.pl) haal mijn naam & email er dan even uit svp.
Sorrie, je gegevens zijn er uit gehaald.
Ik had dat over het hoofd gezien :'(

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

tnx, en ontspan :)
het was niet _zo_ dramatisch :)

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
OK! TOP!

volgens mij werkt 't (moet nog ff de statsrun afwachten, *zucht*, en als die klaar is jaag ik ze er allemaal doorheen..

Nou moet hem alleen nog zo schedulen dat ie elk half uur net voor de statsrun ff dat logfile aanpakt

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Vergeet niet om bovenstaande aanpassingen er weer uit te halen als je klaar bent.. (# ervoor kan ook)
anders schiet de statsrun nog niet op :P

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
Zo slim ben ik dan ook wel weer .. :)
Pagina: 1