Toon posts:

Problemen laptop en beeldscherm Mobility Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een presentatie waarop ik mijn laptop via een beamer aan de slag had gezet, en nog 1x gewoon een paar uur werken op mijn laptop heb ik een probleem met m`n beeldscherm.
Hij laat alles nog wel zijn, maar zo`n 90% gefade. Met een lamp erop kan ik het duidelijker zien. Ik type nu op een extra monitor die ik heb aangesloten. Als ik de adaptergegevens bekijk staat er overal niks meer in. Misschien is het beeldscherm lichter of donkerder ingesteld, maar daar reageertie nu niet meer op met de juiste toetsen-combi. Maar dit lijkt het me niet te zijn... Wat wel?

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:43

MaNdM

1000-dingen-doekje

Volgens mij is de aansturing van je backlight niet goed meer of zelfs helemaal kapot, hoe oud is de laptop en hoe intensief gebruik je het?

To be determined...

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23
Heb je toevallig op FN-F6 gedrukt, daarmee schakel je backlight uit

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

squaddie schreef op 18 februari 2004 @ 22:12:
Heb je toevallig op FN-F6 gedrukt, daarmee schakel je backlight uit
In mijn geval is FN-F4 de combinatie om van scherm te wisselen (ik neem aan dat je die functie bedoelde), echter dan is op het TFT helemaal _NIETS_ meer te zien en aangezien dat hier wel het geval is, zij het heel donker, vraag ik me af of het hiermee te maken zou kunnen hebben.

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
MaNdM schreef op 18 februari 2004 @ 22:12:
Volgens mij is de aansturing van je backlight niet goed meer of zelfs helemaal kapot, hoe oud is de laptop en hoe intensief gebruik je het?
Ik denk zo`n 2 jaar oud, eind 2002. Redelijk intensief gebruik, gemiddeld 1,5 uur per dag aan. Backlight staat aan, als ik hem uitzie zie ik ook zonder bureaulamp erop helemaal niks meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 22:23 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

Jimbolino

troep.com

als je het scherm langzaam helemaal open / bijna dicht doet, gaat ie dan niet even aan (los contactje)

Ik heb pas mijn laptop open geschroeft, de backlight waren gewoon 3 draadjes ofzo, als die kapot zijn kun je ze makkelijk vervangen.

als de backlight zelf kapot is moet je het scherm open maken, dat lijkt me wat moeilijker...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Jimbolino schreef op 19 februari 2004 @ 02:17:
als je het scherm langzaam helemaal open / bijna dicht doet, gaat ie dan niet even aan (los contactje)

Ik heb pas mijn laptop open geschroeft, de backlight waren gewoon 3 draadjes ofzo, als die kapot zijn kun je ze makkelijk vervangen.

als de backlight zelf kapot is moet je het scherm open maken, dat lijkt me wat moeilijker...
Backlight is niet vervangbaar, deze zit in het scherm verwerkt, de aansturing daarvoor gaat echter wel eens kapot en dat is gewoon een printplaatje wat vervangen kan worden. De CCFL zelf zal niet snel kapot zijn.
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:21:
[...]

Ik denk zo`n 2 jaar oud, eind 2002. Redelijk intensief gebruik, gemiddeld 1,5 uur per dag aan. Backlight staat aan, als ik hem uitzie zie ik ook zonder bureaulamp erop helemaal niks meer.
Hoe heb je getest of de backlight zelf wel werkt?

To be determined...

Pagina: 1