If you do not change direction, you may end up where you are heading
De processor kan niet geactiveerd worden dan.
Ik had bij het bouwen van mijn nieuwe pc ook een processor probleempje bleek achteraf en idd pc kon ik wel aanzetten, fans gingen draaien, maar mijn monitor sprong heel snel op standby en pc deed verder ook niks meer.
P.S. ik ben trouwens ook geen expert hoor
[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 18-02-2004 21:40 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Wat bedoel je precies met door de bios niet herkende processor?AMD Mafkees schreef op 18 februari 2004 @ 21:34:
Als je een door de bios niet herkende processor in de socket doet, zou ie dan beeld moeten geven?? En piept ie dan? Bij mij gebeurd er niks meer... Het enige dat ie nog doet is dat de fans gaan spinnen en dat ik hem aan kan zetten..
Jouw verhaal duidt denk ik op een kapotte processor en niet op een kapot mobo
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Dit is ook helemaal waar wat voor cpu probeer je erop te prikken trouwens?dreeke schreef op 18 februari 2004 @ 21:41:
Een CPU plaatsen in een mobo dat de CPU totaal niet aankan, geeft idd geen beeld...
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
En op wat voor mobo?TheGeneral schreef op 18 februari 2004 @ 21:42:
[...]
Dit is ook helemaal waar wat voor cpu probeer je erop te prikken trouwens?
EDIT:
ok het gaat alweer een beetje met me...lol
waarschijnlijk om een K7S5A, denk ik hoor ik weet het niet zeker natuuurlijk lol...
[ Voor 30% gewijzigd door readytoflow op 18-02-2004 21:54 . Reden: typen zonder denken en slaapgebrek... ]
Lol titel is K7S5A gaar??? rararar om welk bord zal het gaan?
Als je alles al vervangen hebt, behalve je bord is het ben ik bang dat het toch je bord is.(Jumpers niet toevallig op Clear CMOS laten staan?)AMD Mafkees schreef op 18 februari 2004 @ 21:49:
Ik heb ook al een ander proc geprobeerd, ander videokaart, ander RAM, ander Voeding, duzzz
[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 18-02-2004 21:55 ]
Bij mij gaat er niets spinnen als ik de jumper op Clear CMOS heb staan hoorTheGeneral schreef op 18 februari 2004 @ 21:50:
[...]
Als je alles al vervangen hebt, behalve je bord is het ben ik bang dat het toch je bord is.(voeding ook al vervangen? Jumpers niet toevallig op Clear CMOS laten staan?)
Toch willen we graag weten welke processor je nu gebruikt.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
Zit wat in ja(m.b.t. CMOS), maar hij heeft al meerder cpu's geprobeerd dus denk niet dat het probleem daar zit en ik neem aan dat hij geen 3000+ op z'n oud bord probeert te prikken. Dus qwa cpu snelheid zit het denk ik wel goed, maar toch vertel eens welke cpu's je al geprobeerd hebt.St@m schreef op 18 februari 2004 @ 21:54:
[...]
Bij mij gaat er niets spinnen als ik de jumper op Clear CMOS heb staan hoor
Toch willen we graag weten welke processor je nu gebruikt.
je bedoeld 128 kb neem ik aanAMD Mafkees schreef op 19 februari 2004 @ 14:22:
Een Palomino 2000+ en mijn eigen Duron Applebred 1600 (nog met 64 kb cache)
tenminste het is als het goe is de helft van de originele cache en aangezien de normale xp tbred 256 kb heeft en de barton 512 kb neem ik aan dat de applebred 128 heeft ipv 64
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nee ze hebben maar 1/4 vd cache genomenShunt schreef op 19 februari 2004 @ 14:27:
[...]
je bedoeld 128 kb neem ik aan
tenminste het is als het goe is de helft van de originele cache en aangezien de normale xp tbred 256 kb heeft en de barton 512 kb neem ik aan dat de applebred 128 heeft ipv 64
Maar nu ff ontopic, zou dit bord deze processors moeten herkennen?
Het is trouwens de eerste revisie heb ik gehoord, een sticker met een nul aan de onderkant en witte stikkers met niets er op aan beide kanten van het moederbord.
maar ik ben eens gaan zoeken op de amd site omdat ik zeker wist dat hij gewoon 128 kb cach heeft
en hier is het hoor
linkjeQ: Does the AMD Duron processor feature on-chip cache memory? How large are the L1 and L2 cache of the AMD Duron processor?
A: Yes. The AMD Duron processor features 128kB of on-chip level one (L1) cache memory and 64kB of full-speed, on-chip level two (L2) cache memory.
Game PC
Ik bedoelde alleen de L2, maar aub, voor Q&A over Duron: Duron Applebred forumShunt schreef op 19 februari 2004 @ 14:39:
sorrie voor nog meer offtopic
maar ik ben eens gaan zoeken op de amd site omdat ik zeker wist dat hij gewoon 128 kb cach heeft
en hier is het hoor![]()
[...]
linkje
2. Does the K7S5A support the Athlon XP (Thoroughbred) chip?
Yes, AMD has certified the K7S5A for use with all XP processors up to XP2600+
En aangezien de Palomino de eerste versie was van de Athlon XP kan het bord deze dus probleemloos aan. Als het niet gaar is
[ Voor 8% gewijzigd door Willems op 19-02-2004 15:04 ]
Alleen als je Linux draait moet je even uitkijken, want voor een 2.4 kernel moet je starten met "noapic" als parameter. 2.6.2 draait prima trouwens.
bespaar NIET OP JE MOBO
je gaat tog ook geen eend kopen met een v8 3 liter motor er in leggen ?
Game PC
Het is maar voor de DuronnetjeShunt schreef op 19 februari 2004 @ 15:24:
een tip die ik blijf geven
bespaar NIET OP JE MOBO
Ik heb in principe nooit vastlopers (sind ik m'n ati 9800se de deur uit heb gedaan).AMD Mafkees schreef op 19 februari 2004 @ 16:50:
Hebben Asrock borden stabiele voedingregulatoren enz. voor de processor, ik heb geen zin in vastlopers!
Nu zit er een 2600+@2800+ in en een 5900XT en hij crasht nooit.
Verwijderd
hebben meer mensen dit probleem?
Willems schreef op 19 februari 2004 @ 15:03:
Even info over het bordje
2. Does the K7S5A support the Athlon XP (Thoroughbred) chip?
Yes, AMD has certified the K7S5A for use with all XP processors up to XP2600+
En aangezien de Palomino de eerste versie was van de Athlon XP kan het bord deze dus probleemloos aan. Als het niet gaar is
Ahum, dit is een bord die er in tig revisies sinds bijna 3 jaar is. De laatste revisies kunnen zonder meer alle 133MHz FSB CPUs voor SoA aan, maar de oudere niet noodzakelijkerwijs. Zo heb ik hier een Rev.0. K7S5A die je echt geen Palomino, Morgan of hoger hoeft te voeren, hij slikt alleen Tbird of Sptifire.Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 19:04:
dit probleem heb ik dus ook!! en is helaas nooit opgelost......... bord ligt nu in de kast met een label DEFECT? heb een Tbred B 1800+ geprobeerd en een Palamino 2000+ allebij nix. alleen de fans gaan ff draaien.
hebben meer mensen dit probleem?
Revisie is dus belangrijk. Overigens is Palomino support erg makkelijk te zien- naast de wat onduidelijke revisienr op een blauwe sticker ergens, zie je aan beide kanten van de socket witte stickers met 'XP' erop.
Klopt als een deur, maar daar kun je tegenover stellen dat prijs alleen niet zoveel zegt. De SiS735 chipset was toen hij uitkwam ed snelste voor SoA, wat nu natuurlijk lang niet meer geldt. Wel is juist dit moederbord een van de meest verkochte, meest gereviseerde en daarom ook meest betrouwbare plankjes die je kunt krijgen. Iig 10x liever dit dan een of andere EUR 20 hoger geprijsed low-end mobo met een nieuwere low-end chipset.Shunt schreef op 19 februari 2004 @ 15:24:
een tip die ik blijf geven
bespaar NIET OP JE MOBO
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
wat bij mij nu de truc is om ze aan de praat te krijgen:
mobo uit de kast op hout; cmos clearen ; eenvoudige vga, 1 reepje geheugen en een fan die lekker veel toeren maakt -
kijken of ie start - bios doorsnuffelen - reboot & echte fan plaatsen en klaar is klara
vraag me niet waarom; maar de laatste 4 bordjes met zowel oude duron t/m amd-xp heb ik zo aan de praat gekregen - en ze doen het nog allemaal
Kan dat ding een beetje overcloken??
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Rev.0 is (in theorie iig) echt niet met Palomino/Morgan te combineren. Ik krijg binnenkort (zo goed als) gratis een Duron 1000 en ga ermee experimenteren, maar consensus is dat het gewoon niet werkt.AMD Mafkees schreef op 20 februari 2004 @ 13:27:
Kan ik niet een oude processor erin prikken en dat bios updaten?? Het is inderdaad een Rev. 0, hij deed het, van wie ik hem gekocht heb, goed met een duron 700, maarja, die proc was uit zn poten gemierd waardoor ie verrot isOf moet ik gewoon een nieuw mobo kopen??
Evt nieuw BIOS kun je proberen, maar lijkt me niet zoveel kans op slagen hebben- als het een BIOS probleem was zou ik verwachten dat je wel kon booten maar met een Unknown CPU te maken kreeg. Totaal niet booten wijst op hardware incompatibility.
Zit er dus dik in dat je een ander mobo nodig hebt
Oslik blyat! Oslik!
Dit werkt gewoon wel, dus het heeft gewoon met de revisie temaken! Ok iedereen bedankt, maar dit was dus het probleem!