Ik probeer vanuit een bash-script, aangevuld met Xdialog, de output van mkisofs op te vangen. Er hoort hiervoor een manier te zijn met Xdialog (--progress), maar helaas is er hierover op internet nauwelijks nuttige informatie te vinden... 
Mijn volgende optie lijkt mij dus om de informatie zelf op te vangen.
Ik heb alleen het gevoel dat ik een beetje op een dood spoor ben geeindigd.
Volgende code heb ik gebruikt :
PERCENTAGE="/home/username/percent.log"
mkisofs -R -U -gui -hide-rr-moved -cache-inodes -no-bak -pad \
/directory_met_files 2>$PERCENTAGE | \
nice -5 create_compressed_fs - 65536 > /directory/file 2>/dev/null | \
tail -f $PERCENT | grep --only-matching **.**%
Met deze code krijg ik op de commandline de output te zien in alleen maar het percentage dat voltooid is.
Als ik echter die laatste output weer in een file wil zetten, krijg ik een lege file
Ik heb ook nog geen manier gevonden om hierna uberhaupt iets met de output te kunnen doen.
Is er misschien iemand met een suggestie, of, als het geluk mijn richting op wilt waaien, iemand die met Xdialog een --progress dialog aan de praat heeft gekregen ??
Mijn volgende optie lijkt mij dus om de informatie zelf op te vangen.
Ik heb alleen het gevoel dat ik een beetje op een dood spoor ben geeindigd.
Volgende code heb ik gebruikt :
PERCENTAGE="/home/username/percent.log"
mkisofs -R -U -gui -hide-rr-moved -cache-inodes -no-bak -pad \
/directory_met_files 2>$PERCENTAGE | \
nice -5 create_compressed_fs - 65536 > /directory/file 2>/dev/null | \
tail -f $PERCENT | grep --only-matching **.**%
Met deze code krijg ik op de commandline de output te zien in alleen maar het percentage dat voltooid is.
Als ik echter die laatste output weer in een file wil zetten, krijg ik een lege file
Ik heb ook nog geen manier gevonden om hierna uberhaupt iets met de output te kunnen doen.
Is er misschien iemand met een suggestie, of, als het geluk mijn richting op wilt waaien, iemand die met Xdialog een --progress dialog aan de praat heeft gekregen ??
[ Voor 3% gewijzigd door MichielioZ op 18-02-2004 21:28 ]
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...