Toon posts:

[ADSL] Modem is down

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn ADSL-modem

Ik heb een Alcatel Speed Touch Home, sinds een jaar of 2 denk ik al getweakt naar een pro. Draait meestal probleemloos, enkele keer moet even overal de stroom af omdat er geen dataverkeer meer is. Denk dat de laatste keer 2 maanden geleden was.
Heb een Tiscali basis ADSL-abbo, via KPN (voormalige MXstream)

Vanmiddag ineens geen verbinding meer; ik dacht eerst aan een algehele internet-storing, omdat ik met inbellen (Wanadoo) ook geen verbinding kreeg. Dat leek later toeval te zijn, want anders kon ik dit niet posten.

Modem is gewoon te pingen en te openen (http://10.0.0.138). Wel staat overal de melding in het rood “WARNING: Modem is down”. Afgelopen week ontdekte ik dat Tiscali had besloten dat mijn wachtwoord één teken korter was, (merkte ik bij webmail) dus in het modem ook mijn wachtwoord gewijzigd; geen effect, ook niet na opnieuw opstarten.
Ondertussen de helpdesk zelfs gebeld, maar het was vrij druk; nadat ik na 10 minuten iemand aan de lijn kreeg, werd ik na vermelden van mijn model modem (nog zonder dat ik had gezegd dat het getweakt is) doorverbonden naar de technische dienst; ook daar 5 wachtenden voor me. Inbellen + zoeken is net zo duur, kan alleen nog niets vinden.

Wat heb ik gedaan:
- verschillende keren alles uit – en weer aangehad, te beginnen met het modem (trucje dat dus meestal wèl werkt)
- wachtwoord gewijzigd in 8 letter-wachtwoord
- Status bij PPP2 en MXS van always on naar off gezet; herstart; teruggezet
- gezocht op GoT & Google, weinig wijzer geworden
- nog niet gereset; heb ‘em als router namelijk “nodig”.

Iemand nog een suggestie wat ik nog meer kan doen en/of waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

mijn getweakte pro heeft vaak t probleem dat ie ook niet inbeld als ik de spanning eraf heb gehad,. ga dus even naar je ppp instellingen om je acountje weg en opnieuw aan te maken,.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Als ik jou was zou ik toch even resetten.

Wat ook kan is even terugflashen naar oude firmware, kijken wat ie dan doet.

Anders is denk ik de modem gewoon stuk. Kan je niet een andere ergens vandaan regelen?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist e.e.a gewijzigd in die gegevens; is dat voldoende om opnieuw aan te maken of moet ik dan echt op delete klikken? Zo ja, waar dan weer op "add"? (sorry, 't is dus al even geleden dat ik dat modem heb getweakt..)
sokje schreef op 18 februari 2004 @ 21:08:
Als ik jou was zou ik toch even resetten.

Wat ook kan is even terugflashen naar oude firmware, kijken wat ie dan doet.

Anders is denk ik de modem gewoon stuk. Kan je niet een andere ergens vandaan regelen?
Nee, Helaas niet.
Uiteindelijk ga ik wel resetten, maar dat wilde ik tot het laatst bewaren...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 21:14 ]

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, maar het schiet nog niet erg op, ik raak hier steeds gefrustreerder.
Om mijn modem in oude staat terug te brengen, heb ik het EXPERT-wachtwoord nodig. Dat wordt echter niet geaccepteerd?? Ik vul de goede string in (dat weet ik héél erg zeker), maar ik krijg in het telnet-venster de mededeling "invalid password" |:(
Dit wordt een dure bedoening zo met inbellen :/

Iemand nog een suggestie?

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:03
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:01:
"invalid password" |:(
Dit wordt een dure bedoening zo met inbellen :/

Iemand nog een suggestie?
caps-lock uit? :P

Verwijderd

Topicstarter
Duh :P Is cijfer-string ;)
Paar keer extra laten genereren, en uiteindelijk pakte er eentje.
Helaas, uiteindelijke conclusie is volgens mij: modem soort van beetje dood. Het gekke is dat de lampjes wel groen knipperen bij Line Sync en PWR/Alarm. Bij het opstarten van de pc knippert ook het Lan-lampje. Maar nadat ik het modem in oude staat heb hersteld krijg ik nog steeds geen verbinding, maar de melding: Fout 721: De externe computer reageert niet.

*zucht* ;(

Verwijderd

heb je cavia's of andere knagende huisdieren? en zijn die toevallig op de dag dat je problemen kreeg ontsnapt?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 23:01 ]

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 16:32

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Mijn zusje heeft dit ook gehad met ticalli, alles lijkt aan jou kant ook goed te zijn, bij mijn zusje had tiscalli "per ongeluk" het account ge-disabled... ???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is bij PPP je verbinding niet gewoon "down"? Dan is het modem namelijk gewoon niet ingelogd. Dat kan tientallen oorzaken hebben, de duidelijkste zijn inderdaad een foute username en password fout/gewijzigd (probeer daarom eens kpn@adsltest/kpn, die moet het zowiezo op elke kpn-adsl aansluiting doen) of een defect signaal (linesync moet constant branden, line RX moet elke zoveel seconden even knippen). Als dat niet het geval is, dan zit er maar een ding op: Dat modem untweaken en een pptp verbinding maken en dan met de foutcode de provider bellen en uitleggen wat er aan de hand is :).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 19-02-2004 00:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 19 februari 2004 @ 00:57:
Is bij PPP je verbinding niet gewoon "down"? Dan is het modem namelijk gewoon niet ingelogd. Dat kan tientallen oorzaken hebben, de duidelijkste zijn inderdaad een foute username en password fout/gewijzigd (probeer daarom eens kpn@adsltest/kpn, die moet het zowiezo op elke kpn-adsl aansluiting doen) of een defect signaal (linesync moet constant branden, line RX moet elke zoveel seconden even knippen). Als dat niet het geval is, dan zit er maar een ding op: Dat modem untweaken en een pptp verbinding maken en dan met de foutcode de provider bellen en uitleggen wat er aan de hand is :).
Inderdaad, bij PPP verbinding stond dat-ie was "trying". Uiteindelijk heb ik hem ge-untweakt en de orginele pptp verbinding weer aangemaakt (kon gelukkig het boekje nog vinden :+), maar toen kreeg ik dus de laatste melding.

Vanavond (ben nou op mijn werk) wil ik nog één keer proberen of ik nog iets voor elkaar krijg en anders haal ik een nieuwe ADSL-router.

(geen knaagbeestjes hier, btw ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 09:00 ]

Verwijderd

anders modem er even direct aan pc knopen en kijken of je via een inbelverbinding die modem kunt laten bellen volgens mij moet dat ook lukken met een getweakte
en anders reset en opnieuw configureren

ook handig is ff te kijken of je modem niet dood is door middel van test account

username: user@test
password: test

als hij dan gewoon state: up aangeeft dan weet je dat je lijn en modem goed zijn dus dat het dan aan je inloggegevens ligt bij je provider

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar ben ik nou toch zo onduidelijk met het vertellen dat ik al gereset en ge-untweakt heb?? ;)
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is met een testaccount, dat ga ik vanavond doen.

Iig heel erg bedankt voor het meedenken :)

Verwijderd

Topicstarter
Update: gisteravond niet kunnen bellen, vanmorgen na lange wachttijd en een úiterst behulpzame (klik start, klik op uitvoeren, typ... - toen maar even gezegd dat ik wist waar ik mee bezig was en of het wat sneller kon) helpdeskmedewerker de conclusie gehoord dat het waarschijnlijk in de wijkcentrale ligt. Het is al vanaf woensdag |:( Komen ze daar nú pas mee :(

ISDN is duur ;(

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

WTF, ik heb sinds gisteren [misschien langer, maar ik merkte het gisteren] hetzelfde probleem :|
als ik probeer mn modem op te komen krijg ik de melding dattie de pagina niet kan vinden... Ik heb wel nog gewoon internet op alle pc's...

K'heb op mn eigen pc wat met de IP instellingen zitten rotzooien, maar ook dat haalde niks uit...

Ik gebruik trouwens een NIET getweakt modem, maar gewoon de Alcatel Speedtouch 510i V4...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 20 februari 2004 @ 11:29:
WTF, ik heb sinds gisteren [misschien langer, maar ik merkte het gisteren] hetzelfde probleem :|
als ik probeer mn modem op te komen krijg ik de melding dattie de pagina niet kan vinden... Ik heb wel nog gewoon internet op alle pc's...
Dan waag ik te betwijfelen of je hetzelfde probleem hebt, want ik heb dus geen internet via mijn ADSL-modem en ik kom wèl in mijn modem. Met tweak of zonder tweak, maakt niets uit.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:51:
[...]

Dan waag ik te betwijfelen of je hetzelfde probleem hebt, want ik heb dus geen internet via mijn ADSL-modem en ik kom wèl in mijn modem. Met tweak of zonder tweak, maakt niets uit.
Sorry, verkeerd gelezen in de haast op school :)

Feit blijft dat ik mijn modem nogsteeds niet op kom :( Hoe dan ook, succes ermee...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine kick voor een complimentje aan de KPN; die belde vandaag namelijk met de vraag of het probleem al was opgelost.
Wat blijkt: woensdag (de eerste keer dat ik belde naar Tiscali) was al duidelijk dat er problemen waren in desbetreffende centrale. Vrijdag (de laatste keer dat ik belde) is er door de helpdesk van Tiscali pas een ticket voor de KPN gemaakt, met als gevolg (die lui schijnen ook weekend te hebben :+) dat het maandag pas was verholpen.

Ik was aangenaam verrast dat ze opbelden (zelfs al was het pas op vrijdag); ik liep al in het weekend te mopperen dat het maar goed was dat ik geen server draaide (iets wat tenslotte mag van Tiscali), omdat je dan mooi 5 dagen niet te bereiken bent.

Kortom, plusje voor de KPN, minpunt voor Tiscali (waarmee ik eigenlijk overwegend wel goeie ervaringen heb....)
Pagina: 1