Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Siemens SL55 - USB datakabel - Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 15:16
Ik heb een Siemens SL55 overgenomen van iemand, en ik wil deze telefoon graag verbinden met m'n pc om te syncen en te rotzooien met de beltonen enzo.

Ik kan echter op geen enkele manier met mijn zojuist aangeschafte datakabel verbinding krijgen met het toestel. Via infrarood werkt alles prima, maar dit heb ik alleen op een oude laptop zitten, dus dat was een tijdelijke optie.

Nu hoorde ik dat de bijgeleverde siemens software nogal picky is met com poorten dus heb ik de datakabel (usb) gemapt naar com2. Dit helpt echter niets.

Misschien dat een firmware upgrade een oplossing is.
Dus ik de tool gedownload en de instructies op de siemens site gevolgt, maar ook hier wordt de telefoon niet herkend.

Nu is mijn vraag, is er een manier om deze usb datakabel aan de praat te krijgen met m'n telefoon?
Kan iemand de firmware upgrade procedure eens uitleggen? want ik haal uit de siemens site niet helemaal waneer het toestel aan moet staan, en waneer het programma opgestart moet worden.

Het gaat dus om de Siemen SL55
met een USB datakabel (niet origineel) van ebay met als driver: usb to serial
(Ik weet het niet precies, want het ding ligt op m'n werk)
En ik gebruik als software, de siemens data suite en de firmware upgrade tool van de siemens website.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 08:02
ik heb hier ook een datakabel die niet officieel van siemens is (ergens gekocht op de bazar in Beverwijk voor een fractie van een orginele)

tijdens de installatie werdt de kabel herkent op de de com3 er moest wel een drivertje geinstalleerd worden. (stond op een mini cd-tje)

werkt hier verder perfect.

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 15:16
heb je de firmware al eens ge-upgrade?

(het is trouwens een prolific usb to seria adapter)

[ Voor 42% gewijzigd door Avenger84 op 19-02-2004 15:45 ]

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik weet niet wat voor versie van windows je hebt, maar ik had ook problemen met de usb kabel en mijn siemens sl55, ik kwam erachter dat dit lag aan het feit dat de kabel niet goed overweg kan met usb2.0 en ik heb hem nu via een usb hubje en dan doet hij het perfect, probeer hem eens op een usb1.1 poort zou ik zeggen

succes :)

Jsunnyreports