Toon posts:

philips 22GL566

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n twee luidsprekers gevonden op zolder, en dacht die goed te kunnen gebruiken voor mijn kamer.
Het enigste probleem is dat ik geen info hierover vindt. Ze zijn bijzonder oud (+15jaar) en het type is dus 22GL566 van philips.
Het belangrijkste is de impedantie. Ik heb er eigenlijk maar eentje nodig als center, maar die moet 4 ohm zijn. Als ze echter 8 ohm blijken te zijn, kan ik ze dan allebei in parallel aansluiten?
Receiver is kenwood krf-v6010

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 20:44 ]

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Je kunt een van de speakers gewoon aansluiten hoor. Of de speakers nu 4 of 8 ohm zijn maakt niet uit. Zolang de impedantie van de versterker maar lager of gelijk is.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Als je een 8 Ohm speaker op een 4 Ohm output aansluit zal het vermogen op dat kanaal minder zijn dan op 4 Ohm, verder geen probleem. Beide parallel aansluiten zal ook best gaan, moet je alleen zien dat je't een beetje fatsoendelijk in je versterker gestopt krijgt :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze nu voor de versterker met een lusterklemmetje parallel verbonden. Ik heb wel nog altijd geen info gevonden, maar ik veronderstel dat ze 8 ohm zijn omdat ze zo oud zijn (naar mijn weten was er vroeger veel meer 8ohm)