Toon posts:

Unix vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag Unix gaan installeren op een PC, maar waar is Unix dan te downloaden?
Welke Unix zou ik het beste kunnen gebruiken voor een server?

Kan Unix touwens ook op een Pentium II 333Mhz?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Volgens mij is Unix afhankelijk van de hardware en kan je Unix niet zomaar op een Pc instaleren.

Een Unix server kost al gouw miljoenen euro's ;)

edit: als je Linux bedoelt....... www.linuxiso.org

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 20:32 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hoe kom je daarbij koenpje? Ik kan FreeBSD gewoon downloaden hoor ;)

Verwijderd

G33rt schreef op 18 februari 2004 @ 20:32:
Hoe kom je daarbij koenpje? Ik kan FreeBSD gewoon downloaden hoor ;)
volgens mij is dit niet unix, maar een varriant op Linux :)

Verwijderd

Miljoenen? :)
Niet echt hoor. Kost je tegenwoordig............ niets.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
What is FreeBSD?

FreeBSD is an advanced operating system for x86 compatible, AMD64, Alpha, IA-64, PC-98 and UltraSPARC® architectures. It is derived from BSD, the version of UNIX® developed at the University of California, Berkeley. It is developed and maintained by a large team of individuals. Additional platforms are in various stages of development.
Volgens de homepage niet hoor. Jij verwart denk ik de kosten voor een 'unix server' met het OS. Denk ik :)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 08:43
Unix is niet gratis dacht ik...

Maar Linux, FreeBSD... allemaal UNIX-varianten die wel gratis zijn en hetzelfde kunnen.

Verwijderd

Men pa heeft op zen werk (het leger) een paar maand geleden, een Unix server bestelt met als prijs 20miljoen euro 8)7

hoe zit dat dan daarmee?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42

we_are_borg

You will Comply

Voor Unix dien je licentie te betalen ik denk dat je Linux wil proberen deze zijn meestal gratis te downloaden. Je kan bij de volgende site downloaden http://www.linuxiso.org

Ook is er op GoT een topic over welk Linux versie je het beste kan gebruiken ik zal daar als eerste eens gaan rond kijken, voordat je maar ergens aan begint. Linux leer je niet zo maar, en als je je eigen goed inleest dan heb je al een groot voordeel.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is een goed idee je eerst even te verdiepen in wat Unix tegenwoordig inhoudt (en zo te zien anderen met jou), en wat de diverse gebruikte termen linux, freebsd enzovoorts betekenen voor je hier post. in De FAQ staat al het een en ander uitgelegd, en google staat er ook mee volgeschreven, zie ook de policy wat we hier zoal verwachten van een startpost, dit dus niet helemaal :)

[ Voor 6% gewijzigd door blaataaps op 18-02-2004 20:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.