Toon posts:

[Windows 2003] 2,55 gig PageFile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Windows 2003 server die een ftp die goed pompt naar buiten en een website met met zo'n 4500 hits per dag.. verder niks raars... maar ik heb nu wel een pagefile van 2,55 gig!!!! dit hoort toch niet?

Wat info:

Uptime : 7 dagen
Mem: 786 mb
Proc: amd 1800+
MB: MSI kt266pro2 (oid)
Virusscanner: Symantec Corporate Edition
FTP: Serv-u 5
WWW: IIS6

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Heb je er last van? Persoonlijk vind ik het wel ruim, maar erg vreemd ook weer niet. Je kan die pagefile ook wel kleiner maken en zelf beheren, zet dan wel een vaste grootte neer ik bedoel min en max grootte hetzelfde. Als je daarna geen problemen tegenkomt dan lijkt mij het goed.

Meh ...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

normaal kan je een pagefile van 2x het geheugen maken en dat vastzetten in zowel minimum als maximum zodat je geen defragmentatie krijgt..(pagefile is dan 1 blok). op welke instelling staat jou pagefile in performance options ?

custom size?
system managed size?

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op 18 februari 2004 @ 20:20:
Heb je er last van? Persoonlijk vind ik het wel ruim, maar erg vreemd ook weer niet. Je kan die pagefile ook wel kleiner maken en zelf beheren, zet dan wel een vaste grootte neer ik bedoel min en max grootte hetzelfde. Als je daarna geen problemen tegenkomt dan lijkt mij het goed.
Nou 2,55 gig schuifruimte is wel veel foor een Filepage.. en waarom is hij zo groot? Ik neem aan Windows dit niet uit zijn duim zuigt...

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 18 februari 2004 @ 20:20:
normaal kan je een pagefile van 2x het geheugen maken en dat vastzetten in zowel minimum als maximum zodat je geen defragmentatie krijgt..(pagefile is dan 1 blok). op welke instelling staat jou pagefile in performance options ?

custom size?
system managed size?
Custom min 1152 max 2304

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die size word gewoon vastgezet door Windows 2003. Hoeft nog niet te betekenen dat ie die ook daadwerkelijk gebruikt. Kijk eens in je TaskManager hoeveel geheugen fysiek in gebruik is en hoeveel van de swap.

https://discord.com/invite/tweakers

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het kan liggen aan de services die je draait en de lopende applicaties. Ik den k dat wanneer je de handleiding er even op naslaat je best kan uitvissen waarom dit zo groot is. En zoals Redfoxert ook zegt, meet wat je nodig heb ga daar ruim boven zitten en zet vast.

Meh ...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:30
mutsje schreef op 18 februari 2004 @ 20:20:
normaal kan je een pagefile van 2x het geheugen maken en dat vastzetten in zowel minimum als maximum zodat je geen defragmentatie krijgt
Voor de gebruiker zou dit op 1.5 GB komen en het ligt een beetje aan het geheugengebruik van zijn draaiende applicaties of dit correct is. Oftwel topicstarter kijk eens in je taskmanager naar het geheugengebruik.

[ Voor 37% gewijzigd door Juicy op 19-02-2004 07:20 ]

-

Pagina: 1