[Proftpd] meerdere config files

Pagina: 1
Acties:

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 14:55
Hier heeft vast al wel iemand over nagedacht:

Ik heb een demon dsl express account van 512/256, gedeeld via een Debian firewall. Nu wil ik hier een FTP server op gaan draaien voor anonymous access, maar ik heb er geen zin in dat deze mijn complete bandbreedte in slurpt. Als ik de verbinding nodig heb, vooral overdag dus, wil ik de bandbreedte beperken. Maar 's nachts mag er wat mij betreft gedownload worden bij het leven. Aan de snelheid van mijn abo is wel te zien dat ik geen mega- downloader (meer) ben :)

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Ik zat zelf te denken aan een oplossing waarbij ik met een cronjob de juiste config file in /etc/proftpd.conf zet en dan killall -HUP proftpd. Maar er zijn ongetwijfeld mensen die hier betere oplossingen voor hebben, wellicht al in gebruik.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat dat wel de netste manier is, aangezien proftpd hier standaard geen ondersteuning voor heeft.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

misschien een task aanmaken?
Dat je ftp-tje op een bepaald tijdstip aangaat.
Je kunt ook met netfilter de nodige dingen instellen zodat je voor je internet verbinding altijd genoeg snelheid overhoudt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 00:26 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
Misschien met een ding als de Wondershaper voorkomen dat FTP meer dan een vastgestelde hoeveelheid bandbreedte trekt, en bovendien uitgaand HTTP- en SSH-verkeer voorrang geven.

Maar dat is wel een gepruts met advanced linux netwerking-zut..gewoon het aantal logins op je FTP beperken tot 1 of 2 en die een vaste limiet geven is vele malen makkelijker iig.

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 14:55
datalimiet op packet level instellen is ook nog interessant natuurlijk.
Werkt dat met iptables?
Debian heeft daar zo'n mooi scriptje voor (/etc/init.d/iptables) dat meerdere rulesets kan opslaan en opnieuw gebruiken.

Iemand voorbeelden voor de rules?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Je moet is kijken op m'n site. Eevntueel zelf iptables nog tegen kernel compileren zodat je de nieuwste hebt. Je kunt dan dmv htb bandbreedte regelen. Je zou dat script 2x kunnen installeren, en dan met zo'n script de tijden instellen waarop die worden geladen, dus overdag 10kb downen, en 's avonds max... of nog makkelijker dan: Het script uitzetten :)

[ Voor 32% gewijzigd door pierre-oord op 19-02-2004 09:44 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1