[MSN] Audio werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Topicstarter
Okay, dit is waarschijnlijk de zoveelste vraag over dit onderwerp. Ik zag een hoop topics over dit in de search, maar of ze hadden geen echte oplossing, of het had niet veel gemeen met mijn probleem.

Situatie: Ik zit achter een router (Sitecom DC-201). OS: Windows 2003 (ook geprobeerd met Windows XP), MSN: 6.1 (Ook geprobeerd met 6.0).

Net een Trust mic gekocht, het werkt prima. 'Geluidskaart' werkt prima (Onboard van A7V333, geinstalleerd met standaard Asus bijgeleverde drivers).

Wat ik WEL kan met MSN: Webcammen en files versturen/ontvangen. Dat is geen probleem, de juiste poorten zijn ervoor geopend.

Wat ik NIET kan: Audio connectie maken. Ik heb de microfoon/speakers al geconfigureerd in MSN zelf, dat ging prima. Ik kan echter geen -connectie- maken met wie dan ook. Elke probeersel is bij voorbaat al mislukt.

Ik heb geproberd poorten te openen voor audio, waar ik die info ook maar kon vinden op het net (dus weet niet zeker hoe betrouwbaar dat is), maar geen van die dingen lukte. Ik heb zelfs DMZ geprobeerd, maar zelfs dat lukte ook niet.

De router is recentelijk geupgraded naar de laatste firmware (1.3 build 20b) maar dat heeft ook niet geholpen.

Iemand enig idee hoe dit te oplossen is? Zit al een maand hiermee te klooien. En laat commentaar als 'gebruik dit ander programma!' liever achterwege.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Wat bij mij gek genoeg hielp was je laten uitnodigen voor een gesprek en niet zelf iemand uitnodigen :|
Ik heb toendertijd ook van alles geprobeert tot aan dmz toe ( sweex router )
En dit was eigenlijk het enige dat hielp.
Dus wie weet .....

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Topicstarter
Bij mij werkt het laten uitnodigen helaas ook niet.

(P.s. Waarom werd dit post gelijk al verstuurd terwijl ik op 'bekijk bericht' klikte? Raar geval.)

[ Voor 50% gewijzigd door Trinsec op 18-02-2004 23:52 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Topicstarter
Heb even wat extra tests gedaan. Ik had even de router weggenomen, dus dit computer rechtstreeks op de internet. Audio werkte voor het eerst wel. Dus iets ligt aan de instellingen van de router.

Nu heb ik de router weer toegevoegd, deze keer een hele range van poorten geopend die ik in netstat tegenkwam m.b.t. MSN, maar het lukt niet meer. ;(

Is dit router in staat MSN gesprekken te supporten? :'(

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is voor Messenger nodig enkele poorten in de router te forwarden om dergelijke zaken mogelijk te maken. Meer info over poortmappen vind je in Het Grote Poortmappingsverhaal en Hoe deel ik Internet ? :)
  • Audio en videogesprekken : UDP poorten 5004-65535 inkomend.
  • Bestandsdeling : TCP poorten 6891 tot 6900 (max 10 connecties)
  • Application and Whiteboard deling (sorry kom ff niet op een Nederlands woord :+) TCP poort 1503
  • Hulp van Afstand : TCP poort 3389
Ook werkt MSN 6 prima met UPnP, mits je router dit naturlijk aankan. Dit kan je in de handleiding vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Topicstarter
Heh, dus in een ander subforum (Ik zocht naar zo een FAQ, dacht dat het in SA stond). Maar waar haal jij die UDP incoming 5004-65535 vandaan? Kan ik zo 1-2-3 niet zien in dat FAQ (ik ga dit nu trouwens gelijk uitproberen, laat het nog wel weten of dit lukt)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Topicstarter
Oke, zelfs poortrange 5000-65534 (5 kon niet) geprobeerd. Niets hielp. Maar dan, dan zou DMZ ook gewerkt moeten hebben. Dit router kan het waarschijnlijk helemaal niet aan? :'(

Welke routers zijn goed, niet te duur, en kan wel MSN audio gesprekken aan? En kan veel instellingen bevatten? Dit Sitecom routertje kan maar maximaal 10 entries bevatten enzo, wat ik erg weinig vind.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Trinsec schreef op 20 februari 2004 @ 16:45:
Welke routers zijn goed, niet te duur, en kan wel MSN audio gesprekken aan? En kan veel instellingen bevatten? Dit Sitecom routertje kan maar maximaal 10 entries bevatten enzo, wat ik erg weinig vind.
Ik kan je helaas alleen vertellen dat een Edimax BR-6104 hetzelfde probleem heeft, dus die kun je 't best vermijden :)
Zo'n DMZ optie is op zich handig (gebruik het zelf ook), maar het lijkt erop dat er toch nog een klein percentage applicaties niet willen werken. Bij mij werkt MSN audio ook niet, en ben ik een spel tegengekomen dat niet online kan: Line of Sight: Vietnam.

edit:

Heb net de firmware geupgrade (van 0.59 > 0.59a), en de firewall module uitgezet. De PC's draaien toch zelf al software firewalls (Kerio). LOS: Vietnam werkte meteen na het uitzetten van de firewall module op de router! MSN audio moet ik nog testen (iedereen ligt al te pitten, ga ik zo ook maar doen), maar ik heb er nu wel een goed gevoel over. Kijk eens in de setup van je Sitecom; als daar een firewall optie in zit en ook aan staat, zet die dan uit en kijk dan of het wel wil lukken. Maar gebruik dan wel een firewall op je PC, mocht je dat niet al doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 02:32 ]

Verwijderd

Ik gebruik een Sweex router en die kan het wel mits je gaat poortmappen.
Maar die heeft ook niet al te veel poespas.
Wat je wel kunt proberen is je router resetten en dan de firewall uitzetten en je pc in de dmz zetten.
Volgens mij moet zoiets lukken aangezien je router elk verkeer waar hij niets van weet rechtstreeks de dmz pc in gooit.

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Topicstarter
De DMZ feature heb ik al geprobeerd zonder resultaat. Poortmappen heb ik ook geprobeerd, ook zonder resultaat. De firewall schijn ik niet uit te kunnen zetten, er is nergens een firewall optie te bekennen. Spellen werken bij mij wel (mits de poort is ingesteld).

Misschien toch maar nadenken over een computer-router. ;) Heb een ongebruikte 486dx2/50. :D (Moet nog kastje zoeken)

P.s. Wat is de naam van die soort software ook alweer, die zogezegd router vanaf floppy kan spelen? Is een soort lichte linux-versie, en kan op elke computer (386 en up?).

[ Voor 19% gewijzigd door Trinsec op 21-02-2004 13:26 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Trinsec schreef op 21 februari 2004 @ 13:25:
Misschien toch maar nadenken over een computer-router. ;) Heb een ongebruikte 486dx2/50. :D (Moet nog kastje zoeken)

P.s. Wat is de naam van die soort software ook alweer, die zogezegd router vanaf floppy kan spelen? Is een soort lichte linux-versie, en kan op elke computer (386 en up?).
Dat moet bijna wel freesco zijn :)
Heb ik ook een jaartje of twee gedraaid (wel met wat extra packages en hdinstall; er was er eentje waarmee je ook portranges kon forwarden ipv steeds 1 port, maar die kan ik zo snel helaas niet meer terugvinden).

• Trinsec
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Topicstarter
Ben ook van plan er een HD bij te gebruiken (wat moet ik anders met een HD van minder dan 1 gig?!) en heb nog wel 2 ongebruikte 10mbit NICs liggen die het niet zo goed doen met WinXP.

Je hebt het dus 2 jaartjes gedraaid, hoe beviel het je? Kon je er alles mee? Kon MSN goed werken? Kon die Freesco 'router' alles wat een normale router kon? Gebruik je het nog, of gebruik je nu een echte router? Zo ja, welke en waarom?

Zoveel vragen. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Trinsec schreef op 22 februari 2004 @ 10:33:
Je hebt het dus 2 jaartjes gedraaid, hoe beviel het je? Kon je er alles mee? Kon MSN goed werken? Kon die Freesco 'router' alles wat een normale router kon? Gebruik je het nog, of gebruik je nu een echte router? Zo ja, welke en waarom?
Het beviel me goed, freesco is lekker klein en licht dus was eigenlijk de beste oplossing voor de 386/SX-25 die ik nog rond had slingeren :)
Ik kon er alles mee in de zin van portforwarding (geen limieten zoals hardware routers dat vaak hebben), printservertje draaien, caching DNS en met wat packages zoals iptraf (traffic monitor) en uitbreidingen voor de webinterface etc kan ie in principe alles wat een normale router kan.

Ik gebruikte toen nog ICQ (er zit een module voor ICQ ingebakken in freesco), dus of MSN er goed mee wil werken durf ik je niet te zeggen. UPnP support heeft ie in ieder geval niet, hoewel ik later hoorde dat dat er in te hacken was.

Op dit moment gebruik ik dus een Edimax BR-6104 hardware router, waarbij m'n eigen PC in de DMZ hangt en de laptop beneden veilig achter NAT zit (kunnen m'n ouders af en toe ook wat opzoeken). Begin vorig jaar nam m'n broer namelijk internet bij hem thuis en dat wilde hij delen met z'n buurjongen. Helaas gaf de Edimax destijds wat probleempjes (weet zo snel alleen niet meer precies wat, ik dacht dat ik daar ook tegen die 20 portforwards max aanliep) en met freesco konden ze wel alles doen wat ze wilden, dus heb ik het zaakje maar omgeruild. Een maandje of drie later heeft die buurjongen z'n eigen aansluiting genomen, dus waar je af en toe zoveel moeite voor doet als enige "computerexpert" in je vriendenkring... Maar goed :)

Helaas overleed de 486 een tijdje terug, en heb ik m'n broer achter een IPCOP routertje gezet. Hij is niet zo snugger wat beveiliging betreft, iedere keer als ik langskom vinden AdAware & Spybot wel weer het nodige (laatst zelfs een trojan |:( ) dus vond ik een routertje wel zo veilig. Ik moet wel zeggen dat je voor routers als IPCOP/Smoothwall etc minimaal een Pentium bakkie moet gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 14:43 ]

Pagina: 1