Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met win xp pro Engels.
Ik heb een taalpack om xp NL te maken maar daarvoer moet ik wel win xp embedded hebben.

Kan ik win xp pro updaten naar win xp embedded of gaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je enig idee wat 'Windows Xp embedded' is :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:08
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 19:37:
Ik heb een pc met win xp pro Engels.
Ik heb een taalpack om xp NL te maken maar daarvoer moet ik wel win xp embedded hebben.

Kan ik win xp pro updaten naar win xp embedded of gaat dat niet?
Bedoel jij met een taalpack een stukje van de multilanguage cd van XP?

Embedded software wordt vaak gebruik in machines, kleine computertje met een ROM.
Dus of het upgrade baar is... ik denk het zelf van niet.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:01
Windows XP valt niet zomaar naar Embedded up te graden. Als je een nederlandse taal op je desktop wilt hebben zul je denk ik gewoon de nederlandse versie van Windows XP Pro moeten installeren, het is niet zomaar mogelijk om de taal te veranderen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

klaasbram schreef op 18 februari 2004 @ 19:41:
[...]
ik denk het zelf van niet.
Ik weet het vrij zeker :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 18 februari 2004 @ 19:40:
Heb je enig idee wat 'Windows Xp embedded' is :?
neen,

Maar ik moet voor een vriend zijn win xp engels naar NL omtoveren.

nieuwe install heb ik weinig zin in vanwege vele instellingen.
Op ms.com zag ik toen de multilingual language pack voor win xp.

nu blijkt win xp embedded nodig te zijn.

Of is win xp embedded het 'os' van palmtops e.d.?
dus dan werkt het niet met win xp op de pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

WinXPPro -> WinXPEmbedded gaat niet :)

Iig niet op een conventionele manier, en volgens mij ook niet op een andere wijze...

[ Voor 6% gewijzigd door JHS op 18-02-2004 19:46 . Reden: XP ingevoegd ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok.
taal update van EN naar NL zal dus niet lukken :'(

Ik ga wel format c: uitvoeren :'(
Vele uren kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00

BLN

format c? das onzin. je intalleert gewoon xp over de oude heen. dan gaan alleen de bestanden van je my document folder op slot, verder niets.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BiX schreef op 18 februari 2004 @ 19:52:
format c? das onzin. je intalleert gewoon xp over de oude heen. dan gaan alleen de bestanden van je my document folder op slot, verder niets.
?Wablief?

Dus als ik win xp nl over win xp EN heen plof dan ben ik enkel my docs kwijt en verder programma instellingen niet ?

Dat heb ik nog nergens gelezen dat dat kan.
Ik kan het i.i.g. proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die multilanguage packs voor Windows XP Engels bestaan dus wel degelijk. Ik heb zelf een licentie van Ma3D (scholen/studenten pakket van Microsoft waarmee je bijna alle software legaal kan downloaden van Microsoft tegen zéér lage prijs per jaar)

Op die site heb ik net gechecked of het wel degelijk om deze pakketen ging en de omschrijving is als volgt :

The Windows XP Multilingual User Interface Pack lets you add the capability to switch the User Interface (menus, dialogs and help files) from one language to another. The Windows XP Multilingual User Interface Pack allows each user of a workstation to select one of the installed User Interface languages. This selection is then stored in their user profile. When a user logs on, the appearance of the system and the help files associated with the system components change to the selected language. (Note that this is not quite the same as running a localized version. The Multilingual User Interface Pack is based on the English version of Windows XP. )

Het bestand is 85Mb groot voor nederlands toe te voegen aan een Engelse versie. Als je er ergens kan aankomen (ik weet niet of dit soort uitbreidingen gratis zijn of te koop zijn) dan moet het bijna zeker lukken. Ik heb het er wel niet voor over om 85Mb van mijn downloadlimiet te gaan verprutsen om dit te testen ;) Maar info komt van officiele microsoft site dus zal wel werken (met hier en daar een Microsoft bug derin ;) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:01
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 19:57:
[...]

?Wablief?

Dus als ik win xp nl over win xp EN heen plof dan ben ik enkel my docs kwijt en verder programma instellingen niet ?

Dat heb ik nog nergens gelezen dat dat kan.
Ik kan het i.i.g. proberen :)
Nee, andersom. Als je Windows XP NL over EN heen installeert ben je wel alle instellingen enzo kwijt, maar niet je documenten. Het is dus niet nodig om helemaal te formatteren :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat bestand van 85 mb heb ik dus, maar in de readme staat dat het enkel voor win xp embedded is :(

next:

dus de instellingen ben ik toch kwijt. Jammer.
Maar idd format c hoeft niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 20-09 22:08
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 20:13:
dat bestand van 85 mb heb ik dus, maar in de readme staat dat het enkel voor win xp embedded is :(

next:

Maak anders eerst een ghost image voordat je met een NL installatie over de EN installatie uitvoert.
Mocht het 1 grote puinhoop worden dan kun je altijd nog ff makkelijk terug naar originele staat.

Dat wat mr. ChroneM zei had ik ook ooit gelezen maar toen op de MSDN site + login zodat ik het 1 en ander kon downloaden. Maar ja dat feest van het gedownload is ook al weer een jaar voorbij :(

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 20:13:

next:

De meeste instellingen zul je inderdaad kwijt zijn. Enkel de map C:\Windows en eel deel van C:\Program Files zullen worden overschreven. In de 'Documents and Settings' map zullen dubbele 'standaard' mapen verschijnen. 'All Users' en 'All User.000' etcetera :)

Als je via 'Folder options' in het Configuratiescherm het 'Simple File Sharing' uitzet en dan door middel van een rechtermuisklik op de map in de verkenner 'Eigenschappen' kiest, kan je op het tabblad 'Beveiliging' en klikken op de knop 'Geavanceerd' gevolgd door een paar handelingen in het 'Eigenaar' tabblad eigenaar worden en de bestanden weer toegankelijk maken.

Let wel op dat voor de herinstallatie niet de bestandsencryptie van NTFS/XP aan staat. Dan kan je namelijk nooit meer bij de bestanden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:25
Wizardje "bestanden en instellingen overzetten" misschien gebruiken? :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Je hebt dus een multilanguage pack dat niet voor Windows XP bestemd is maar voor Windows Embedded (hoe kom je er aan, toch niet "gedownload"?).

Er bestaan verder MUI-packs voor Windows XP Professional, zeker weten (heb het op mijn werk in ISO-directory staan), zit gewoon in de Select set (oa.).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 18:50 ]

Pagina: 1