Misschien dat het al eens langs is gekomen, ik heb het echter nog niet kunnen vinden (evenals niet op Google, nieuwsgroepen en MS Knowlegde Base).
Het probleem is, mijn server (Windows 2000 SP4 en Exchange 2003) lijkt een open relay te zijn. Dit is de server echter niet, hij pakt alleen verkeerde berichten aan om daarop een NDR report te versturen.
Als ik check via www.abuse.net dan gaat het fout bij Test 8 met de volgende melding:
Dit ziet er dus uit alsof de server het gaat doen (relaying dus). Dit is echter niet het geval, de server komt er na versturen achter dat het relaying is en dus wordt er een NDR report gestuurd naar de verzender van het bericht. Aangezien een of andere leuke spamboy mijn server probeert te gebruiken gaat het om 1000'en berichten.
Nu weet ik dat ik zoiets moet krijgen eigenlijk:
Maar ik krijg dit niet voor elkaar, server gaat over de piemel van de vele mailtjes die maar terug blijven komen en spammers blijven denken dat ik een open relay heb.. Een uitzichtloze situatie
Ik ben al bezig geweest met:
- Alle relay settings controleren
- Sender Filter
- Recipient Filter (op "*@*" en "*"@domein.nl)
- Terugschroeven van het aantal hotfixen (kan nergens SP4 deinstall vinden)
Ik kom er gewoon niet meer uit
Het probleem is, mijn server (Windows 2000 SP4 en Exchange 2003) lijkt een open relay te zijn. Dit is de server echter niet, hij pakt alleen verkeerde berichten aan om daarop een NDR report te versturen.
Als ik check via www.abuse.net dan gaat het fout bij Test 8 met de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Relay test 8 >>> RSET <<< 250 2.0.0 Resetting >>> MAIL FROM:<spamtest@spamtest.com> <<< 250 2.1.0 spamtest@spamtest.com....Sender OK >>> RCPT TO:<"securitytest@abuse.net"> <<< 250 2.1.5 "securitytest@abuse.net"@domein.nl |
Dit ziet er dus uit alsof de server het gaat doen (relaying dus). Dit is echter niet het geval, de server komt er na versturen achter dat het relaying is en dus wordt er een NDR report gestuurd naar de verzender van het bericht. Aangezien een of andere leuke spamboy mijn server probeert te gebruiken gaat het om 1000'en berichten.
Nu weet ik dat ik zoiets moet krijgen eigenlijk:
code:
1
2
3
4
5
6
| >>> RSET <<< 250 2.0.0 Resetting >>> MAIL FROM:<spamtest@spamtest.com> <<< 250 2.1.0 spamtest@spamtest.com....Sender OK >>> RCPT TO:<"securitytest@abuse.net"> <<< 553 5.5.2 Bad recipient format |
Maar ik krijg dit niet voor elkaar, server gaat over de piemel van de vele mailtjes die maar terug blijven komen en spammers blijven denken dat ik een open relay heb.. Een uitzichtloze situatie
Ik ben al bezig geweest met:
- Alle relay settings controleren
- Sender Filter
- Recipient Filter (op "*@*" en "*"@domein.nl)
- Terugschroeven van het aantal hotfixen (kan nergens SP4 deinstall vinden)
Ik kom er gewoon niet meer uit