Toon posts:

overklokken mislukt of niet???????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb myn cellie overgeklokt van 66 mhz tot 100 en zoveel mar ik heb het voltage niet verhoogd .ik heb trouwens een 433.
maar hy startte niet meer op,na lang proberen kwam ik weer in de bios ligt dit nu aan het feit dat ik het voltage ook had moeten verhogen of wat doeik fout.thanks

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 01:07 schreef rory het volgende:
ik heb myn cellie overgeklokt van 66 mhz tot 100 en zoveel mar ik heb het voltage niet verhoogd .ik heb trouwens een 433.
maar hy startte niet meer op,na lang proberen kwam ik weer in de bios ligt dit nu aan het feit dat ik het voltage ook had moeten verhogen of wat doeik fout.thanks
Eh... denk na... |:( 'n 433 mhz Celeron heeft een multiplier van 6,5. Dus als je de bus op 100mhz zet dan zou de processor gaan lopen op 6,5x100=650mhz!!!!! Dat haalt een celeron 433 niet :'( -> echt niet.

Een snelle kijk in http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm leert dat het haast niet kan, alleen gekken met waterkoeling enzo. En dat waren mooi lucky bastaarden.

Als ik jou was (maar het hangt van je mobo af of en hoe het kan) zou ik wat bescheidener beginnen :) -> zet de bus eerst op 75 mhz, kijk of dat lukt, dan steeds hoger. 75 lukt vast, 83 misschien ook wel.

Oh ja je vraag was dus of deze poging mislukt was? Ja... >:)

Verwijderd

Topicstarter
maar de eerste stap die hy pakt is 100 zoveel
hoe kan dat dan

Verwijderd

Wat voor mobo heb je.