Eindelijk m'n nieuwe systeem binnen, alles geïnstalleerd en draaien maar (dacht ik).
Als ik hem start krijg ik eerst het scherm van core-cell te zien waarna hij eerst de schijven controleert van de Promise fastrak 378 raid controller. Hij herkent mijn 2 schijven wel en gaat verder. Dan gaat hij controleren of er iets aan de Via raid controller hangt, aangezien daar niks aan hangt vind hij ook niks.
Wel geeft hij het volgende aan: press <TAB> key to get in user window. Als ik de tab indruk gebeurt er niks. Vervolgens boot hij verder tot en blijft hij hangen bij de bios. Op dat moment geeft hij de error aan: CMOS/GPNV Checksum bad, if you have built SATA raid array previously, go to "P20378 Sata controller" set as raid.
Press F1 to run setup
Press F2 to load default values and continue, het is alleen jammer dat m'n toetsenbord niks meer doet. Wel piept m'n mobo 3 keer: korte piepjes, in deze volgorde: - - -
Wat ik heb geprobeerd:
* Alle kabels nog een keer gecontroleerd.
* Ander toetsenbord (hier begonnen numlock, capslock en scrollock te knipperen).
* CMOS gecleared ( stekker eruit, batterij eruit, jumper omgezet enz.).
* Een ata schijf aan de IDE 1 poort gehangen (deze word niet gedetecteerd).
* Mijn schijven aan de VIA controller gehangen ( deze worden dan niet gevonden).
* Met 1 schijf geprobeerd zowel op de promise als op de VIA controller.
Mijn specs:
Thermaltake 480 watt purepower
MSI K8T Neo
AMD64 3200+
1024 MB Corsair XMS PC3200
Asetek waterchill L30 (CPU, NB, VGA)
MSI GF4 Ti4200 (<-- oud beestje maar werkt nog perfect)
2x WD Raptor 36 gig
Nec DVD brander
Samsung floppy drive
Ik heb al eerder Raid bordjes onder handen gehad, maar deze problemen ben ik nog nooit tegen gekomen, misschien dat jullie er iets op weten
[EDIT] Streepjes van de piepjes stonden verkeerd
Als ik hem start krijg ik eerst het scherm van core-cell te zien waarna hij eerst de schijven controleert van de Promise fastrak 378 raid controller. Hij herkent mijn 2 schijven wel en gaat verder. Dan gaat hij controleren of er iets aan de Via raid controller hangt, aangezien daar niks aan hangt vind hij ook niks.
Wel geeft hij het volgende aan: press <TAB> key to get in user window. Als ik de tab indruk gebeurt er niks. Vervolgens boot hij verder tot en blijft hij hangen bij de bios. Op dat moment geeft hij de error aan: CMOS/GPNV Checksum bad, if you have built SATA raid array previously, go to "P20378 Sata controller" set as raid.
Press F1 to run setup
Press F2 to load default values and continue, het is alleen jammer dat m'n toetsenbord niks meer doet. Wel piept m'n mobo 3 keer: korte piepjes, in deze volgorde: - - -
Wat ik heb geprobeerd:
* Alle kabels nog een keer gecontroleerd.
* Ander toetsenbord (hier begonnen numlock, capslock en scrollock te knipperen).
* CMOS gecleared ( stekker eruit, batterij eruit, jumper omgezet enz.).
* Een ata schijf aan de IDE 1 poort gehangen (deze word niet gedetecteerd).
* Mijn schijven aan de VIA controller gehangen ( deze worden dan niet gevonden).
* Met 1 schijf geprobeerd zowel op de promise als op de VIA controller.
Mijn specs:
Thermaltake 480 watt purepower
MSI K8T Neo
AMD64 3200+
1024 MB Corsair XMS PC3200
Asetek waterchill L30 (CPU, NB, VGA)
MSI GF4 Ti4200 (<-- oud beestje maar werkt nog perfect)
2x WD Raptor 36 gig
Nec DVD brander
Samsung floppy drive
Ik heb al eerder Raid bordjes onder handen gehad, maar deze problemen ben ik nog nooit tegen gekomen, misschien dat jullie er iets op weten
[EDIT] Streepjes van de piepjes stonden verkeerd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 19:56 ]