Toon posts:

MSI K8T Neo start niet op.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk m'n nieuwe systeem binnen, alles geïnstalleerd en draaien maar (dacht ik).
Als ik hem start krijg ik eerst het scherm van core-cell te zien waarna hij eerst de schijven controleert van de Promise fastrak 378 raid controller. Hij herkent mijn 2 schijven wel en gaat verder. Dan gaat hij controleren of er iets aan de Via raid controller hangt, aangezien daar niks aan hangt vind hij ook niks.

Wel geeft hij het volgende aan: press <TAB> key to get in user window. Als ik de tab indruk gebeurt er niks. Vervolgens boot hij verder tot en blijft hij hangen bij de bios. Op dat moment geeft hij de error aan: CMOS/GPNV Checksum bad, if you have built SATA raid array previously, go to "P20378 Sata controller" set as raid.
Press F1 to run setup
Press F2 to load default values and continue, het is alleen jammer dat m'n toetsenbord niks meer doet. Wel piept m'n mobo 3 keer: korte piepjes, in deze volgorde: - - -

Wat ik heb geprobeerd:

* Alle kabels nog een keer gecontroleerd.
* Ander toetsenbord (hier begonnen numlock, capslock en scrollock te knipperen).
* CMOS gecleared ( stekker eruit, batterij eruit, jumper omgezet enz.).
* Een ata schijf aan de IDE 1 poort gehangen (deze word niet gedetecteerd).
* Mijn schijven aan de VIA controller gehangen ( deze worden dan niet gevonden).
* Met 1 schijf geprobeerd zowel op de promise als op de VIA controller.

Mijn specs:

Thermaltake 480 watt purepower
MSI K8T Neo
AMD64 3200+
1024 MB Corsair XMS PC3200
Asetek waterchill L30 (CPU, NB, VGA)
MSI GF4 Ti4200 (<-- oud beestje maar werkt nog perfect)
2x WD Raptor 36 gig
Nec DVD brander
Samsung floppy drive

Ik heb al eerder Raid bordjes onder handen gehad, maar deze problemen ben ik nog nooit tegen gekomen, misschien dat jullie er iets op weten :)

[EDIT] Streepjes van de piepjes stonden verkeerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 19:56 ]

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

BiosUpdate uitgevoerd? http://www.msi.com.tw/pro...pt_bos_detail.php?UID=496
Anders denk ik dat je mobo defect is :(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft helaas geen zin, hij boot niet van floppy of cd. Net voor hij die zou moeten checken hangt ie :(

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
ander geheugen geprobeerd?

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, ik heb hier nog wel het 1 en ander liggen, zal het eens proberen.

[EDIT] Met ander geheugen geen resultaat, pc blijft hangen :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 19:45 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Alles in de PCI-sloten eruit en met alleen de nodige dingen opstarten. Dus gebruik het liefst de on-board controller. Dan kan je langzaam dingen wegstrepen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

hee

dit probleem ken ik heb ook zo'n bordje krijg ook die foutmelding maar die gaat wel weg na 3 sec bij mij. start win xp zonder prob op daarna. Maar ik zou de oplossing ook wel willen weten.

Verwijderd

Topicstarter
hooglander1 schreef op 18 februari 2004 @ 19:38:
Alles in de PCI-sloten eruit en met alleen de nodige dingen opstarten. Dus gebruik het liefst de on-board controller. Dan kan je langzaam dingen wegstrepen.
Ik zou niet weten wat ik in die PCI sloten moet stoppen :D Maar toch geprobeerd, sata schijven los en 1 hard disk op IDE 1 aangesloten. Geeft hij aan: Bios not installed en vervolgens hangt hij weer op dezelfde plek...... Het rare is dat ik totaal niks met m'n toetsenbord kan.

[EDIT] allebei de raid controllers zijn onboard dus geen pci controller als je dat misschien dacht :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 19:53 ]

Verwijderd

is je toetsenbord op usb aangesloten?

met een verloopstuk van usb op ps2 zal het wel lukken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 19:55:
is je toetsenbord op usb aangesloten?

met een verloopstuk van usb op ps2 zal het wel lukken
Mijn Toetsenbord is ps2, muis is nu ook ps met verloopstuk, muis werkt ook niet echt, lampje gaat niet branden.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 19:52:

Ik zou niet weten wat ik in die PCI sloten moet stoppen :D Maar toch geprobeerd, sata schijven los en 1 hard disk op IDE 1 aangesloten. Geeft hij aan: Bios not installed en vervolgens hangt hij weer op dezelfde plek...... Het rare is dat ik totaal niks met m'n toetsenbord kan.

[EDIT] allebei de raid controllers zijn onboard dus geen pci controller als je dat misschien dacht :)
Ik dacht idd dat je een pci-controller had.

Maar het rare is dat er aardig wat topics zijn over BIOS not installed, maar dat heeft meestal te maken met dat er geen schijf aan een bepaalde controller hangt.
Dit levert verder geen problemen op.

Ik zoek nog even verder.

Update:
:?
Ik kan echt helemaal niets erover vinden. Maar aangezien je problemen krijgt met je on-board controllers, je muis, je toetsenbord, denk ik dat je mobo gaar is.

Ik vind het vooral raar dat het lampje niet aangaat. Misschien weet iemand daar meer over. Over hoe en wanneer zo'n muis stroom krijgt dan. Want daar kan wel eens de aard van het probleem liggen.

Suc6

[ Voor 21% gewijzigd door Hooglander1 op 18-02-2004 20:07 . Reden: Update ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Morgen maar de WC eruit halen, nog ff totale kale restart maken, doet ie dan niks gaat ie terug, iig bedankt voor de reply's :)

Verwijderd

Heb je nou al een oplossing gevonden? Want ik heb exact hetzelfde probleem...

Verwijderd

Weet iemand de oplossing al heb hier ook zo'n probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mobo vervangen :)

Loop anders de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Mocht je hier nog niet uitkomen, open dan een nieuw topic, compleet met jouw systeemspecificaties en probleemhistorie. Het is iig niet de bedoeling om een op zichzelf staand probleem in andermans topic te posten ;)

Zie ook de startpost van het PMG Beleid voor een checklist hoe een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten :)

[ Voor 117% gewijzigd door BalusC op 24-07-2004 08:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.