Goede speakers of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Kent iemand deze speakers?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/spk.jpg
*klik*

Ik heb deze (2 stuks :P) ooit eens van iemand overgekocht voor 150 gulden toen nog, diegene had ze altijd in een kroeg hangen.

Nou ben ik er zelf best tevreden mee, daar gaat het niet om, maar ik kan er dus echt helemaal nergens info over vinden. Niet op GOT, niet op Google...

Ik kan, getest met wavgen1, geluid van ongeveer 10hz tot 22000hz horen, vooral de 30 - 50hz dreunt lekker :) (Als bass op pc en op receiver op 0 staat)

Het id-plaatje wat er op zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/id.jpg
*klik*

Overigens heb ik het spul aangesloten op deze receiver:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/rcv.jpg
*klik*

(Kenwood KR-V7080, don't mind the dust 8) )

Mijn vraag is dus: Kent iemand deze speakers, zijn ze goed/middelmatig/slecht?
Ohja en zijn ze op een goede receiver aangesloten of zou ik iets anders moeten gebruiken?

Volgens http://www.homecinemachoi...ood/KenwoodKR-V7080.shtml is het "3 x 100W RMS to front left and right and centre, 2 x 28W to rear", dus als ik het id-plaatje op de speaker moet geloven moet dat goed zijn.

Ik ben benieuwd wie mij wat meer info kan geven!

Oh, ff gemeten, speaker is: 33,5cm breed, 60,5cm hoog en 21,5cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 14:18
Zoek maar eens op het merk Studiocraft, goeie gok :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
Freggel_United schreef op 18 februari 2004 @ 18:57:
Studiocraft... Damn waarom klinkt dat zo bekend? :S Het staat niet op de speaker ofzo maar t komt me heel erg bekend voor! Ik ga es effe zoeken, bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
Ik zie er toch echt BOSE op staan hoor! :) (of is dat het merk niet??!!!)

Maar waarvoor wil je precies weten of andere mensen het goede speakers vinden? Als jij er zelf tevreden mee bent, is dat toch voldoende. (over het algemeen wordt bose niet echt als een goed speakermerk beschouwd, althans voor het geld dat je ervoor betaalt)

Verder denk ik dat het leuke speakers zijn voor op feesten enzo, voor in de huiskamer voor luistermuziek is het niet zo'n goede speaker denk ik.

Maar wat wil je eigenlijk allemaal nog meer over deze speakers te weten komen?

[ Voor 3% gewijzigd door StarTAC op 18-02-2004 19:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Succes met het reconen..... :'(

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
StarTAC schreef op 18 februari 2004 @ 19:06:
[...]

Ik zie er toch echt BOSE op staan hoor! :) (of is dat het merk niet??!!!)

...
Ik zie er ook nog "Made By" bij staan... zoals bij alle Studiocraft speakers :) Kan er verder overigens helemaal niets van vinden... hoop dat TS meer geluk heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 04:48
Idd, dat zijn studiocrafts, engineerd by bose, ik heb zelf kleinere speakers (300ST) van dat merk staan en moet zeggen dat dat het volgende is wat mijn huis uitgaat. Maar misschien dat jij er wel blij mee bent, je geeft aan goede bass te hebben en dat is dus net iets wat ik mis in deze speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
Aha... Ik weet al waarom Studiocraft me zo bekend voorkwam... Op de linkerspeaker staat boven dat id-plaatje: Studiocraft 500ST, Engineered by Bose Corporation U.S.A. :) Maar die speaker staat half verscholen achter m'n TV dus dat had ik zo gauw ff niet door...

Ik ben inderdaad best tevreden met m'n speakers en vooral de bass, daarom vroeg ik me af wat anderen hiervan vinden als ze ze kennen. Mede omdat je dus inderdaad vaak negatieve reacties leest over Bose speakers. @Evil_ivanhoe: reconen, je bedoelt wellicht nieuwe woofers erin zetten? Geen last van de woofers gehad nog, die zijn perfect.

@Archie_T: Ja bass is echt perfect hoor vind ik dan persoonlijk, misschien als ik ooit iets anders hoor dat ik dan verkocht ben maar als ik bass nu helemaal open zet staat alles mee te trillen, ramen enzo... Ik had m'n vaders subwoofer er naast gezet (Kenwood SW500) maar ik kon niet echt zeggen dat dat veel toevoegde aan de bass. Misschien het "gevoel" tijdens een film, dat heb ik er dan niet mee getest maar op zich is het gevoel nu al goed genoeg...

@StarTac: het is niet voor in de huiskamer (ook niet voor op feesten) maar in m'n slaapkamer :D (+/- 5x4m zo ff snel bekeken)

[ Voor 8% gewijzigd door ProCal op 18-02-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Lastige vraag: "zijn dit goede speakers of niet?"

Nou ja, als jij er blij mee bent en je vindt het geluid goed: Dan zijn het goede speakers.

Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden worden in de buurt van zo'n speaker, want ze blazen het geluid alle kanten op en gaan extreem hard, maar ze zijn zo a-muzikaal als de ziekte.

Dus ik zou zeggen: Ze zijn niet goed. Maar er zijn genoeg mensen die dit gewoon mooie speakers vinden.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
dreeke schreef op 18 februari 2004 @ 19:58:

Nou ja, als jij er blij mee bent en je vindt het geluid goed: Dan zijn het goede speakers.

Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden worden in de buurt van zo'n speaker, want ze blazen het geluid alle kanten op en gaan extreem hard, maar ze zijn zo a-muzikaal als de ziekte.

Dus ik zou zeggen: Ze zijn niet goed. Maar er zijn genoeg mensen die dit gewoon mooie speakers vinden.
LOL... Okee, bedankt voor je, overigens goudeerlijke, info! Ik ben er zelf best wel tevreden mee, maar wat ik zeg, misschien hoor ik binnenkort wel iets anders en ben ik helemaal over op iets anders. (Tannoy?, Magnat?) M'n vader heeft beneden 2 magnats staan, van die hoge dingen, en 3 kenwood speakers (center en achter) en dat klinkt op zich wel tof maar ik vind 't niet zo goed als bij mezelf :)

Is Magnat trouwens een beetje een goed merk? :)

Ohja... Wat ik me eigenlijk dus ook afvroeg, is de combinatie speakers&receiver wel goed? En hoeveel watt zijn die speakers? 't Modelnr. is dus 500ST maar 't lijkt me stug dat ze 500watt RMS zijn.. :/

Edit: Even ter informatie, dit staat dus op de linkerspeaker :D

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/links.jpg
*klik*

/edit:Linker speaker id erbij...

[ Voor 10% gewijzigd door ProCal op 18-02-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

ProCal schreef op 18 februari 2004 @ 20:01:
LOL... Okee, bedankt voor je, overigens goudeerlijke, info! Ik ben er zelf best wel tevreden mee, maar wat ik zeg, misschien hoor ik binnenkort wel iets anders en ben ik helemaal over op iets anders. (Tannoy?, Magnat?) M'n vader heeft beneden 2 magnats staan, van die hoge dingen, en 3 kenwood speakers (center en achter) en dat klinkt op zich wel tof maar ik vind 't niet zo goed als bij mezelf :)

Is Magnat trouwens een beetje een goed merk? :)
Tja, merk maakt dus in principe weinig uit, je moet gewoon naar een zaak gaan, je cd'tje meenemen, en luisteren. Die jij het beste vind klinken zijn het beste. Beste is om te luisteren zónder dat je de prijzen weet, anders ben je snel geneigd de dure mooier te vinden. Allesbeste is als je niet eens weet welke speaker je beluistert, en gewoon met je ogen dicht de verkoper speakers aan laat zetten :)

Nadeel is dat de kans bestaat dat je alsnog de allerduurste het mooiste vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
eamelink schreef op 18 februari 2004 @ 20:11:
[...]

Tja, merk maakt dus in principe weinig uit, je moet gewoon naar een zaak gaan, je cd'tje meenemen, en luisteren. Die jij het beste vind klinken zijn het beste. Beste is om te luisteren zónder dat je de prijzen weet, anders ben je snel geneigd de dure mooier te vinden. Allesbeste is als je niet eens weet welke speaker je beluistert, en gewoon met je ogen dicht de verkoper speakers aan laat zetten :)

Nadeel is dat de kans bestaat dat je alsnog de allerduurste het mooiste vind ;)
Haha... Okee, nou goed, ik weet hier in Alkmaar nog wel een winkeltje waar dat prima kan. Daar haalt m'n vader ook altijd z'n spul. Thanx

Edit: Ohja, ook tav Evil_ivanhoe: Deze speakers zijn al een keer gereviseerd, toen ze nog van de vorige eigenaar waren. Ze hebben toen iets met de woofers gedaan heb ik me laten vertellen, ik weet alleen niet wat ze precies hebben gedaan. Factuur moet ik nog steeds bij die kennis van me ophalen :)

[ Voor 19% gewijzigd door ProCal op 18-02-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Hou er ook rekening mee dat deze dingen goed 25 jaar oud kunnen zijn, en aldus de omschrijving van TS de tand des tijds vrij aardig doorstaan hebben, meestal is bij dit soort speakers de ophanging helemaal aan gort, wat hier nogal meevalt lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 04:48
ProCal schreef op 18 februari 2004 @ 20:14:
[...]

Haha... Okee, nou goed, ik weet hier in Alkmaar nog wel een winkeltje waar dat prima kan. Daar haalt m'n vader ook altijd z'n spul. Thanx
Ok, dat maakt mijn nieuwe speakertjes ook weer leuker :) Waar in Alkmaar? Heb je toevallig een naam voor me? Dan kan ik ook even gaan kijken voor nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
@Archie_T: Best Getest Audio/Video, Stationsweg 70 in Alkmaar, precies tegenover het station. Telefoon: 072-5110120

Het is daar soms een enorme teringzooi binnen maar die gasten weten écht waar ze het over hebben. Kijken naar een TV of luisteren naar bepaalde speakers of iets dergelijks is nooit een probleem, ze sluiten het zo voor je aan.

Ook als je iets hebt wat niet goed/stuk is sluiten ze het eerst ff aan om samen te kijken wat er mee loos is. Echt een top winkeltje vind ik! Vraag naar Ricardo of Enno, die 2 weten waar ze over lullen en ze helpen mij altijd perfect! Een hoop spul op voorraad daar en anders bestellen ze het met korte levertijden. En ze verkopen iig geen troep. Alleen kwaliteit merken (vind ik dan) (Bv. Tannoy, Magnat, Kenwood, Pioneer, Denon, Marantz, Sony, Technics) Dat segment zeg maar.

Zo... Ik lijk wel een reclame vent... :)

@Freggel_United: Mja.. ik gok dat die speakers 7-10 jaar oud zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12-2022

guidooo

Amd-64 ownage

Die gok klopt :P

Deze jongens verkocht ik in mijn BCC tijd ook das ongeveer 8 jaar geleden.
Studiocraft was het budgetmodel van Bose. Best knappe boxies met een hoog beukgehalte zeker voor de prijs (uit mijn hoofd rond de 250 gulden per set toen maar is al wel ff gelden dus...)

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 14:53

BLN

Wat ik zo lees ben je zoown bass addict. Ikzelf ben ook wel aardig bass addicted maar dan liever een hogere strakke bass dan het hele lage doordreuenen. Goeie speakers bepaal je zoals al eerder gezegd, zelf. Vraag jij veel bassgeluid, en bieden die speakers dat ook, dan zijn het voor jou goede speakers. Maar wil je bijvoorbeeld de vlindertjes paringsdans afspelen, dan zou ik op zoek gaan naar wat gedistingeerdere speakers.

If it ain't broken, don't fix it

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 10:35

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Ik vind Tannoy erg mooie speakers maken, zeker de instap boekenplank speakers zijn hun van hoge kwaliteit voor een normale prijs. De zuilen uit de zelfde reeks vind ik wat minder klinken. Magnat heb ik zelf en ben daar redelijk te vreden over, nadeel is dat ze een beetje boomerig klinken en de hoge tonen klein beetje schel zijn. heb ooit het topmodel van magnat mogen aanschouwen en beluisteren met een 60cm woofer (of was ie nog groter) dat was echt blazen.

Verder vind ik dat je als je tevreden bent geen geld moet uitgeven aan audio, pas als je on tevreden bent moet je verder gaan kijken. Als je namelijk naar een audiowinkel gaat met een flink pak geld dan gaat het altijd op. Koop wat je nodig hebt, dus als je gek wordt van een boombass, gek wordt van schel bijna valse geluiden uit je speakers, dan koop je lekker mooi een paar Thiel speakers met een een mooie versterker en cd speler. Als je het prima vind klinken en je luisterd toch alleen maar wat radio en mp3 en af een toe een cdtje dan is wat je hebt prima.

Are you following me, Are you following me?

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12-2022

guidooo

Amd-64 ownage

/offtopic @djlinsen

was dat deze soms?
http://www.magnat.de/engl...age990.php?area=4&lang=en

zo ja behalve blazen klinkt dat bakbeest ook goed?

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor bas , luister ook eens naar een JBL speaker, die hebben best mooi laag
Maar er zijn zo veel mooie speakers

Tweak!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 23:31

robhof

Lembongan view

Toevallig zag ik op de frontpage net de topic 'Goede speakers of niet?' staan.... klikken.... \o/ mijn speakers! :p

Of het goede speakers zijn.... sja, dat is persoonlijk! Ik heb ze nu een jaar of 10 denk ik en heb ze ooit gekocht omdat het instapmodel (de 100ST) bij een vriend van me erg indrukwekkend klonk en ik deze toevallig bij de BCC zag staan. Toentertijd ineens voor f 289,- per stuk... en een week nadat ik ze had gekocht stonden ze er weer voor f 379,- :)

Ik ben nog steeds heel erg tevreden met het geluid was deze speakers produceren. Ook al luister ik meestal muziek achter m'n pc ( Logitech Z-560 klinkt best lekker), soms luister ik nog wel muziek via de stereo en kijk sowieso af en toe DVD's. Geluid is zeer zuiver, de bas heel erg diep en ze produceren een indrukwekkend vol geluid voor speakers van deze afmeting is mijn mening.

In de loop der tijd al vaak complimenten gehad dat ze zo 'mooi' klinken en dat vaak van mensen die veel geld hadden uitgegeven aan nieuwe speakers. Toch leuk om enige jaloezie in een stem te horen van iemand die net voor 500 euro nieuwe speakers heeft gekocht! :p

Maar ja, het is en blijft allemaal persoonlijk.... gaat erom wat je zelf vindt, dat kan niemand voor je bepalen. Ik ben er nog steeds tevreden mee en jij zegt dat je dat ook bent, dus geniet ervan en maling aan wat anderen ervan vinden! :*)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ik heb de 200st de 300st en de 400st en heb een tijdje de 500st gehad, heb nu aan de voorkant bose 301 en mijn 200st klinken een stukje beter dan deze 301`s.
het zijn verder goede speakers. maar ieder zijn smaak( er zijn ook mensen die een ford ka mooi vinden ;) )

Anoniem: 50893

Ik heb deze speakers lang geleden ook gehad, en gebruikte ze als monitor speakers voor een drive in show :) En volgens mij zijn ze niet van Soundcraft maar van Bose.

Ik gebruik nu de Absolute 2 van Spirit, hhmm, deze wel made by Soundcraft en dit zijn nearfield monitors. Het mooie aan deze speakers zijn dat ze hoog rendement leveren bij lage volumes en de filters zorgen ervoor dat alles netjes gescheiden blijft. Ik zind ze voor je kleine omgeving zeker een aanrader en je hebt studio kwaliteit in huis voor een betaalbare prijs ;)

http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=104

Ik gebruik ze voor meerdere doeleinden op mijn pc, er staan er vier hier te draaien op een Alesis RA500, met name om te remixen, componeren en dvd's te editen. Overigens een studio eindtrap.

http://www.alesis.com/products/ra500/index.html

Ik heb ze eens in de woonkamer opgesteld, welke 25 vierkante meter bedraagt en het geluid was erg mooi, vooral met een goeie film erop en een aktieve sub woofer erbij :9~

Smaak verschilt, dit geldt voor speakers, tv's en vrouwen ;) De 1 vind dit mooi, de ander dat. Luister gewoon naar diverse merken en hoor het verschil. Neem altijd 3 verschillende muziek soorten mee om te testen, of meer, om een duidelijk beeld te krijgen van een speaker, de voors en tegens.

Succes ;)

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 10:35

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

guidooo schreef op 19 februari 2004 @ 00:08:
/offtopic @djlinsen

was dat deze soms?
http://www.magnat.de/engl...age990.php?area=4&lang=en

zo ja behalve blazen klinkt dat bakbeest ook goed?
/offtopic @guidoo

Ja dat is hem, het klonk niet slecht maar voor die prijs is beter te koop, zoals ik al noemde een maar Thiel speakers of anders de dynaudio evidence vind ik beter klinken. Maar het ziet er in iedergeval vet indrukwekkend uit, met die magnats kan je je gabberbuurjongen tenminste imponeren.

Are you following me, Are you following me?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

Exirion

Gadgetfetisjist

dreeke schreef op 18 februari 2004 @ 19:58:
Het criterium 'de bass is perfect want alles staat te bonken en te dreunen met de bass-settings op 0' doet mij al huiveren... Als je op die manier speakers beoordeelt dan moet je er gewoon fijn van genieten dat je ze zelf goed vindt klinken, en niet aan audio-freaks gaan vragen of het goed is :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ProCal
Exirion schreef op 19 februari 2004 @ 10:04:
[...]

Het criterium 'de bass is perfect want alles staat te bonken en te dreunen met de bass-settings op 0' doet mij al huiveren... Als je op die manier speakers beoordeelt dan moet je er gewoon fijn van genieten dat je ze zelf goed vindt klinken, en niet aan audio-freaks gaan vragen of het goed is :+
Mmmja... Dat heb ik dus niet gezegd:
Ik kan, getest met wavgen1, geluid van ongeveer 10hz tot 22000hz horen, vooral de 30 - 50hz dreunt lekker (Als bass op pc en op receiver op 0 staat)
Dat zei ik... Da's dus niet hetzelfde als dat alles staat te bonken en dreunen he... Met "dreunt lekker" bedoel ik dus dat ik ze evengoed nog hoor en dat de bass niet helemáál weg is...
Pagina: 1