Toon posts:

[win2003 - XP]Contact personen zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een test opstelling met Win2003 en XP... nu ben ik al een eindje op weg na helemaal opnieuw begonnen te zijn... Nu heb ik een vraag... bij de vorige poging had ik samen met een systeembeheerder op de win2003 dhcp, ad en dns al geconfigureerd... maar wanneer wij inloggen met de xp machine duurde dit al erg lang, tenzij we als administrator inlogde (waar kan dit aan liggen?) maar dit is nu ff niet noodzakelijk... waar het nu om gaat...

Als je ingelogt bent kan je bij netwerklocaties (dacht ik) kiezen voor zoeken naar contactpersonen in het AD... maar als we dit deden deed hij heel erg lang over het zoeken en vond hij uit eindelijk niks... waar kan dit aanliggen?!

Ik wil dit graag weten zodat ik dat nu meteen kan voorkomen (mijn fout die ik maakte)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Duur inloggen kan liggen aan:
- lokaal of roaming profile
- veel troep geïnstalleerd onder <username> en niet onder Admin

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
er was iig niks onder die username geinstalleerd... maar het kan idd met het profiel te maken hebben...

Ook nog ideeën over die contactpersonen?!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
administrator logt eigenlijk meestal gewoon lokaal aan zonder profiel op de server...

daarintegen log je met andere gebruikers waarschijnlijk wel aan met een profiel op de server...

weten jullie 100% zeker dat de reverse DNS en Forward DNS goed ingestelt staat??? Want als die niet goed staat heb je trage logins......

weet je zeker dat die desbetreffende accoutn toegang heeft tot domein? Dus een DOMAIN user.. als groep zijnde...

Verder de rechten van de contact personen ook nog goed???...

[ Voor 22% gewijzigd door Vorkie op 18-02-2004 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is echt een domein user en heeft ook rechten enz!!

Maar wij dachten zelf ook al dat het aan de DNS zou kunnen liggen!
Ik kan momenteel ff niet de instellingen geven want de documentatie ligt op me stage plek

Maar het kan dus aan de DNS liggen!?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 18:52:
er was iig niks onder die username geinstalleerd... maar het kan idd met het profiel te maken hebben...

Ook nog ideeën over die contactpersonen?!
Dit kan aan je DNS en aan je Global Catalog server liggen omdat deze de afhandeling van objecten doet. Maar als het erg lang duurd.

Zorg dat de client zijn dns instelling naar de server verwijst op het interne netwerk die de DNS host. Zorg dat je de dns suffix van het domain invult.
Pagina: 1