Toon posts:

[XP] Partitie zonder problemen te verwijderen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Windows XP opnieuw installeren, omdat mijn systeem vrij traag is geworden. Nu heb ik XP geïnstalleerd op een harde schijf met 8 partities (1 primary en 7 logical partities). XP staat op de primary partitie (C) en wil ik dus verwijderen. Nu wil ik XP opnieuw installeren op C en daarom deze partitie verwijderen en opnieuw aanmaken door setup van XP. Echter ben ik bang dat als ik de systeempartitie verwijder ook de logical partities van dezelfde schijf worden verwijderd. Kan ik de C-partitie zo maar verwijderen, of worden de logical partities dan ook verwijderd?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als jij je (primaire) systeem partitie verwijderd en via de setup weer aan laat maken kan er toch niets fout gaan? ALs je zo bang bent dat het fout gaat moet je het niet doen; of een goede backup hebben :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

De uitgebreide partitie met je logische stations blijft gewoon bestaan. Maar mocht het misgaan (of mocht je HD ooit ineens de geest geven) dan ben je erg blij als je een backup van je gegevens hebt.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
C kan je prima verwijderen, maar waarom zou je dat willen doen? Tijdens de setup kan je hem ook formatteren :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit zal als je de juiste partitie tijdens setup kiest absoluut geen problemen opleveren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)
Pagina: 1