Toon posts:

Alcatel Tweaked modem probleempje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej iedereen,

ik heb sinds ongeveer 1,5 jaar m'n speedtouch HOME modem getweaked naar een PRO. Dit werkt allemaal goed.
Het enige probleem wat ik nu heb gekregen is dat als ik wil inloggen op mijn modem via TELNET of WEB-based interface. Dat er wordt gevraagd om een Loginnaam en wachtwoord. Deze heb ik overigens nooit ingesteld. (En werd vroeger ook nooit gevraagd |:( )
Welke mogelijkheden werken niet (allemaal meerdere malen geprobeerd):

- Resetten naar default (pin aan de achterkant)
- Via TFTP m'n modem benaderen
- TELNET / HTTP benadering
- Expert en wachtwoord om in expermodus te komen... (maar dan nu gebruiken om uberhaupt op mijn modem te kunnen komen)
- USER als gebruiker werkt niet...

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik kan dus totaal NIET bij mijn modem, totaal geen toegang dus 8)7
Internet werkt wel gewoon.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen _/-\o_ , ik heb google al meerdere malen afgestruind om te kijken of er iets te vinden was, maar nee :?

alvast bedankt voor de moeite!!

grtsz,

Bas

Ps op het forum staat al een topic met het zelfde probleem (van vorig jaar september laatste post) maar toen had niemand een oplossing, ik hoop nu wel :? :?

Verwijderd

Loginnaam en wachtwoord zijn toch gewoon de gegevens die je provider heeft gegeven? bijv. bij Planet; user@adsl-comfort met gegeven wachtwoord

als je die kwijt bent, kan je Planet bellen en die kunnen dan dat wachtwoord veranderen naar wat jij wilt :)

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Login is toch EXPERT en het wachtwoord wat je ook gebruikt hebt om je modem naar PRO te tweaken.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:59

mr_petit

opperprutser

ik heb volgens mij een keer iets gelezen dat je eerst je modem min. 15min uit moest zetten, daarna je resetknopje +/-20sec in moest drukken, daarna aanzetten en nog een keer resetten...

* mr_petit weet niet meer of dit voor een speedtouch of een broodrooster was 8)7
maar je kan het sowieso een keer proberen (als je een kwartiertje zonder internet kan...)

De reactie van hierboven zou een beveiligingslek in de firmware moeten zijn... (kan je ook proberen)

[edit]
je kan ook nog deze link volgen en dan de ping-to-defaults gebruiken:
http://www.petri.co.il/re...lcatel_speedtouch_pro.htm

deze link komt volgens mij wel uit het topic wat je al had opgezocht

[ Voor 37% gewijzigd door mr_petit op 18-02-2004 18:56 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Provider wachtwoord enz is het probleem niet....
Expert en dat wachtwoord werkt niet....
En ook zonder stroom al 2x geprobeerd maar dan meer als 15 min ofzo ;), en werkt ook niet....

mr_petite die link komt idd van die andere topic maar werkte toen ook niet bij die persoon. (link is nu trouwens dead ;))

Probleem is dus nog steeds hoe krijg ik uberhaupt toegang tot mijn modem.....

grts,

bas

(alvast bedankt voor de moeite mensen)