[PHP] Afbeelding slicen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik kom net van php.net, ik ben aan het zoeken hoe je het besten een PNG file kan slicen in stukjes van 30x30 pixels.. (in verband met "kopieerbeveiliging").

Bijvoorbeeld een PNG van 300 pixels breed en 300 pixels hoog, dat moet 100 plaatjes opleveren. GoT search levert niks, en ik krijg ook niks in m´n hoofd om dit te realiseren. Hebben jullie een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een idee: http://www.php.net/manual/en/ref.image.php

Je gaat gewoon eens kijken wat je hiermee kunt, en als het niet lukt (wel voldoende proberen natuurlijk) dan zien we dat vanzelf wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Gewoon de coördinaten bepalen aan de hand van de grootte van de afbeelding. Dan kun je die echt wel met GD er uit knippen hoor. MAar een letterlijke slice functie zal er nog niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
djluc schreef op 18 februari 2004 @ 18:06:
Gewoon de coördinaten bepalen aan de hand van de grootte van de afbeelding. Dan kun je die echt wel met GD er uit knippen hoor. MAar een letterlijke slice functie zal er nog niet zijn denk ik.
De coordinaten bepalen lukt me wel, maar ik kan een functie om ze eruit te knippen niet vinden... anders zou het me zelf natuurlijk gewoon lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Duncan schreef op 18 februari 2004 @ 18:10:
[...]

De coordinaten bepalen lukt me wel, maar ik kan een functie om ze eruit te knippen niet vinden... anders zou het me zelf natuurlijk gewoon lukken.
imagecopy...

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.