[Wintelco] Afnameplicht of Annuleringkosten verplicht

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Ik kreeg ik een mail van Wintelco dat ik had 2 weken geleden een bestelling geplaatst bij Wintelco, het ging hier om een voeding en een koelertje, voor een totaalbedrag van 45 euro ofzo.

Ik was deze bestelling een beetje vergeten, omdat ik ergens anders al de spullen had gekocht, en de mail niet meer had. (Inbox van OE gewiped :()

Nu heb ik dus gezegd dat ik het graag wou annueleren, kreeg van Wintelco het volgende antwoord:
Hallo,

Het gaat om een voeding en een ventilator. Als het gelijk dezelfde dag was geannuleerd dan hadden we het zondermeer probleemloos kunnen annuleren. Nu we er al enige tijd in hebben gestoken om uw order in behandeling te nemen zijn we genoodzaakt om annuleringskosten in rekening te brengen á € 5,00 als u het wenst te annuleren.
Met vriendelijke groeten,

Wintelco Computers
mailto:****@wintelco.nl
Ik heb dus teruggemaild dat ik hierover niks heb gelezen op de site. en kreeg het volgende antwoord:
Hallo,

U ziet het niet over het hoofd, vanwege het feit dat we normaal deze keuze niet hebben. Normaal zou u nu nog een afnameplicht hebben, maar gezien u wenst te annuleren bieden we deze ‘extra’ mogelijkheid.

Met vriendelijke groeten,

Wintelco Computers
mailto:***@wintelco.nl
Mogen ze dit wel doen? Moet ik dus annueleringkosten betalen?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Lijkt me niet hoor. Ik zou het wel heel raar vinden als dat wel zo zou zijn. En zijn hun niet een beetje laat om pas na 2 weken te reageren ?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:50:
Lijkt me niet hoor. Ik zou het wel heel raar vinden als dat wel zo zou zijn. En zijn hun niet een beetje laat om pas na 2 weken te reageren ?
Niet als je het af komt halen dan moet je zelf weten wanneer je dat doet. Ik bestel al mijn PC stuff daar en ik heb ook wel eens wat van de bestelling willen veranderen maar dat kon dan alleen als een andere klant hetgeen bestelde wat ik niet meer wilde hebben. Ze hebben daar namelijk geen voorraad en daarom hebben ze liever niet dat er wat blijft liggen. Maar of ze dit ook wel kunnen maken weet ik eigenlijk niet. Op hun site staat er eigenlijk niks over maar ik denk dat als je weinig keus hebt omdat jij toch degene bent die het bestelt heeft.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Wintelco staat afaik niet in hun recht, maar ik vind het ook ronduit schandalig wat jij doet. Je besteld iets, gaat op backorder.
Dan behoor je te wachten, of je annuleert het. En pas daarna plaats je een eventuele bestelling.

Twee weken wachten, de gegevens kwijtraken, en dan 'oja!' nog even opzeggen is gewoon lame naar de winkel toe: Die hebben kosten gemaakt, de spullen besteld, tijd erin gestoken.

En dan is die €5 nog heel erg redelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 18-02-2004 17:56 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ach, je had gewoon nooit meer iets naar hun toe moeten mailen. Iedereen kan natuurlijk een bestelling plaatsen onder jouw naam. Dan kan je gewoon zeggen: weet er niks meer van. En ze gaan heus geen rechtzaak tegen je beginnen voor die 5 euro.

Eigenlijk vind ik dat ze gelijk hebben en dat je die 5 euro maar moet betalen, maargoed. Je laat hun die spullen voor je bestellen enzo, dus beetje lame om dan te cancellen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op die manier doe je idd geen zaken. (Daarmee doel ik op handelswijze TS (maar goed leeftijd zal ook een rol spelen ;) )
Maar goed, als je er echt onderuit wil dan kun je je beroepen op de wet kopen of afstand.
Dat betekent: spul laten komen en betalen en vervolgens de koop ontbinden. Spul terugsturen en geld terugvragen.
Dit gaat je zowiezo meer als 5 Euro kosten. Je kunt dus beter gewoon die 5 Euro dokken en de goodwill behouden.

[ Voor 11% gewijzigd door KillerAce_NL op 18-02-2004 18:00 ]

Verwijderd

Als je een bestelling plaatst via internet, dan koop je dus eigenlijk iets. Wettelijk gezien heb je dan een koopovereenkomst. Het moment van betalen staat daar compleet los van.

Voorbeeld: stel dat je vandaag 20 taarten besteld bij de banketbakker. Bakker regelt netjes alles en meneer laat niets van zich horen. Zo werkt dat toch niet? Ik vind het logisch dat die bakker dan na 2 weken om opheldering vraagt.

Nu is het geval dat ik daar vaste klant ben en daar vaak over de vloer kom :) Ik las dit en ik heb daarom meteen navraag gedaan. Het is helemaal niet het geval dat je bestelling in backorder is gekomen. De spullen die jij bestelde hadden ze zelf op voorraad. Je bestelling hadden ze verder helemaal afgehandeld: gefactureerd en ingepakt enzo. Je hebt gewoon niet betaald en vervolgens helemaal niets van je laten horen.

Ik vind dat geen stijl. Stel nou dat het andersom was: jij besteld iets, betaald en zij laten niets meer van zich horen?

Ik vind het behoorlijk redelijk dat ze je aanbieden het te annuleren voor € 5. Ze hadden je ook alsnog aan de afnameplicht kunnen houden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 18:43 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe het precies zit wet ik niet, maar ik dacht dat ze tot 15% annuleringskosten in rekening mogen brengen.

Wat ik wel zeker weet is dat dit geen topic voor GoT is en al helemaal niet voor OH, dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.