Toon posts:

Audio op data-cd terug op audio-cd zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stomme fout gemaakt bij het maken van een backup van een audio cd. Ik heb per ongeluk in Nero "maken van een data-cd" aangeklikt en hierop mijn audio nummers gebrand. Nu is de originele cd daadwerkelijk niet meer te gebruiken en heb ik de backup geprobeerd, maar die doet natuurlijk niks in een gewone cdspeler. Het enige wat ie doet is tik-tik-tik-tik...

Als ik in Nero ga kijken wat er allemaal op de cd staat krijg ik wel de namen van de liedjes etc. te zien, maar als ik ze dan probeer af te spelen krijg ik hetzelfde effect als wanneer ik hem in een gewone cdspeler stop; tik-tik...

Nu is de vraag of ik mijn cd liedjes nog op één of andere manier terug kan halen.??
Wie kan mij hierbij helpen?

Rob

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je tools als ISO buster al eens op de CD losgelaten? Ik heb namelijk geen idee wat Nero doet als je audio als data brand.. Ik ben bang dat hij de AudioCD ook als data cd heeft gelezen; en dus alleen een paar Kb aan .cda files heeft gebrand :D

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht de bestanden terug kopieren naar je harddisk en opnieuw branden als audio-cd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 11:26
Spider.007 schreef op 18 februari 2004 @ 17:40:
Heb je tools als ISO buster al eens op de CD losgelaten? Ik heb namelijk geen idee wat Nero doet als je audio als data brand.. Ik ben bang dat hij de AudioCD ook als data cd heeft gelezen; en dus alleen een paar Kb aan .cda files heeft gebrand :D
Als dit waar is, kan hij zijn muziek niet meer terug zetten vrees ik.
van cda naar ???

Roberto84: En wat is er aan de hand met de originele cdrom?

[ Voor 7% gewijzigd door Triss op 18-02-2004 17:44 ]

Support engineer

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wat voor bestandsnamen zie je op die cd? wav of cda? of iets anderS?

Verwijderd

Topicstarter
de originele cd is te erg gekrast voor mn cd speler, maar de dvd-rom speler kon hem nog wel lezen. Daarom heb ik een kopie gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg in Nero te zien dat er .cda op de cd staat. Het is nie zo dat ie alleen wat .cda filestje gebrand heeft. De cd staat gewoon half vol geschreven

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 11:26
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:49:
ik krijg in Nero te zien dat er .cda op de cd staat. Het is nie zo dat ie alleen wat .cda filestje gebrand heeft. De cd staat gewoon half vol geschreven
Hmmm, en als je in explorer kijkt? Ook alleen maar .cda files?
En de originele cd krijg je dus niet meer gecopieerd?
En als je hem niet meer gecopieerd krijgt, kun je hem rippen, en compressen naar mp3?

Support engineer

Verwijderd

Topicstarter
Originele cd is inmiddels weggegooid, hij deed nix meer. Het stomme is dat ik na het maken van die kopie nie eerst gekeken heb of ie het deed, ben daar gewoon blindelings vanuit gegaan. Na een paar weken kwam ik er pas achter...

Rippen gaat overigens ook niet, krijg gewoon ook weer die tik-tik

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:56:
Originele cd is inmiddels weggegooid, hij deed nix meer. Het stomme is dat ik na het maken van die kopie nie eerst gekeken heb of ie het deed, ben daar gewoon blindelings vanuit gegaan. Na een paar weken kwam ik er pas achter...

Rippen gaat overigens ook niet, krijg gewoon ook weer die tik-tik
euh ja, beetje jammer dat je hem al hebt weggegooid, 9 van de 10 keer kan je cd's repareren door ze te polijsten met koperpoets oid.

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik ben erachter wat het probleem is. Als ik in ISO buster kijk naar de sector view staan daar alleen 00000 ...
Mooi helemaal niks dus op die cd..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 18:03:
Goed ik ben erachter wat het probleem is. Als ik in ISO buster kijk naar de sector view staan daar alleen 00000 ...
Mooi helemaal niks dus op die cd..
Balen.. maar wel te verwachten... Volgende keer je backup dus eerst controleren. Volgens mij kun je sowieso een nieuwe CD krijgen als je nog een origineel hebt liggen met veel krassen (toch?) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1