Toon posts:

Intern Netwerk met ZoneAlarm firewall niet mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een server pc (windows 2000 prof.) met ADS internet connectie, waarop ik zonealarm 4.5 geinstalleerd heb als firewall tegen virussen/trojans/ die van internet kunnen komen.

Nu probeer ik ook een intern netwerk aan te leggen met mijn pa zijn computer (we draaien alle twee windows 2000 ).

Ik heb mijn Lan verbinding het ip adress 192.168.0.1 en mijn pa 192.168.0.2 gegeven (dus manuele IP toegekend aan elkeens Lan verbinding). Verder heb ik mijn pc de naam Hermanus gegeven en mijn pa zijn pc Albatros. Tevens heb ik de DNS server ingevoerd op mijn server pc , maar niet op mijn pa zijn pc...(

Naar elkaar Pingen lukt op die manier...maar enkel pingen naar het IP adress dat ik heb toegekend . Dus ik kan pingen op mijn pc (hermanus) naar 192.168.0.2 (mijn pa zijn pc), en omgekeerd ook.

Maar ik kan niet pingen naar de naam van mijn pa zijn pc en omgekeerd.

Dus "ping albatros" lukt niet. en omgekeerd pingen naar de naam van mijn pc op mijn pa zijn pc lukt ook niet. "ping hermanus". Dit is toch al vreemd, maar misschien is dat niet zo erg, ....ik weet niet of dat erg is.

Zet ik de firewall af. Dan kan ik wel pingen naar de namen van de andere pc !
en verschijnen ook beide computer icoontjes in de Netwerkomgeving (computers vlakbij) , wat niet het geval is als ik Zone Alarm aan heb staan. Dan vinden de pc's elkaar niet goed blijkbaar?

Hoe komt dit?

Bijkomend probleem: mijn pa kan ook niet pingen naar de buitenwereld van zijn pc....dus geen internet sharing ..De internet connectie is nochthans actief op mijn pc en heb hem op 'delen gezet'

HOE kan ik toch een firewall gebruiken met een intern netwerk? en delen van internet ? IS er iemand bekend met de juiste instelling voor ZoneAlarm ivm Internet Connection Sharing?

Advies gevraagd van mensen met gelijkaardige configuratie..

Bedankt,
Brecht

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik weet niet hoe jij het voor elkaar gekregen hebt maar Zonealarm vraagt na de install JA/NEE of je thuisnetwerk wil accepten....

Anyway gewoon de IP range van je netwerk toevoegen als trusted zone, das toch niet zo moeilijk?

add:
onder "firewall" en daarna "zones"

[ Voor 9% gewijzigd door SSH op 18-02-2004 17:26 . Reden: wist nog een pc te vinde waar het op stond. ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay.
Bedankt voor je tip. Ik kan nog niet zo goed met Zonealarm firewall werken, dus maar je uitleg vond ik duidelijk.
IP adres van mijn pa heb ik nu toegevoegd (192.168.0.2). Behoort nu tot mijn trusted zone.

Andere tips zijn nog meer welkom, esp. wat betreft het delen van mijn ADSL connectie op mijn pa zijn pc.

bedankt
brecht

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Probeer vooral zoveel mogelijk zelf uit. Daarbij is google&got een goede vriend .

Omdat ik gok dat je hier redelijk nieuw bent kan ik je ook aanraden het volgende door te lezen om een beetje op niveau te komen.

Het Grote Poortmappingsverhaal
Hoe deel ik Internet ?
FAQ Network Troubleshooting

g/l

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Makkelijker is dan ook om een hele IP range in te voeren in Zone Alarm

dus bv. 192.168.0.x tot 192.168.0.y

Zo zijn ook toekomstige PC's of IP changes gewaarborgd
(is overigens in de help functie van Zone Alarm uitgelegd)

achteraf geblaat

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 18-02-2004 19:31 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Poortmapping...dat lijkt nu eens interessant. Nooit geweten dat je al die poorten allemaal moest invoeren bij ICS.

Mens, een forum is toch nuttig.

Groeten
Brecht

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 00:02:
Poortmapping...dat lijkt nu eens interessant. Nooit geweten dat je al die poorten allemaal moest invoeren bij ICS.

Mens, een forum is toch nuttig.

Groeten
Brecht
Je hoeft natuurlijk enkel de poorten door te sturen die nodig zijn op de andere pc. Voor verbindingen van buitenaf, bijvoorbeeld een webcam, server of iets dergelijks.

Wat is de status nu ? Kan je wel inmiddels vanaf de pc internetten ? Wat heb je op pc 192.168.0.2 bij dns-servers ingevuld ? 192.168.0.1 volstaat hier. Op de netwerkkaart met adres 192.168.0.1 welke is verbonden aan internet hoeven geen 'gateway' en 'dns servers' te staan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dus op server pc met Lan verbinding, stel ik geen DNS servers in

OP client pc stel ik wel dns server en gateway in, namelijk bestaande uit het IP adress van de server: 192.168.0.1.

Groeten
(netwerk ligt momenteel af, wegens omstandigheden)

Verwijderd

Na diverse pogingen van mij ben ik er achter gekomen dat het voor mij niet mogelijk is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 20:33:
Na diverse pogingen van mij ben ik er achter gekomen dat het voor mij niet mogelijk is.
En hoe zit jouw netwerk in elkaar ? Wat probeer je precies te doen en wat lukt er niet? FAQ Network Troubleshooting en Hoe deel ik Internet ? al gelezen ?

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 21-02-2004 09:31 . Reden: typo ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 20:33:
Zie sanfranjake, wat heeft de TS hieraan? Niets. Als je hem hiermee wilt helpen moet je er nog een hoop bijvertellen.
Pagina: 1