Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Micro ATX Voeding, een paar vragen.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een kast maken met normale hardware dus niet alles micro of wat dan ook, maar nu zit ik toch te denken om een micro atx voeding erin te zetten, daarover heb ik een paar vraagjes.

1. Kun je een Micro ATX voeding zo aansluiten op en normaal moederboard ? Het gaat hier om een Pentium 2 moederboard.

2. Moet er een 220 of een 12 volt kabel naar de micro atx voeding lopen ? Ik heb sommige mensen gezien die volgens mij een 12 volt kabel ernaartoe hadden, maar dat weet ik niet zeker.

Ps. Ik heb zitten zoeken op Tz, google en GoT maar daar vind je alleen over micro atx mobo's etc. En geen antwoorden op mijn vraag.

Verwijderd

er bestaan geen micro atx voedingen, in micro atx computers zit een gewone atx voeding (of een AT voor de oudere pc's). Daar gaat dus een standaard powersnoer in.
Voor Via Epia's zijn er wel kleine voedingen die op 12v werken, daar zit wel gewoon een atx stekker aan voor het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:26:
er bestaan geen micro atx voedingen, in micro atx computers zit een gewone atx voeding (of een AT voor de oudere pc's). Daar gaat dus een standaard powersnoer in.
Voor Via Epia's zijn er wel kleine voedingen die op 12v werken, daar zit wel gewoon een atx stekker aan voor het mobo.
Er bestaan ckers wel micro atx voedingen. Ik heb ze wel eens gezien, en ze kosten 12 euri oid. Ze geven 135 Watt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 17:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:27:
[...]

Er bestaan ckers wel micro atx voedingen. Ik heb ze wel eens gezien, en ze kosten 12 euri oid. Ze geven 135 Watt.
deze dingen bedoel je zeker? Dat zijn ITX voedingen (op een paar na)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel echt wel een micro atx voeding, voorbeeld uit de pricewatch hier :

145W MicroATX :
http://www.tweakers.net/pricewatch/30560

Verwijderd

op de afgelopen pc dumpdag heb ik deze van het merk Aopen zien liggen voor 5 euro per stuk, ik heb er zelf ook 1 liggen momenteel. ze zijn exact het zelfde als hun broers, zelfde aansluiting, alleen slag kleiner, fan zit binnenin bovenop, de mijne is max 200 watt, continu 135 watt afmetingen zijn 12x12x7 + dan nog max 1 CM voor de fan binnen in

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 18:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik d8 dat micro atx voedingen eruit zagen als di itx dingen (srry) Euhm pfff, mjah nu een andere oplossing vinden ervoor. Ik denk dat ik dan gewoon een externe voeding ga maken oid heeft iemand hier nog ideeen voor ? Gewoon een voeding die je ergens achter neerzet ofzo.

Verwijderd

naja, ze zijn alleen korter, zijn het daarom micro-atx voedingen :X

in princiepe kan je natuurlijk een voeding buiten je case zetten en de draden verlengen (evt. een leuke connector zoeken voor achterop). Of je trekt de printplaat uit die voeding en knutselt die ergens in je kast, scheelt ook weer ruimte.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

Wat misschien ook wel interessant is, is een Shuttle voeding:
200Watt kan dat ding nog leveren en ook erg klein :)

er gaat 220V in en kan ook aangesloten worden op je moederbord (er zit een ATX stekker aan).

http://www.flexpro.nl/winkel/kaart.php?PARTNUMMER=10019620

[ Voor 45% gewijzigd door Jack op 18-02-2004 19:35 ]

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm shuttle voeding is een beetje aan de dure kant ( mjah sorry ben niet zo rijk ). Ik heb al zitten kijken hoe ik het anders wil doen, maar ik heb m'n voeding uit elkaar gehaald, maar hij komt volgens mij te dicht op het moederboard.

Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/voeding.JPG

Hier zie je het wel, kan dit wel ? Of kan ik anders een een houten plaat voor doen, dat het dan wel lukt ?

Verwijderd

gewoon proberen, als ie random vastloopt of raar doet kan je hem altijd nog afschermen :)
Kweenie of die voeding heet wordt maar ik zou er wel een fannetje in de buurt plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm fan komt er wel op, maar ik hoorde van iemand dat je hierdoor zo je hardware kapot zou kunnen krijgen.

Ps. wil je me weer toeveogen op msn ?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit schadelijk of niet ?

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 19:34
Ligt er helemaal aanhoe je de boel installeerd.
Uit je vragen maak ik op dat je niet gek veel van electronica weet (niet als belediging bedoeld ofzo ;) )

Dus ff de belangrijke punten:
1. Een voeding zit niet alleen in een metalen kastje om de spanningvoerende delen af te schermen voor grijpgrage handjes, de case zorgt er ook voor dat eventuele opgewekte hoogfrequentsignalen (in ieder geval gedeeltelijk) tegen gehouden worden. Bouw je dus je voeding zo in dan kun je natuurlijk kijken of het goed gaat.. Maakt de computer rare fouten dan kun je er beter weer iets van metalen afscherming omheen bouwen.

2. De printplaat van de voeding zit in een metealen kastje met afstandsbussen gemonteerd. De printplaat raakt natuurlikjk zo het metaal niet en dus kan er geen kortsluiting onstaan.. als jij dus iets bouwt zorg dan ook dat je de print op niet geleidend materiaal vanst maakt (ik zag dat je mdf gebruikt dat is oke) beter is nog om ook afstandbussen te gebruiken zodat ook in jou kast de onderkant van de voedingsprint niks raakt.

3. Ik zag dat de voeding uit meerdere onderdelen bestaat. Het metalen kastje geeft vaak steun aan deze onderdelen en zorgt ervoor dat de printplaten elkaar niet op ongewenste plaatsen raken. Dus laat geen onderdelen los hangen in de hoop dat het goed gaat anders gaat zeker een keer stevig ruiken of erger >:) .

4 Als er in de origenele voeding een ventilator zat zou ik die niet weglaten. De voeding heeft deze keoeling echt nodig tenzij je heel weinig ampere vraagt van de voeding of een redelijk overgedemensineerde voeding gebruikt. Bijkomend voordeel van de ventilator: hij voert ook de warmte van het mobo enz. af (of voert verse lucht; aan verschil blazen en zuigen).

Veel plezier met modden

• flipje81
Ik kan me trouwens heel sterk vergissen maar volgens mij (heb nog eens naar de foto gekeken) moet die voeding ook met kastje wel passen..scheelt veel werk.

Verwijderd

Topicstarter
flipje81 schreef op 18 februari 2004 @ 22:12:
Ik kan me trouwens heel sterk vergissen maar volgens mij (heb nog eens naar de foto gekeken) moet die voeding ook met kastje wel passen..scheelt veel werk.
Ok bedankt voor je reactie, maar met de hoogte wil het net niet. Maar als ik er gewoon een houten kistje omheen bouw is het toch ook wel goed ?

Ik hoor van weer iemand anders dat het helemaal nix uit maakt als ik hem zo plaats. dus ik weet het niet echt

• flipje81
Tuurlijk kunje het ff proberen zonder iets eromheen of met hout..draait het, dan is dat goed. Zoals ik al zei als er storingen optreden in die setup kan dat kumen door electromagnetische straling in dat geval kun je er metaal omheen bouwen..of makkelijker je houten ombouw beplakken met een aansluitend geheel van alufolie..is metaal en dus afscherming..

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:07
ik zou zeker een metaal plaatje ertussen zetten! Het is namelijk een schakelende voeding...je wil niet weten hoeveel emc storing dat ding produceerd...als je dat te dicht op je mobo zet dan heb je best kans dat er wat stuk kan gaan.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
idd, kleine moeite, pak de dremel en haal een stuk uit je oude voedingomhulsel :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ok thnx allemaal, ik denk dat ik m'n voeding behuizing ga modden ;) net zo makkelijk :D

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

http://www.myelectronics.nl/nl/dept_108.html

Op deze pagina staan een heleboel oplossingen voor Mini-ATX mobo's

Ben zelf nog aan het uitzoeken wat nu de beste en bovendien stilste oplossing is voor me toekomstige standalone dvd speler die ik wil gaan bouwen.

Vraagje gelijk trouwens, aangezien dit perfect bij de topic past.

Op de pagina staan verschillende printplaatjes die met behulp van adapters tot wel 200W kunnen gaan, maar waar haal je zulke adapters? Ik kan ze op die site alleen tot 110Watt vinden.

De printplaat kan zelf 200W leveren! (De 220V adapter gaat niet verder dan 110W, dus met een grotere adapter of uit een 12V accu kun je tot 200W gaan)

Deze leek me namelijk wel wat, maar kan er zo weinig over vinden en MY Electronics zelf reageert niet op me mailtjes.

PW 70 A 100+W cableless, snap-in, ATX micro-power supply

Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/media/4613.gif

Compact design, less cables. The PW-70A is the only cableless mini-atx dc to dc power supply for the VIA platform. Compatible with an entire range of mini-itx motherboards such as VIA EPIA-M provides cool, silent power for your small mini-itx board.

Signature?

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Micro ATX voedingen zijn verkrijgbaar in 2 formfactors (PS3 en SFX).
Een "normale" voeding is trouwens PS2.

- PS3 ( "normale" afmeting alleen minder diep als normale PS2 voeding)
Deze wordt met name gebruikt in micro atx TOWER kasten
Afbeeldingslocatie: http://www.highpowersupply.com/ps/sic200m2/sic200m2-all2.jpg

- SFX
Deze wordt met name gebruikt in micro atx DESKTOP kasten
Afbeeldingslocatie: http://www.highpowersupply.com/ps/hpc150-101/hpc150101-all2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Treb op 19-02-2004 18:50 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 06:57
hmm die SFX is zoiets wat ik op 't moment zoek :), is ermischieen een linkje naar de pricewatch?

Verwijderd

5 euro op beurzen ;)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier zijn ze te koop :)

http://comdor.nl/

Alleen weet ik niet of ze die SFX hebben :|

[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 20-02-2004 18:04 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:56

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Osdorp-Dude schreef op 19 februari 2004 @ 18:35:
http://www.myelectronics.nl/nl/dept_108.html

Op deze pagina staan een heleboel oplossingen voor Mini-ATX mobo's

Ben zelf nog aan het uitzoeken wat nu de beste en bovendien stilste oplossing is voor me toekomstige standalone dvd speler die ik wil gaan bouwen.

Vraagje gelijk trouwens, aangezien dit perfect bij de topic past.

Op de pagina staan verschillende printplaatjes die met behulp van adapters tot wel 200W kunnen gaan, maar waar haal je zulke adapters? Ik kan ze op die site alleen tot 110Watt vinden.

De printplaat kan zelf 200W leveren! (De 220V adapter gaat niet verder dan 110W, dus met een grotere adapter of uit een 12V accu kun je tot 200W gaan)

Deze leek me namelijk wel wat, maar kan er zo weinig over vinden en MY Electronics zelf reageert niet op me mailtjes.

PW 70 A 100+W cableless, snap-in, ATX micro-power supply

[afbeelding]

Compact design, less cables. The PW-70A is the only cableless mini-atx dc to dc power supply for the VIA platform. Compatible with an entire range of mini-itx motherboards such as VIA EPIA-M provides cool, silent power for your small mini-itx board.
Je praat dus over een ATX voeding die gevoed wordt door 12v en een externe 220/12 voeding die maar 110 watt is.

12v-200watt (+/- 18 ampere) kan je alleen vinden bij zgn labvoedingen. Bij de electronicawinkel zijn 12v voedingen makkelijk te vinden of als je zelf wilt bouwen zoek je een goedkope 10v transformator (Hallogeen=11v, is ook een optie) met een 25A brugcel en 2x 4700uF elko en klaar is je voeding.

De Conrad heeft bv. ook losse switched PSU modules liggen....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1