[Stroomstoring] PC ineens geen stroom, schadelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Allereerst mijn excuses voor de belabberde topic titel, want kon ff niets beters verzinnen :D

Probleem:

We zitten midden in een verbouwing en dat duurt nog 3 weken, in ons huis is de electra heel raar aangesloten, maw de groepen zijn niet logisch ingedeeld. Zo zit mijn kamer al op 2 aparte groepen. Ene deel van de kamer op groep A en de andere op groep B b.v.!

Nu is het al 5 x voorgekomen dat door een stroomstoring, mijn pc geen stroom krijgt en dus helemaal ineens uit gaat. Dit is uiteraard niet gezond voor de pc. Op een LAN heb ik het ook al 2 x mogen meemaken :( Maar kan dit blijvende schade aan mijn pc en randapparatuur aanrichten dat het zooitje ineens geen stroom krijgt :?

En is het verstandig om sowieso een UPS aan te schaffen :? Dit mbt de stroomstoringen tijdens de verbouwing en op LANS, en uiteraard als er iets anders met de stroom aan de hand is :?

..::System Specs::..

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
iemand een id :?

..::System Specs::..

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Voor de hardware zal het niet zo veel uitmaken, maar ik heb wel eens meegemaakt dat een Windows installatie na een stroomuitval om zeep was.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Volgens mij is het moment dat de stroom wegvalt een stuk minder schadelijk voor je hardware als het moment dat de stroom er weer opgezet wordt (spanningspiek). Natuurlijk voor je OS is het niet zo fijn als 'ie keihard uitgezet wordt... Gegevens in bijv. cache zijn dan wellicht nog niet naar de HD weggeschreven enzo.

Een goedkoop UPSje is misschien iets, kun je een halfuurtje of een uurtje doorwerken na de uitval, en als de stroom er weer opgezet wordt vangt die UPS mooi de piek op.

Hier stond een dode link.