Toon posts:

[RH7.3/ensim] het aanbieden van shelltoegang

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ensim server met redhat 7.3 erop.

Ik wil ook shell hosting aanbieden, maar:

/home/virtual/siteXX zijn de sites

alle shell gebruikers zitten in de groep "users"

is er een manier dat ik de gehele groep "users" geen toegang laat heben tot /home/virtual?

Bedankt.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
Standaard zit shell hosting bij Ensim?

Welliswaar een brakke versie, maar hey, het is wat. Ik denk dat je eens moet kijken naar een tweede CHROOT versie

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 16:51:
[...]
is er een manier dat ik de gehele groep "users" geen toegang laat heben tot /home/virtual?
Als je een groep hebt waarin de gebruikers staan die wel toegang mogen hebben, kun je die groep gewoon lees/schrijf rechten geven in de map en de rest van de wereld er buiten houden. Dat is een stuk simpeler dan 1 groep niet toelaten, maar ik weet niet of dit een mogelijkheid is in jou geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Mac_Cain13 op 18-02-2004 17:00 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehm, zonder een antwoord te geven op je vraag, je bent je er hopelijk wel van bewust dat zodra je users toelaat op een machine, dat je dan heel goed de exploits voor je kernel en zowat alle software die je hebt wil gaan bijhouden, omdat je server anders binnen no-time gehacked is ?
Verder snap ik niet dat jij, als je geeneens weet hoe je shell hosting wil gaan aanbieden, een machine mag beheren.
(Met de redenering die erboven staat in het achterhoofd ;) )

Verder lijkt het me een goed idee om je eens te gaan verdiepen in de documentatie zoals die staat op http://www.redhat.com , want de vraag die je stelt is echt vrij simpel op te lossen.

Dicht dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
Jawel hoor, gewoon de directory eigendom maken van een andere groep dan 'users', en vervolgens de rechten instellen zodat andere groepen niet kunnen lezen/schrijven in die dir. Zie het verhaaltje over chown en chmod in de NOS FAQ (uitgebreide versie).

Anyway, ik zie dat moto-moi je topic inmiddels al heeft gesloten, en terecht. Topictitel, groeten doen, zelf nauwelijks zoeken hoe je een probleem kunt oplossen - allemaal dingen waar je al eens eerder op gewezen bent als ik me niet vergis :/

Dit topic is gesloten.