Pc draait gewoon niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 21:19
Goed ik heb altijd problemen met me PC en opstarten. Voor de modjes ik weet niet waar ik heen moet, is het nou een software matig probleem of is bijvoorbeeld me moederboard naar de klote?

Ik heb de volgende configuratie :
Aopen HQ08 met 300 Watt voeding
Abit KT7a-raid
AMD Athlon 1333 gekoeld met standaard coolermaster cooler
Elsa Gladiac (Geforce 3) passief gekoeld
PCI : Soundblaster live (pci 6), Medion Tv-kaart (Pci 2), 3com 3c900B (Pci 3).
Hd's : Maxtor 20 Gig 7200 RPM , Maxtor 40 Gig 7200 RPM.

Nu is me probleem dat me pc gewoon niet normaal met windows kan omgaan. Het gaat maximaal een maand goed, en dan "cracht" het hele zooitje. Ik krijg dan error 0x00000128c (bsod). Als de pc "warm" gedraaid is, dus eff 15 minuten in de bios staat gaat het wel goed, anders zegt ie error 0x00000128c, en reset zich. En na een paar weken, kan je wachten tot je een ons weegt maar er blijft dan gewoon die error opkomen. Het blijkt dus dat deze error met het register te maken heeft.
En tegenwoordig met Service pack 1, krijg ik bij opstarten te zien Lsass.exe toepassingsfout. Daarna reset de pc zich en begint het weer van voor af aan. Ook al haal ik me netwerkkaart er uit, het gebeurt dan nog.

Me geheugen heeft 0 fouten bij memtest86+.
Als ik net windows XP geinstalleerd heb, dan draait het perfect. Dus dan kan ik gewoon een paar uur 3dmark draaien, of tv kijken of spelletje spelen. Maar wanneer het opstart gaat het mis.
Nu wil ik graag weten, wat kan ik er tegen doen, en het liefst hoe los ik die klote problemen op. Want bijvoorbeeld alles underclocken heeft ook geen nut. Nu kan je helaas weinig met windows XP doen, ik heb de pc geformateerd in Fat32 en dan kan ik neit via DOS bij me C: waar windows XP staat 8)7.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:30
Ik zulk soort problemen ook eens gehad met een wat oudere computer. Kon ook nooit ontdekken waar het aan lag, maar na een paar maanden kwamen er gekke geluiden uit de HD en weer een paar dagen later hield de HD er mee op!

Het zou dus daar aan kunnen liggen.

..:: ::..

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Installeer je de boel steeds op dezelfde HD? Misschien dat het éém van die dingen half rot is?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Zou heel goed kunnen dat je "Bad sectors" op je Harde Schijf hebt.

Dus ff tooltje downloaden van de maxtor site.

Hier kan je het downloaden

[ Voor 55% gewijzigd door htol op 18-02-2004 16:57 . Reden: Verkeerde link :( ]

• Termi
htol schreef op 18 februari 2004 @ 16:55:
Zou heel goed kunnen dat je "Bad sectors" op je Harde Schijf hebt.

Dus ff tooltje downloaden van de maxtor site.

Hier kan je het downloaden
Lijkt me een beetje vreemd, ik heb dus het volgende gehad :
Partitie C: (aan het begin van de hd 40 gig)
Partitie C: (aan het eind van de hd 40 gig)
Partie C: (20 gig 7200 RPM) Daar gebeurde ook het zelfde, maar ik zal eff het tooltje draaien :).

• Termi
Ik heb de harddisk waarmee ik XP opstart full scan gedaan, en deze is goed. En nu doe ik burn-in-test. Heb ook de voltages na gemeten en deze zijn goed, de voltages die de bios aangeeft zijn zeer laag tot integenstelling wat ik echt meette. De 5V en 12V zijn inderdaad 5V en 12V.
Heb Burn-in-test gedaan 2x en die is ook perfect :). Dus mag ik concluderen dat me harddisk goed is ?

[ Voor 16% gewijzigd door Termi op 18-02-2004 20:36 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26
ik heb de pc geformateerd in Fat32 en dan kan ik niet via DOS bij me C: waar windows XP staat
Huh, bedoel je juist NTFS ??
Op www.bootdisk.com kun je bootdisk images downloaden.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Termi
Sluuut schreef op 18 februari 2004 @ 21:44:
[...]

Huh, bedoel je juist NTFS ??
Op www.bootdisk.com kun je bootdisk images downloaden.
komt denk ik door de Dynamische volumes van XP :(.

• The-Source
  • Laatst online: 13:26
Kijk anders eens in je logboeken event viewer want daar staat regelmatig een heldere uitleg dan op het BSOD.
Verder heb ik op het werk een pc staan die dagen achter elkaar goed draait (constant 3dmark in loop) en dan op eens tijdens een simpeler spel een spanning drob krijgt op de 12v lijn ( van 12v naar 8v met een nieuwe voeding).
Het kan dus ook zo zijn dat er 1 apparaat in je systeem is die een bepaalde voltage wegtrekt en daardoor je systeem vast loopt.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Termi
klaasbram schreef op 18 februari 2004 @ 23:50:
Kijk anders eens in je logboeken event viewer want daar staat regelmatig een heldere uitleg dan op het BSOD.
Verder heb ik op het werk een pc staan die dagen achter elkaar goed draait (constant 3dmark in loop) en dan op eens tijdens een simpeler spel een spanning drob krijgt op de 12v lijn ( van 12v naar 8v met een nieuwe voeding).
Het kan dus ook zo zijn dat er 1 apparaat in je systeem is die een bepaalde voltage wegtrekt en daardoor je systeem vast loopt.
Ok, zal ik doen. Maar die error krijg ik alleen wanneer ik service pack 1 installeer. Indien ik dat niet doe krijg ik die bsod bij booten, anders krijg ik na een bepaalde tijd een error bij het opstarten.

Ik heb me harddisk aan de raid-controller hangen, maar ik zit me af te vragen of dat ding dan wel degelijk is. Ik heb me hd's getest en die waren goed aldus powermax. Geheugentest heb ik gedraait op vrij aggresieve settings voor 17,5 uur en er waren 0 Errors. Dus ik denk dat me geheugen en harddisk goed zijn.

Verwijderd

Je zou een andere voeding kunnen proberen bijv. 430W

• Termi
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 16:08:
Je zou een andere voeding kunnen proberen bijv. 430W
Heb eff met een compaq 165 watt voeding gedraaid, en die trekt het minimale ook, en kreeg nog die error bij het opstarten van XP.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

AMDFreak

Intel is zo..

Geprobeerd met andere drivers? van je mobo of onboard raid?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Termi
AMDFreak schreef op 19 februari 2004 @ 17:32:
Geprobeerd met andere drivers? van je mobo of onboard raid?
Ik draai nu zonder de volgende patches :
Via pfd 1.05 en
via latency patch v1.02

En heb ik de laatste highpoint driver gedownload. Nu is kijken hoe lang het goed gaat , al me gekraak is trouwnes wel over :).

• junkbuster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:23

junkbuster

Try 2 Hack Me...

Ik heb jaren zitten kloten met een Abit KT7-bord, ietsje ouder dan die van jou. Niets dan problemen mee gehad. DMA-problemen, geluid (SB Live player 5.1), videodrivers die crashten (GEForce 2 MX), USB werkte niet goed... Alle mogelijke drivers, BIOS-updates en patches heb ik wel geprobeerd. Om grijze haren van te krijgen!

Kijk niet vreemd op als er fabricagefouten in je moederbord zitten. Ik heb in nieuwsgroepen al eens gelezen dat dit type bord slecht ontworpen zou zijn. Korte tijd geleden heb ik hem er uit gegooid, toen na een BIOS-upgrade ook nog eens m'n PS/2 muispoort defect was gegaan. |:(

Pleur hem weg!

[ Voor 7% gewijzigd door junkbuster op 19-02-2004 22:21 ]

• Termi
surksum schreef op 19 februari 2004 @ 22:18:
Ik heb jaren zitten kloten met een Abit KT7-bord, ietsje ouder dan die van jou. Niets dan problemen mee gehad. DMA-problemen, geluid (SB Live player 5.1), videodrivers die crashten (GEForce 2 MX), USB werkte niet goed... Alle mogelijke drivers, BIOS-updates en patches heb ik wel geprobeerd. Om grijze haren van te krijgen!

Kijk niet vreemd op als er fabricagefouten in je moederbord zitten. Ik heb in nieuwsgroepen al eens gelezen dat dit type bord slecht ontworpen zou zijn. Korte tijd geleden heb ik hem er uit gegooid, toen na een BIOS-upgrade ook nog eens m'n PS/2 muispoort defect was gegaan. |:(

Pleur hem weg!
Maar had je dezelfde problemen tijdens booten of niet :?

• Termi
Maar had je dezelfde problemen als ik of niet?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Inspecteer de condensatoren op je moederbord eens... Zijn die nog mooi horizontaal bovenop, of staan er een paar bol?

Hier stond een dode link.

• Termi
strandbal schreef op 21 februari 2004 @ 14:59:
Inspecteer de condensatoren op je moederbord eens... Zijn die nog mooi horizontaal bovenop, of staan er een paar bol?
De condensator zijn nog in perfecte staat, geen lekkende of andere vreemde dingen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:06

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Haal die SB Live! anders eens uit je computer en kijk eens hoe dat draait. Die schijnen nogal problemen te kunnen geven bij non-Intel chipsets. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Termi
--MeAngry-- schreef op 21 februari 2004 @ 21:13:
Haal die SB Live! anders eens uit je computer en kijk eens hoe dat draait. Die schijnen nogal problemen te kunnen geven bij non-Intel chipsets. :)
Snap ik kan hem er wel uittrekken maar lost nog niet het probleem op! En trouwens ik wil gewoon een goed draaiende pc hebben :Y).

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alleen mobo, videokaart en een harde schijf aansluiten en dan testen.

Als er dan nog iets fout gaat, andere harde schijf proberen, gaat er dan nog iets fout, dan kan je gaan denken aan dingen als hardwarefouten in moederbord, geheugen of processor.

Expanding the inexpandable

• Termi
Expander schreef op 22 februari 2004 @ 12:32:
Alleen mobo, videokaart en een harde schijf aansluiten en dan testen.

Als er dan nog iets fout gaat, andere harde schijf proberen, gaat er dan nog iets fout, dan kan je gaan denken aan dingen als hardwarefouten in moederbord, geheugen of processor.
Dat heb ik al is gedaan , en dat maakte geen zak uit. Maar het probleem is, ik weet neit wanneer het gebeurd. Het kan nu gebeuren maar ook over 3 weken. Het gebeurt alleen wanneer de PC voor een paar uur is uit geweest, en dan weer aanzet. Dan gaat het mis...

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:17
Ah ja die goede oude KT7a van Abit. Ik heb er ook een :)
Is heel lang instabiel geweest, maar dat is tegenwoordig verleden tijd. Er zijn een aantal dingen die ik gedaan heb om hem stabieler te krijgen.

1) Plaats de SBLive niet in het slot naast te AGP, Ik heb hem in het op een na laatste slot zitten en dat blijkt het beste te werken.

2) Probeer wat verschillende BIOS versies uit. Bij mij bleek dat de laatste versie absoluut niet de stabielste was (ik weet niet welke er nu in zit, maar ik laat het maar zo, want het werkt prima zo)

3) De meest recente VIA Hyperion drivers zijn ook niet de beste voor dit bord. Ik heb de laaste versie erin zitten net voordat ze Hyperion genoemd werden. Dus de laatste VIA 4-in-1 drivers. Die draaien bij mij het beste.

Ik heb al ruim een jaar geen problemen meer en hij is erg stabiel op het moment. Daarbij overclock ik ook niks... wat bijdraagt aan de stabiliteit.
Pagina: 1