Toon posts:

Provision PRDVD3100 Geluid/Beeld Loopt Niet Gelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben sinds kort een goedkoop DVD-spelertje gekocht, zover ik weet bij de blokker voor een eurootje of 50 als ik et goed heb...

Vantevoren wist ik al dat de kwaliteit minder zou zijn dan een gemiddelde sony van een 3 dubbele prijs, maargoed dit probleem is toch wel HEEL irritant..

De DVD speler staat in verbinding met een vrij nieuwe Sony TV via een Scart kabel..

Alleen heb ik bij de meeste (2/3) een probleem met het geluid, het geluid lijkt ongeveer een seconde op het beeld achter te lopen, heb al een beetje in de menus en op de remote zitten snuffelen maar ik kom er gewoonweg niet uit.. Heeft iemand dit probleem ook, wellicht een oplossing?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon terug naar de Blokker die ruilen hem zonder morren om. De mijne was ook al na een week kapot omdat hij gewoon vastliep en oversloeg.

De kwaliteit van de lezer is trouwens sowieso belabberd want zowel de oude als de nieuwe lezen maar erg moeizaam.

Verwijderd

ik heb nog aller eersten provision maar heb er nooit poblemen mee toen wij die kochten was ie nog zown 150 Guledn maar heb hem nu al tijde op me kamer en werkt nog perfect speeld alle dvd's af etc illegaal enz

• Toink
  • Niet online
Na wederom wekenlang gekloot met m'n vervangen Provision was voor mij de maat vol. Leesproblemen bij originele en gekopieerde CD's en DVD's maakten het apparaat nagenoeg onwerkbaar. Zelfs van een stukje spoelen in een audiocd ging ie al over de zeik. Ik heb hem teruggebracht na de blokker en kreeg (heel goed!!!) mijn geld terug (van oktober/november geloof ik)! Ik heb bij Goods4You een Yamada gekocht van 75 euro en dat ie 25 euro duurder is kun je kwalitatief aan ALLES merken. Voor mij dus geen Provision meer!

Verwijderd

Heb je het probleem met originelen of gebrande DVDR's? Pal of NTSC?
De Provision is nl. erg zeurderig met DVD-R, DVD+R pakt hij wel zonder problemen.

In de PRDVD3100 zit een Zoran chipset, welke (voor mij althans) geen bekende problemen heeft met AV sync - NTSC naar Pal conversie loopt hier ook gewoon zoals het hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 06:32 ]

• Toink
  • Niet online
Haha, nou het antwoord op je vraag staat hierboven. Originele CD's, originele DVD's gekopieerde CD's, gekopieerde DVD's (zowel + als -R) dus het maakt niet uit wat je erin stopt, hij heeft vaak moeite met het herkennen (herstel: HAD) en hij sloeg bij snelle beelden vaak over. Verder als je alleen al vooruitspoelde in een audiotrack dan kon ie daarna niet eens normaal zonder hikken verderspelen. Pal of NTSC-daargelaten want dat is niet hetgeen wat problemen oplevert (zeker niet voor audio).

Kwalitatief ben ik dus niet bepaald te spreken over de Provision 3100.

[ Voor 12% gewijzigd door Toink op 10-03-2004 10:02 ]

Pagina: 1