Een probleem met het tonen van records uit de database in selectboxen.
Hier wordt een invulformulier weergegeven, dit werkt prima.

Alle select en textboxen hebben een andere naam.
De waarden van de selectboxen worden uit de database gehaald uit een tabel "Gebruikers"
De waarden worden bij het submitten als volgt opgeslagen in de database in een tabel "Medewerkers"
Dit gebeurt met onderstaande code:
Dit wordt als volgt in de database opgeslagen:

Waarbij alle gelijke OfferteNummers dus bij dezelfde offerte horen.
De basisgegevens van de offerte staan in de tabel "OTS". Een ID koppelt dus de tabel "OTS" met de tabel "Medewerkers".
Nu wil ik graag op een nieuwe pagina hetzelfde overzicht laten zien als op het 1e plaatje, maar dan dat in de selectboxen de waarden worden weergegeven uit de database voor de desbetreffende offerte.
Ik krijg dat maar niet voor elkaar. Voor de 1e rij lukt het wel, maar de rest wordt niet weergegeven. Ik snap niet hoe ik dan e.e.a. in een loop moet zetten zodat alle waarden uit de tabel "Medewerkers" worden weergeven, inclusief lege selectboxen zodat er altijd een rij van 10 wordt weergegeven.
Op dit moment geef ik de records in een simpele loop weer in textboxen. Maar ik wil juist dat ze worden weergegeven in de selectboxen, zodat ik die gegevens kan editten.
Iemand enig idee ?
Hier wordt een invulformulier weergegeven, dit werkt prima.

Alle select en textboxen hebben een andere naam.
De waarden van de selectboxen worden uit de database gehaald uit een tabel "Gebruikers"
De waarden worden bij het submitten als volgt opgeslagen in de database in een tabel "Medewerkers"
Dit gebeurt met onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Set rsMedewerkers = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsMedewerkers.Open "Select * From Medewerkers", Conn
For i = 1 To 10
rsMedewerkers.Addnew
rsMedewerkers.Fields("OfferteNummer") = NummerRequest
If Request.Form("Medewerker" & i) <> "0" then
rsMedewerkers.Fields("Medewerker_ID") = Request.Form("Medewerker" & i)
End If
If Request.Form("Uurtarief" & i) <> "0" then
rsMedewerkers.Fields("Tarief") = Request.Form("Uurtarief" & i)
End If
If Request.Form("Aantal" & i) <> "" then
rsMedewerkers.Fields("Aantal") = Request.Form("Aantal" & i)
End If
If Request.Form("Medewerker" & i) = "0"
AND Request.Form("Uurtarief" & i) = "0" AND Request.Form("Aantal" & i) = "" Then
Exit For
End If
rsMedewerkers.Update
Next |
Dit wordt als volgt in de database opgeslagen:

Waarbij alle gelijke OfferteNummers dus bij dezelfde offerte horen.
De basisgegevens van de offerte staan in de tabel "OTS". Een ID koppelt dus de tabel "OTS" met de tabel "Medewerkers".
Nu wil ik graag op een nieuwe pagina hetzelfde overzicht laten zien als op het 1e plaatje, maar dan dat in de selectboxen de waarden worden weergegeven uit de database voor de desbetreffende offerte.
Ik krijg dat maar niet voor elkaar. Voor de 1e rij lukt het wel, maar de rest wordt niet weergegeven. Ik snap niet hoe ik dan e.e.a. in een loop moet zetten zodat alle waarden uit de tabel "Medewerkers" worden weergeven, inclusief lege selectboxen zodat er altijd een rij van 10 wordt weergegeven.
Op dit moment geef ik de records in een simpele loop weer in textboxen. Maar ik wil juist dat ze worden weergegeven in de selectboxen, zodat ik die gegevens kan editten.
Iemand enig idee ?
Pay peanuts get monkeys !