Toon posts:

Linksys WAG54G RJ45 & RJ11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe Linksys wireless router (Annex B ) gekocht bij Norrod, nu blijkt daar een RJ45 aansluiting op te zitten.

KPN leeft echter haar adsl splitters alleen met RJ11 aansluiting. M.a.w. dit past dus niet met aan 2 uiteinde een RJ45 isdn stekker (zoals Linksys die er bij levert).
Linksys zelf adviseerde mij 2x telefonisch een verloopstekker te kopen bij KPN. Volgens hun werkt dit. KPN (Primafoon) in Leeuwarden & Groningen kennen dit niet. Nijmegen heeft wel een snoertje met 2 soorten aansluiting (RJ45 & RJ11).
Nijmegen zegt er echtr bij dat dit bijna nooit werkt, vaak krijgen ze dit kabeltje terug.

Wie heeft nu gelijk?? Linksys of primafoon in Nijmegen.

Heeft iemand al ervaring met de net nieuwe Linksys (54MBIT) WAG54G wireless router annex B? Zo ja, hoe heb jij deze aangesloten??

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Heb net even gegoogled en het klopt dat dit type een rj45 aansluiting heeft..

Dus je zal even een verloopstekkertje moeten halen/maken.

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op 18 februari 2004 @ 16:15:
Heb net even gegoogled en het klopt dat dit type een rj45 aansluiting heeft..

Dus je zal even een verloopstekkertje moeten halen/maken.
maar hoe weet ik hoe de conectoren zitten van de splitter & de router/modem??

• TRAXION
Google al geprobeerd en anders even linksys bellen en vragen of ze ergens een uitdraai hebben.

100% dat als jij een uitdraai hebt een beetje electronica winkel het kabeltje zelfs wil maken voor een kleine vergoeding.

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op 18 februari 2004 @ 16:22:
Google al geprobeerd en anders even linksys bellen en vragen of ze ergens een uitdraai hebben.

100% dat als jij een uitdraai hebt een beetje electronica winkel het kabeltje zelfs wil maken voor een kleine vergoeding.
Niks op Google gevonden! Linksys NL adviseerd het gewoon te proberen................raar!! Dar heb ik dus ook allemaal niks aan!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

prik gewoon een rj11 in je rj45 aansluiting en kijk of het werkt of mail of bel linksys op om te vragen op welke twee pinnetjes van de RJ45 stekker het adsl signaal moet zitten, en maak zelf een kabel (welke pinntjes het in de splitter zijn kan je extreem duidelijk in de splitter zelf zien).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Dus als ik het goed begrijp wil je een telefoon kabel van je ADSL lijn die uit je splitterkomt direct in je LinkSys Wifi-router doen?
Is die linksys wel een ADSL-modem?
Afaik is dat ding geen modem, maar een NAT-router die aan de interne kant een Wifi bridge heeft. Ik ga even kijken op de linksys site, maar volgens mij moet er een adsl modem tussen die de signalen omvormt naar ethernet.

Ow wacht effe je heb zo'n ding met modem ... aha ... ok ...
Kan je niet zelf zo'n kabeltje in elkaar zetten uit CAT5 kabel?

[ Voor 21% gewijzigd door VisionMaster op 19-02-2004 12:27 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• TRAXION
Ik gok op de binnenste 2 draadjes :P

Maareh werkt het al ??

Verwijderd

Annex B = ISDN, right?
Als er uit een ISDN-aansluitdoos een RJ-11 stekker komt klopt er iets niet! Volgens mij is dat een RJ-45 (or alike) stekker. In het verleden had ik ISDN, waarvoor ik gewone netwerkkabels gebruikte.

Heb je wel ISDN? Zo ja, wat voor aansluitingen zitten er in de meterkast?
Indien niet, dan zul je de Annex A moeten hebben (voor een analoge lijn).

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

TRAXION schreef op 19 februari 2004 @ 13:14:
Ik gok op de binnenste 2 draadjes :P

Maareh werkt het al ??
goeie gok :P
inderdaad gewoon maar twee draadjes en gewoon alleen de binnenste twee contact puntjes. tenminste bij alle andere modems die ik gezien heb, deze specifieke ken ik dan weer niet, maar dat staat vast ook nog wel in de handleiding. Niet dat kleine boekje waarschijnlijk, maar in de pdf op de cd

Knijp er gewoon even een RJ45 aan met alleen de binnenste twee draadjes connected. Als je zelf geen krimptang hebt, ga dan even langs een vriend of langs de winkel... gewoon proberen kan nooit kwaad hierbij hoor!
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:49:
Annex B = ISDN, right?
Als er uit een ISDN-aansluitdoos een RJ-11 stekker komt klopt er iets niet! Volgens mij is dat een RJ-45 (or alike) stekker. In het verleden had ik ISDN, waarvoor ik gewone netwerkkabels gebruikte.

Heb je wel ISDN? Zo ja, wat voor aansluitingen zitten er in de meterkast?
Indien niet, dan zul je de Annex A moeten hebben (voor een analoge lijn).
onzin. wat jij bedoeld zijn de telefoonaansluitingen NA de NT1 kast. Deze hebben ze voor ISDN express niet mbv RJ11 gedaan om fout inpluggen van een analoog toestel op de digitale lijn met als gevolg een kapot toestel zodra er een bel over gaat aangezien ISDN 110V levert en analoog op geloof ik 20V zit.

Hier gaat het echter over het verhaal vóór de NT1 kast, en dat is -zowel bij analoog als bij isdn- gewoon mbv RJ11 stekkertjes. Als je ISDN op de lijn hebt moet je uiteraard geen analoge toestellen hier inpluggen, maar je moet zowieso nooit iets voor je splitter inpluggen :)

[ Voor 14% gewijzigd door hufkes op 28-02-2004 20:58 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Ok, ik neem dat dit verhaal klopt. Bij mij hing het oude doosje als dummy in de meterkast en was de aansluiting direct verplaatst naar de NT1. Die connectoren heb ik dus nooit gezien.

Nu begrijp ik echt 1 ding niet: zijn er 2 typen splitters verkrijgbaar? Op de KPN site staan handleidingen voor POTS en ISDN. Mét de waarschuwing dat ze niet uitwisselbaar zijn (in hun FAQ).

Detailfoto's heb ik niet gevonden, dus ik kan de aansluitingen niet vergelijken.
Bij http://www.speedtouchdslshop.nl/ staan er ook 2 in de lijst.
Een foto van de POTS splitter: http://www.alcadis.nl/producten/zoom.html?pots
Modem stekker lijkt groter dan line & pots (deze moeten iig RJ-11 zijn)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is nogal logisch dat de Linksys router alleen een RJ45 aansluiting heeft. Het gaat hier om een WAN en LAN poorten deze zijn altijd RJ45 uitgevoerd.

Steek dan ook geen RJ11 connector in je RJ45 poort, daar kun je de RJ45 poort mee kapot maken, zeker als je de RJ11 connector er scheef in steekt.

Ik heb hier een soortgelijke opstelling als TS, maar ik gerbuik eigengemaakte kabel. Overigens heb ik overal RJ45 aanzitten waar dat nodig is. Een standaard CAT5 kabel kun je zelf vrij makkelijk maken mist je de juiste perstang hebt. Om er achter te komen hoe je de aders moet rangschikken, dat kun je gewoon afkijken van een kant en klare kabel, mocht je die niet hebben is het op internet vast te vinden.

Maar steek nooit een RJ11 connector in een RJ45 aansluiting je loopt de kans de contactpunten in de RJ45 aansluiting te verbuigen, zodat later er geen RJ45 coonnector in past omdat de contactpunten niet meer aansluiten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Garfield_1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 07:37
Je kan de RJ 11 connector gewoon in je rj45 ingang drukken.

Het het getest met de annex b router en het werkt perfect, grote bedrijven
sluiten ook gewoon analoge telefoons aan in een kabel goot in z'n goot zit vaak alleen rj45 aansluitingen ook dit werkt goed.

Kortom geen enkel probleem om hem aan te sluiten. :)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zeg ten Have, heeft Garfield_1 gelijk? Ik zit namelijk met hetzelfde geval en zou dat wel graag even willen weten..!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Garfield_1 schreef op 02 maart 2004 @ 08:37:
Je kan de RJ 11 connector gewoon in je rj45 ingang drukken.

Het het getest met de annex b router en het werkt perfect, grote bedrijven
sluiten ook gewoon analoge telefoons aan in een kabel goot in z'n goot zit vaak alleen rj45 aansluitingen ook dit werkt goed.

Kortom geen enkel probleem om hem aan te sluiten. :)
Dat klopt inderdaad dat "grote" bedrijven doen dat en dan later als de aansluiting weer voor een Pc gebruikt moet worden klagen dat de verbinding niet goed is |:( .

Een RJ11 aansluiting heeft 2 paren of-te-wel 4 aders, in een RJ45 Wall-outlet zitten 4 paren of-te-wel 8 aders/contactpunten. Als je nu een RJ11 conector in een RJ45 wall-outlet, Router, Hub of Switch drukt dan worden door de "randen" van de RJ11 connector de buitenste contacten verder naar binnen gedrukt, op den duur kan het gebeuren dat als je er vervolgens een RJ45 stekker er in drukt er geen goed contact gemaakt wordt. De veerende contactpunten worden een beetje lam als het ware. Ik zou zeggen doe niet moeilijk en haal een CAT5 kabel op met RJ45 connectoren :) .

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 18:53

marco899

Know's what he wants.

Kan wel merken, dat niemand de moeite heeft genomen om contact op te nemen met liksys, of even in de contrastekker te kijken. Volgens linksys kan je er gewoon een rj-11 in doen en als je goed kijkt, dan kan dit ook makkelijk, omdat er ruimte is gelaten tussen de connectoren.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Gianni Rombios
  • Niet online
Blijft wel slordig van Linksys dat ze dat niet even in de Nederlandse handleiding vermelden. Maar wat je zegt klopt en hij doet het inderdaad gewoon met een rj-11. Hij doet het overigens ook op BaByXL (Tiscali) hoewel dat er niet op het overzicht vermeld werd.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 12:32

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

_Dune_ schreef op 14 maart 2004 @ 01:03:
[...]

Dat klopt inderdaad dat "grote" bedrijven doen dat en dan later als de aansluiting weer voor een Pc gebruikt moet worden klagen dat de verbinding niet goed is |:( .

Een RJ11 aansluiting heeft 2 paren of-te-wel 4 aders, in een RJ45 Wall-outlet zitten 4 paren of-te-wel 8 aders/contactpunten. Als je nu een RJ11 conector in een RJ45 wall-outlet, Router, Hub of Switch drukt dan worden door de "randen" van de RJ11 connector de buitenste contacten verder naar binnen gedrukt, op den duur kan het gebeuren dat als je er vervolgens een RJ45 stekker er in drukt er geen goed contact gemaakt wordt. De veerende contactpunten worden een beetje lam als het ware. Ik zou zeggen doe niet moeilijk en haal een CAT5 kabel op met RJ45 connectoren :) .
het bestreft hier echter een "tijdelijke" opstellen, bovendien worden de overige contactpunten niet gebruikt... Ook in latere opstellingen niet omdat in NL de middelste 2 aders de signaaladers zijn voor ADSL, als je dus een RJ11 erin prikt en je hebt ADSL zou ik zeggen lekker laten zitten maar wel op termijn vervangen door RJ45 omdat het een RJ45 connector is, je stekker zit dan beter je hebt geen kans dat je verbinding eruit floept omdat je RJ11 scheef zit of iets dergelijks...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1