amsn 0.90: implementatie msn met userplaatjes :)

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45
voor de msn liefhebbers:

http://amsn.sourceforge.net

de nieuwe versie ondersteund nu ook de plaatjes die je sinds msn 6 hebt. wel grappig :) hier werkt het al iig :)

Verwijderd

Die plaatjes werden toch ook al langeretijd ondersteund in kopete :?
Ach een 'leuke' toevoeging in elk geval nu is het alleen nog wachten op het moment dat de spelletjes ook in linux clienten te spelen zijn (lekker dammen, mijnenveger of bejewels spelen met een chatgenoot ;) )

• savale
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 16:10:
Die plaatjes werden toch ook al langeretijd ondersteund in kopete :?
Ach een 'leuke' toevoeging in elk geval nu is het alleen nog wachten op het moment dat de spelletjes ook in linux clienten te spelen zijn (lekker dammen, mijnenveger of bejewels spelen met een chatgenoot ;) )
:O kopete wat is dat? ;) ehm staat ook op mijn kde 3.2 installatie zie ik net haha ff kijken of die inderdaad ook plaatjes ondersteund.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Ik heb hem sinds vannochtend ook werken. Ging lekker simpel, de nieuwe skin vind ik supper. Alleen de bij behorende smileys vind ik niet echt fijn, maar een beetje linux tweaker heeft dat zo weer terug getweakt naar de goeie oude emoticons :)

Het laten zien van die MSN avaters vind ik mooi meegenomen. Al die MSN luitjes met Windows die je iederekeer moet uitleggen dat jij ze niet kunt zien omdat je aMSN gebruikt daar word je ook niet goed van.
Die spelletjes vind ik al helemaal niet in een Insant Messenger client horen, maar ok. Het zit ook in de officiele MSN dus het scheeld ook weer uitleggen als ze dat ook in zouden bouwen. :+ Ik heb zelf liever webcam en audio support, das een stuk nuttiger!

Maar al met al ben ik erg blij met deze nieuwe aMSN, vooral de mooie nieuwe skins!
offtopic:
Ik heb hem vannochtend al gesubmit in de meuktracer, maar blijkbaar is ie niet goed genoeg voor een meukje ;(. Zie hier het meukje.
(Of de meukposter zijn gewoon traag vandaag)

[ Voor 4% gewijzigd door Mac_Cain13 op 13-03-2004 20:20 . Reden: Er was toch een meukje, ff fixen is wel zo eerlijk ]

• savale
offtopic: ehm heb ff kopete ook geprobeerd maaruh kan ik daarmee bestandjes sturen naar anderen? zie nergens zo een knopje ofzo :) lama lukt al (naja eigenlijk niet maar komt door firewall)

[ Voor 19% gewijzigd door savale op 18-02-2004 16:42 ]

Verwijderd

Amsn is super en op deze functie zat ik al een tijdje te wachten meteen eve downloaden en builden

• Mac_Cain13
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 16:34:
Amsn is super en op deze functie zat ik al een tijdje te wachten meteen eve downloaden en builden
Je kan aMSN zelfs gewoon downen en uitpakken, in de goeie dir ff ./amsn doen en hij loopt al :)
Hij pakt automatisch de instellingen van je oude aMSN overm dus je hoeft niet eens te configureren!

Ik heb alleen een klein irritant probleempje, als iemand tegen mij chat en het venster staat op de achtergrond komt hij niet 'on top'. Op die manier heb ik nou al 2 keer veel te laat gereageed :(
Weet iemand hoe ik het oplos? Ik gebruik gewoon men oude aMSN 0.83 settings en die deed het wel.

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie van de nieuwe smileys vinden, ik krijg namelijk een ander 'gevoel' van zo'n nieuwe smiley als van de orginele MSN smileys. En verder vond ik het hartje gewoon echt niet mooi :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mac_Cain13 op 18-02-2004 16:54 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Mac_Cain13 schreef op 18 februari 2004 @ 16:54:
[...]

Je kan aMSN zelfs gewoon downen en uitpakken, in de goeie dir ff ./amsn doen en hij loopt al :)
Hij pakt automatisch de instellingen van je oude aMSN overm dus je hoeft niet eens te configureren!

Ik heb alleen een klein irritant probleempje, als iemand tegen mij chat en het venster staat op de achtergrond komt hij niet 'on top'. Op die manier heb ik nou al 2 keer veel te laat gereageed :(
Weet iemand hoe ik het oplos? Ik gebruik gewoon men oude aMSN 0.83 settings en die deed het wel.

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie van de nieuwe smileys vinden, ik krijg namelijk een ander 'gevoel' van zo'n nieuwe smiley als van de orginele MSN smileys. En verder vond ik het hartje gewoon echt niet mooi :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/amsnroelz.jpg

:? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:43

MadEgg

Tux is lievvv

Ik draai 'm al een tijdje van CVS, zeer tevreden :)
Spelletjes hoeven van mij ook niet zo, webcam functionaliteit zou ik wel zeer gaaf vinden maar daarvoor moet toch eerst mijn webcam ondersteund worden door de kernel :o

Eindelijk verdwijnt het systray icoontje ook niet meer steeds uit de systray, dat gebeurde tot nu toe heel regelmatig...
Bijgevolg daarvan is blijkbaar wel dat ik in XFCE4 helemaal geen systray icoontje meer krijg :( Beetje jammer want ik probeer zo stilletjes aan wel op XFCE4 over te stappen.

Tja

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20
ik hoop dat gaim ook een keer gaat beginnen met userplaatjes met msn.
icq kon volgens mij al.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Mac_Cain13
Woei, ik merk net dat de alternatieve smileys het ook doen. (Die dingen die je per SMS in kan kopen bij MS) Erg fijn, hoef ik niet meer te gokken wat ze betekenen. Jah ik heb nichtjes in men lijst die die dingen gebruiken :P

Wat ook een handige 'feature' is dat je van die vervelende blockcheckers kan blokken :D Je krijgt met aMSN namelijk ook een venstertje als je 'gechecked' word, dit adres voeg je toe aan je lijst en blokkeer je. Nu zal de blockchecker zeggen dat je offline bent! Erg fijn als je van die vervelende puber in je lijst hebt die je de heletijd checken en je dan irl gaan melden dat je ze niet moet blokken :P

@MadEgg: Toen ik daarnet terug kwam van men diner was men systray icoon wel ineens verdwenen, ik heb het verder nog nooit meegemaakt. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

@DeMoN: Jah, zover was ik ook al :P
Ik heb ondertussen alle combinaties gehad en bij geen enkele komen die MSN venstertjes on top. Hebben anderen daar geen last van? Ik gebruik gewoon RedHat 9 met GNome, lijkt me nou niet een extreem vage combinatie ofzo...

[ Voor 11% gewijzigd door Mac_Cain13 op 18-02-2004 19:23 ]

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56

Ibex

^^ met stom.

Mac_Cain13 schreef op 18 februari 2004 @ 19:18:
*knip*

Wat ook een handige 'feature' is dat je van die vervelende blockcheckers kan blokken :D Je krijgt met aMSN namelijk ook een venstertje als je 'gechecked' word, dit adres voeg je toe aan je lijst en blokkeer je. Nu zal de blockchecker zeggen dat je offline bent! Erg fijn als je van die vervelende puber in je lijst hebt die je de heletijd checken en je dan irl gaan melden dat je ze niet moet blokken :P
nopez, dat is al verleden tijd, dat werkt niet meer. De bug in het protocol van MSN waar gebruik van gemaakt werd is nu gedicht. Helaas. Normaal zouden mensen je dus niet meer kunnen checken of je hen blocked. (voor zover ik toch begrepen heb althans)
*knip*

@DeMoN: Jah, zover was ik ook al :P
Ik heb ondertussen alle combinaties gehad en bij geen enkele komen die MSN venstertjes on top. Hebben anderen daar geen last van? Ik gebruik gewoon RedHat 9 met GNome, lijkt me nou niet een extreem vage combinatie ofzo...
Heb ik ook :( Ik gebruik blackbox. Het zou naar het schijnt aan de windowmanager liggen ofzo, ik vind het jammer.

Ikzelf gebruik dus reeds lange tijd de CVS en geniet dus al langer van deze "features". Waar ik me wel nog steeds aan erger, en ik weet niet of het aan amsn ligt, of aan mijn slecht afgestelde pc, is dat binnekomende (ik ontvangen dus) filetransfers slecht voor de eerste paar honderd kilobytes vlotjes gaat (15kB/s; max uploadsnelheid van chatgenoot), maar dat erachter de snelheid ineenzakt naar een veeeeeeeel lagere snelhied (3kB/sec ofzo) (wat overigens bij iedereen van mijn lijst zo is). Ikzelf verzend at full speed.

edit; owja, ik meende me te herinneren dat het lag aan het feit dat die filetransfers via de (onder zware lag zijnde) MS servers gaat wanneer de server detecteerd dat je achter een firewall oid zit. Vaag allemaal; hopelijk rap gefixt :)

edit2;
Quote van Alaoui Youness, een van de hoofdontwikkelaars van amsn:
MSN supports 2 ways of sending files, directly, or via server, when sending throught server, the transfer speed is slow, because you need to send it to msn servers then it will send it back to your friend... and msn servers are under a huge load.. :S
anyways, amsn only supports throught server, we didn't do direct connection yet, but it will soon be there. So just bear with it, and wait :)
Voor de rest: aMSN _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Ibex op 18-02-2004 20:20 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Mac_Cain13
Ibex schreef op 18 februari 2004 @ 20:07:
[...]
nopez, dat is al verleden tijd, dat werkt niet meer. De bug in het protocol van MSN waar gebruik van gemaakt werd is nu gedicht. Helaas. Normaal zouden mensen je dus niet meer kunnen checken of je hen blocked. (voor zover ik toch begrepen heb althans)
[...]
Idd dat zou moeten, maar als je het probeerd heb je af en toe toch nog een hit. Vaag maar waar, maar zelfs die ene heb ik nu geblocked :+

Maar dat van die vensters is erg irritant, jammer dat het niet werkt. Naja ik zal der wel aan wennen.

Verwijderd

Nu nog GTK2 en XFT ondersteuning.. en het is helemaal af...

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ja want die widget is nog altijd niet om aan te zien he :(
Pagina: 1