Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Heb je je harddisk op de ATA100 aangesloten? Dan kan je idd niet W2k installeren, dan moet je je schijf ff op een Ultra66 kanaal zetten en in W2k de drivers installeren en dan kan je je schijf lekker op z'n ATA100 laten draaien...
De Drivers voor W2K?Op donderdag 14 december 2000 00:42 schreef Dey het volgende:
Heb je je harddisk op de ATA100 aangesloten? Dan kan je idd niet W2k installeren, dan moet je je schijf ff op een Ultra66 kanaal zetten en in W2k de drivers installeren en dan kan je je schijf lekker op z'n ATA100 laten draaien...
Volgens mij staat die HD op ATA, want een HD moet toch speciaal geschikt zijn voor ATA 100, en mijn schijf is dus ATA 66.
Maar dan ook de vraag waarom wordt de HD niet gedetecteerd door m'n bios?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Als je alleen de HD aansluit op je mobo, wat doet ie dan ??? Dus alleen de HD op de ATA 66. ( primairy of secondairy, allebij testen.)
Als ik windows opstart, is de HD gewoon aanwezig. Als ik naar het bootscherm kijkt, (dat zwarte scherm voordat windows opstart), dan pakt ' ie hem ook. Maar in de bios niet. En ik heb maxblast.exe gedraait(programma van de fabrikant) gedraaid die de IDE Devices chekct, dan komt er dit uit:Op donderdag 14 december 2000 10:13 schreef Helldesker het volgende:
Als je alleen de HD aansluit op je mobo, wat doet ie dan ??? Dus alleen de HD op de ATA 66. ( primairy of secondairy, allebij testen.)
Primary Master: No device :(:(:(:(:(
Primary Slave: No Device
Secundaire Primary: Plextor witer...
Secundaire Slave: DVD .......
De bios geeft dit aan:
Primary Master: auto :(:(:(:(:(
Primary Slave: auto
Secundaire Primary: Plextor witer...
Secundaire Slave: DVD .......
Die DVD speler en die writer worden wel herkent, echt vaag, en m'n kabeltjes zitten volgens mij goed, want in windows doet die HD het gewoon.
Wat ik eigenlijk wil is W2K installeren. Maar ik krijg de melding Boot Device inaccesable. Dus ik zoeken naar de optie Write Protect, maar die kan ik niet vinden :(:(:(:(:(
Russian Blue Neji
Kate Bush
ik durf het bijna niet te vragen, maar is dat ding onder dos wel zichtbaar (met fdisk) ?
loading...
Ja, als een patitie van 15 GB.Op donderdag 14 december 2000 19:16 schreef LoekD het volgende:
ik durf het bijna niet te vragen, maar is dat ding onder dos wel zichtbaar (met fdisk) ?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
DE OPLOSSING
je harddisk zit op de Promise controller. Asus A7V heeft nl primair kanaal, secundair kanaal, en dan nog een primair en secundair kanaal. Je kan dus 8 hd's aansturen. de laaste 4 niet vanuit de Award-BIOS·...
je moet gewoon even wachten, na de gewone BIOS start de Promise BIOS en die ziet je hd's automatisch. Als er geen Promise BIOS verschijnt, moet je eerst deze eerst in de gewone Award-BIOS enabled zetten.....
je harddisk zit op de Promise controller. Asus A7V heeft nl primair kanaal, secundair kanaal, en dan nog een primair en secundair kanaal. Je kan dus 8 hd's aansturen. de laaste 4 niet vanuit de Award-BIOS·...
je moet gewoon even wachten, na de gewone BIOS start de Promise BIOS en die ziet je hd's automatisch. Als er geen Promise BIOS verschijnt, moet je eerst deze eerst in de gewone Award-BIOS enabled zetten.....
Maar ik wil W2K installeren, maar krijg de melding: Bootdevice Inaccesible, dus warschijnlijk moet er een optie zijn waarbij ik write protect uit kan zetten, zodat ik wel dingen kan installeren. Maar ik kan dat niet vinden in de bios van de asus A7VOp donderdag 14 december 2000 19:33 schreef roons het volgende:
DE OPLOSSING
Russian Blue Neji
Kate Bush
Duh... Gewoon de inhoud van de w2k drivers van de promise op een diskette knallen.
Bij de vroege installatie (tekstscherm) vraagt ie om F6 te drukken als je 3RD-party (SCSI) drivers wilt installen. Dit doe je en vervolgens zal w2k netjes op de ATA100 controller installen.
Bij de vroege installatie (tekstscherm) vraagt ie om F6 te drukken als je 3RD-party (SCSI) drivers wilt installen. Dit doe je en vervolgens zal w2k netjes op de ATA100 controller installen.
Maar dat zeg ik altijd, moet jue mdaar geen special ATA 100 schijf voor nodig, heb namelijk op de site van de fabrikant gekeken en daar staat voor de schijhf ATA 66.Op donderdag 14 december 2000 21:17 schreef GraveR het volgende:
Duh... Gewoon de inhoud van de w2k drivers van de promise op een diskette knallen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Pagina: 1