Op mijn maandelijkse telefoonrekening van Vodafone zie ik een bedrag terug van € 29,33 voor 'bellen en gebeld worden in het buitenland'. Vreemd, dacht ik bij mezelf. Ik ben wel in het buitenland geweest (Egypte) en heb ook mijn telefoon meegenomen (voor de bekende noodgevallen), maar heb de telefoon daar nooit aangezet. Wat blijkt nu? Ik heb een voicemailbericht ingesproken met de tekst: 'Hallo, ik ben op vakantie. Spreek dus geen bericht in. Ik ben weer terug op 24 januari'. Er zijn een paar sukkels geweest die TOCH een bericht hebben ingesproken. Ook al heb ik dat bericht nooit afgeluisterd, tóch worden de kosten voor het 'zoeken naar mijn telefoon in het buitenland en het inspreken van mijn voicemail in het buitenland' in rekening gebracht.
Hoe had ik dit kunnen omzeilen? Door alle gesprekken direct door te schakelen naar mijn voicemail (in Nederland). Dit doe je door de volgende code in te tikken: **61* en dan je voicemailnummer, bijvoorbeeld +31612345678.
Niettemin blijf ik het vreemd vinden dat ik moet betalen voor berichten die ik nooit heb beluisterd. Is dit een 'Vodafone-thing' of hebben andere telefonie-aanbieders hier ook last van?
Hoe had ik dit kunnen omzeilen? Door alle gesprekken direct door te schakelen naar mijn voicemail (in Nederland). Dit doe je door de volgende code in te tikken: **61* en dan je voicemailnummer, bijvoorbeeld +31612345678.
Niettemin blijf ik het vreemd vinden dat ik moet betalen voor berichten die ik nooit heb beluisterd. Is dit een 'Vodafone-thing' of hebben andere telefonie-aanbieders hier ook last van?