Voicemail in het buitenland: betalen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55231

Topicstarter
Op mijn maandelijkse telefoonrekening van Vodafone zie ik een bedrag terug van € 29,33 voor 'bellen en gebeld worden in het buitenland'. Vreemd, dacht ik bij mezelf. Ik ben wel in het buitenland geweest (Egypte) en heb ook mijn telefoon meegenomen (voor de bekende noodgevallen), maar heb de telefoon daar nooit aangezet. Wat blijkt nu? Ik heb een voicemailbericht ingesproken met de tekst: 'Hallo, ik ben op vakantie. Spreek dus geen bericht in. Ik ben weer terug op 24 januari'. Er zijn een paar sukkels geweest die TOCH een bericht hebben ingesproken. Ook al heb ik dat bericht nooit afgeluisterd, tóch worden de kosten voor het 'zoeken naar mijn telefoon in het buitenland en het inspreken van mijn voicemail in het buitenland' in rekening gebracht.

Hoe had ik dit kunnen omzeilen? Door alle gesprekken direct door te schakelen naar mijn voicemail (in Nederland). Dit doe je door de volgende code in te tikken: **61* en dan je voicemailnummer, bijvoorbeeld +31612345678.

Niettemin blijf ik het vreemd vinden dat ik moet betalen voor berichten die ik nooit heb beluisterd. Is dit een 'Vodafone-thing' of hebben andere telefonie-aanbieders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 07:59
Als je naar het buitenland gaat zet altijd je voicemail UIT. Voicemail is super duur, je betaalt inderdaad ook voor de ingesproken berichten, zelfs voor het afspelen van de welkomstboodschap als ik me niet vergis.

Dit geld voor alle providers btw. Het is wel zo dat je er nergens echt attent op gemaakt wordt dat dit zo duur is.
Kan ik mijn VoiceMail
in het buitenland ook uitzetten?
Voor het gebruik in het buitenland heeft u drie mogelijkheden:
• U laat Vodafone VoiceMail gewoon aan staan. Zo bent en blijft u bereikbaar. Dit is de duurste methode omdat het bericht eerst naar uw mobiele telefoon in het buitenland gestuurd wordt en vervolgens weer terug naar uw VoiceMailbox in
Nederland.
• U zet Vodafone VoiceMail uit.
• U schakelt alle gesprekken door naar Vodafone VoiceMail.
Al uw inkomende gesprekken worden direct doorgeschakeld naar uw VoiceMailbox in Nederland. Uw telefoon gaat dus niet meer over. De beller kan wel een bericht achterlaten en u ontvangt dan in het buitenland een SMS Tekstbericht als iemand
heeft ingesproken. In tegenstelling tot bij het aan laten staan van uw Vodafone VoiceMail, betaalt u alleen de gesprekskosten voor het uitluisteren van
het bericht, als iemand een bericht achterlaat.
Meer info: http://www.vodafone.nl/do...Final_VF_HL_VoiceMail.pdf

[ Voor 80% gewijzigd door waslijn op 18-02-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07 15:56

Sherlock

No Shit

Nee hoor, dit is een "normale" gang van zaken :/ Volgens mij is dit bij elke provider zo.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je moet gewoon je telefoon al in Nederland uitzetten.

(En uberhaupt niet meenemen :P )

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

tja geldt voor alle mobiele providers natuurlijk!
Kijk, jij bent in het buitenland met je GSM en je voicemail box zit in Nederland. Aangezien de bellende partij niet weet dat jij in het buitenland zit, draai jij op voor alle kosten vanaf de Nederlandse grens. Dat is het anonimiteits nadeel van GSM voor jouw en het voordeel voor de beller.

Beller: in Nederland
jij: in Egypte
Jij: Voicemail box in Nederland

Beller belt naar jouw (Nederlandse) GSM en betaalt dus Nederlandse kosten.
Jij betaalt vanaf Nederlandse grens naar Egypte. (1e lijn naar buitenland)
Beller spreekt jouw voicemail in Nederland in, terwijl jij tegelijkertijd een verbinding maakt vanuit Egypte naar jouw eigen v-box in Nederland. (2e bezette lijn vanuit buitenland bellen)

Kortom: Jij bezet 2 lijnen tegelijkertijd als jouw v-mail wordt ingesproken.

Ook als je vmail uit staat krijg je (thans bij KPN) de boodschap: Het is niet moigelijk de vmail in te spreken.....
En dat is juist ook een vmail message, maar niet van jezelf het is een netwerkboodschap voor je eigen rekening omdat je vmail aangaat, en draai je op voor de kosten.

Helemaal uitzetten dus, dat houdt in: Alle doorschakelingen eruit gooien en vmail uitzetten. Dan kun je zelf bepalen of je je gsm opneemt in het buitenland.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Laatst in België geweest, ben ik schijnbaar ook gebeld, doorgeschakeld naar de voicemail, en inderdaad die kosten zoals Alien_Inside op mijn rekening. Gelukkig was het maar België en is mijn voicemail maar 1 keer gebeld...

Jammer dat er omtrent deze problematiek niet meer voorlichting is, want het zijn peperdure geintjes! m.a.w. het is goedkoper om het gesprek voor max 30 sec* of 60 sec* aan te nemen dan ze door te sturen naar de voicemail... Want opnemen & opgooien is dan evenduur.

*afhankelijk van netwerk, vaak is het nog betalen per 30 of 60 sec in plaats van per 1 sec zoals in Nederland.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Anoniem: 88253

Anoniem: 55231 schreef op 18 februari 2004 @ 15:37:
Ik ben wel in het buitenland geweest (Egypte) en heb ook mijn telefoon meegenomen (voor de bekende noodgevallen), maar heb de telefoon daar nooit aangezet.
Als je je telefoon in Nederland hebt uitgezet en pas bij terugkomst in Nederland weer aanzet dan wordt je toch nooit aangemeld bij een buitenlands netwerk?
Dan kunnen die kosten toch ook nooit gemaakt zijn?

Of heb ik dat verkeerd...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 88253 schreef op 19 februari 2004 @ 10:19:
[...]

Als je je telefoon in Nederland hebt uitgezet en pas bij terugkomst in Nederland weer aanzet dan wordt je toch nooit aangemeld bij een buitenlands netwerk?

Nee, dat lijkt me ook vreemd in dat geval.

Trouwens, als ik naar het buitenland ga, zet ik mijn voicemail niet uit, maar stel ik een tijdelijke boodschap in, waarbij mensen geen boodschap kunnen inspreken. Dan kost het namelijk niets, want die instelling staat in het thuisnetwerk, dus de beller hoort de boodschap "in Nederland", het gesprek wordt niet naar het buitenland waar ik me bevindt doorgestuurd. Dit is bij Orange, daar hebben ze afgelopen jaar nog mee geadverteerd. En het klopt ook, want ik ben regelmatig gebeld (heb niet opgenomen) maar er stonden géén gesprekskosten voor inkomende gesprekken op mijn factuur.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Anoniem: 102087

Anoniem: 88253 schreef op 19 februari 2004 @ 10:19:
[...]

En omgekeerd... als je in Egypte je telefoon uitzet en pas een maand later in Nederland weer aan, krijg je dan ook een vette rekening?

Anoniem: 88253

Anoniem: 102087 schreef op 19 februari 2004 @ 11:36:
[...]

En omgekeerd... als je in Egypte je telefoon uitzet en pas een maand later in Nederland weer aan, krijg je dan ook een vette rekening?
Ja, inderdaad. Dat is ook wel lullig.

Maar je telefoon aanzetten is toch meestal het eerste wat je doet als je uit het vliegtuig komt.

"...ja, ik sta al te wachten bij de bagage.
Sta tij bij het raam? Ik zie je niet, zwaai eens?
Oh ja, ik zie je. Hallooooooooo! Bruin ben ik, he!."
Pagina: 1